Niin CHL-debyytti? Eikös Luganossa debyytti tullut samassa ketjussa jo NLA:ssa?
Aa joo, näköjään pelannut jo aiemmin. Luetaan niitä viestejä.
Kiitos tiedosta! Meni matsi tallennukseen! Lajunen ja Haapala, so peukku x 2.
Voi olla aika mahtava ketju, pelimiehiä jokainen.
Lugano johtoon ja Vapahtajalle syöttm Lapierren maaliin. Siinä ja tässä pitikö Henkka jyp pakin mailasta kii ja sai näin riiston mutta hienosti pelas loppuun asti ja hieno syöttö.
E: Nyt näinki paremmin ja jypille tuosta olis jäähy kuulunu jos maalia ei olis tullu ja ei ollukka pakki vaan Hytönen tilanteessa. Hytönen ei saanu Vapahtajaa pysäytettyä edes rikkomalla joten kyllä Vapahtaja kunnossa on
On todella suloista, että Haapalaa jatkuvasti kutsutaan tällä foorumilla “Vapahtajaksi”.
Kyllähän Haapala toi viime vuoden playoffeissa vauhtia koko kauden ajan tökänneeseen ylivoimaan, siitä ei ole kahta kysymystä.
Mutta muutoin. 5vs5 pelissä, joka ikinen kerta, kun tuli pienintäkin kontaktia niin Haapala siirtyi vaihtoon asap. Näin ollen ei erityisen suurta apua joukkuepelaamiseen.
Älkää käsittäkö väärin, tottakai Haapala on edelleen - kuten on aina ollutkin - loistava pelaaja.
Mutta jossain kohtaa voisi ehkä tässäkin kohtaa pohtia jonkinlaista kohtuullisuutta.
Esim. vrt. viime kauden Peltola vs. Haapala; kuka tässä oikeastaan on se “vapahtaja”?
Ota huomioon, että Haapala kärsi loukkaantumisista ja oli monta kuukautta pelaamatta
Tämä otettu huomioon.
Viestini tarkoitus oli lähinnä pohtia Haapalan statusta “Vapahtajana”.
On tiedossa, että Haapalalla on ollut lonkan kanssa ongelmia pitkään.
Monissa viesteisssä siltikin kohdennetaan “Vapahtajan” status Haapalaan, vaikka kaikilla tällä foorumilla pitäisi olla em. seikka tiedossa.
Näin ollen en ymmärrä, miten puolikuntoisena pelaava Haapala nostetaan esim. Peltolan ylitse.
Yksi vaihtoehto voisi olla myös koko tyylikkään lempinimen armelias jättäminen vähemmälle vakavalle spekuloinnille tai käytölle.
Kyllähän tässä Euroopan mestarijoukkueen sen kotiluolassa pudottaneessa pelinrakentamisessa jotain tuttua sinnikkyyttä Luganon new boylta taas sinänsä oli:
Kyllä Haapala on lempinimensä ansainnut, sillä hän vapahti Tapparan ja Tapparan kannattajakunnan tuskastuttavasta ja sielua repivästä kolme vuotta kestäneestä finaalitappioiden putkesta tekemällä ns. mestaruusmaalin 6. finaalissa 26.04.2016 Tampereella Hakametsän jäähallissa. Eikä sitä ota muuten mikään pois.
Aamen.
Tuo Vapahtaja-lempinimihän on siis henkilöitynyt nimenomaan Haapalaan, eikä se ole ainakaan mun mielestä missään vaiheessa ollut mikään “yleisnimitys” pelaajalle joka jossain vaiheessa sattuu loistamaan tai tekemään suuria tekoja. Näin ollen esim. Peltola ei voi olla Vapahtaja vaikka meriitit ko. nimitykseen riittäiskin.
Muistan kyseisen maalin varsin hyvin.
Kuitenkin - siitä huolimatta - pohdin, miten Haapala nousee yleisessä arvoasteikossa “Vapahtajana” yli esimerkiksi Peltolan.
Ja tämä nimenomaan siksi, että kyseinen lempinimi on henkilöitynyt Haapalaan.
Edit. Pahoittelen, olen todennäköisesti typerä enkä ymmärrä pointtia tässä jutussa.
Tuskin siihen mitään sen erikoisempaa syytä on kun että joku on keksinyt nimittää Haapalaa Vapahtajaks ja lempinimi on sittemmin vakiintunut tarkottamaan Haapalaa.
Näinhän tämä toki täytyy olla, ja olen kanssasi täysin samaa mieltä.
Itselleni vain pölähti mieleen, miksi edelleen - vain ylivoimalla hyvin pelanneen Haapalan - lempinimenä edelleen täällä halutaan sinnikkäästi pitää " vapahtaja". (vrt. esim. viime kauden kapteenimme Peltola).
Mutta, mielipiteitä on monia ja itse kunnioitan (enimmäkseen) niitä kaikkia.
Onko Henkka pelannut hyvin vain ylivoimalla? Hehheh.
Mies on ansainnut nimensä Vapahtaja. Tosipeleissä tehnyt aina tärkeitä maaleja ennen 2016 kultaakin.
Eiköhän tullut jo kerralla selväksi, että @MoodyBlue ei ymmärrä Haapalan lempinimeä… Menee taas jankkaamiseksi.
Totuushan on se, että Haapalalla on ja oli käsittämätön tahto ratkaista pelejä oli kroppa missä kunnossa tahansa. Tiedämme kyllä myös millaista jälkeä parhaimmillaan tulee, kun mies on “ehjä”… Ei se NHL-sopimuskaan turhasta tullut.
Tapparahan se on aina mielessä, mutta pelataan välillä muuallakin.
Olen luullut aina että Henkka on syntynyt Lempäälässä. Mutta nyt yksi kaveri väittää mulle että Henkka ois syntynyt Sveitsissä. Eikä veisi näin ollen ulkomaalais kiintiötä. Olenko minä väärässä? Vai kaveri ihan pihalla?
Henrik ei ole syntynyt Sveitsissä vaan Tampereen yliopistollisessa sairaalassa 28.2. 1994, mikäli oikein muistan.
Haapala avannut näköjään eilen NLA:ssa pistetilin (0+1) Luganon voittaessa kotonaan Davosin 5-2. Lajunen vielä poissa kokoonpanosta, mutta Linus Klasen tehnyt myös paluun.
Off-topic:
@hippa Matti Alatalon poika Santeri taitaa olla tuo pelaaja joka lasketaan “sveitsiläiseksi” eikä vie Zugissa ulkomaalaispaikkaa.
Sanotaanko vaikka näin, että Luganolla ei ole ongelmaa ulkolaiskiintiön kanssa.