Huhu: Juha Metsola Tapparaan 2018-19?

Vaikea uskoa, että Juha hetkeen Liigassa pelaisi. Ottajia varmaan löytyy Ruotsista ja Sveitsistä, jollei Venäjä enää nappaa. Hienointa olisi jos tekisi Säterit, ja lähtisi unelmien perään.

Mutta on niitä piipahduksia kotomaassa tietysti ennenkin ulkomaankeikkojen välissä tapparalaisilta nähty. Vuosi Tuonosta ja änäriin?

Itse en usko, että Juhaan NHL:n puolelta luottoa löytyy. Mielelläni olen toki väärässä. Peli vaan niin erilaista kassarillekin pienessä askissa. Toki Metsola Ilveksestä aikanaan lähti P-Amerikkaan.

Kaippa sitä luottoa rupee löytymään jos musta nyt vaan kertakaikkiaan tarttuu. AHL:n puolelta tietysti startti.

1 tykkäys

Mitä itse olen kuullut Metson liikkeistä on se, että tulisi ensi kaudella lähemmäs Suomea, kun nyt majailee tuolla Itä-Venäjällä. Ennen Joulua asiasta kuulin. Tässä välissä on toki voinut olla monta muuttujaa matkassa. Jokereiden maalivahtisoppareista en tiedä. Narrit tai joku muu lännessä oleva porukka KHL:stä voisi olla erittäin potentiaalinen vaihtoehto.
Tuskin palaa siis Tampereelle ensi vuonna, mutta otan kyllä enemmän kuin mielelläni vastaan, jos näin olisi.

En myöskään usko että Metsolla ois uraa änärissä, ihan vaan kokonsa takia. Sielä käsittääkseni suositaan isoja maalivahteja, vissiin Quick on ainoa vähän pienempi molari huipulla tällä hetkellä. Joku tietäjä osaa varmaan korjata jos olen väärässä. Eli Metson pitäis olla ihan ilmiömäinen pitkään että pääsis änärikentille koittamaan jos näin on, vaikeatahan se on ollut esim Säterilläkin ja Hussolla kanssa vaikka peli kulkee AHL:n puolella. En myöskään usko hetkeäkään että Metso menis ipaan, enkä juurikaan usko että liigaankaan vielä tulee takas.

1 tykkäys

Voi olla et Heljankokin haluis siirtoa, jos Metsola tulee. Tuskin riittää hänellekään max. kymmenen peliä runkosarjassa enää ens kaudella.

On siellä rapakon takana lyhyempiäkin kavereita. Esimerkiksi Juuse Saros on sentin Metsoa pidempi. Jos musta tarttuu +95% prosentilla niin ei varmaan ole väliä, vaikka olisi 165 cm. Mutta se on fakta, että yleisesti suosivat pitkiä veskareita.

@Repa-76 ehkei ykkösveskariksi, mutta kakkosena menisi. On siellä Saroskin.

Kaikkiallahan sitä isoja suositaan, paitsi jonsei saa mitään kiinni. Onhan Säterikin saanut sen NHL-startin vyölleen, vaikka on melko kyseenalaista onko Metsoa kyvykkäämpi.

1 tykkäys

Syykin on ihan selvä. Pidempi molari niin jengin edessä ymmärtäessä realiteetit tietyistä kulmista voi antaa vastuksen ampua vaikka kuinka. Pienemmällä veskarilla on se ongelma, että hänelle voidaan tehdä maaleja kulmista, joihin ei isolle veskarille voida tehdä. Helpottaahan se puolustuspeliäkin jonkin verran, kun tiedetään, mille sektorille vedot ohjataan.

1 tykkäys

@Koulukatu kirjoittaa:

Olisko Tapola houkutellut kiinaan?

1 tykkäys

Itse en jaksa ollenkaan olla surullinen, että meidän pelaajat saa mahdollisuuksia isommissakin sarjoissa. :slight_smile: Ensi kaudella joukkue näyttää jo valmiiksi todella vahvalta, kun puolustuskin säilyy suunnilleen samana. Tässä on tehty pohjia tää kausi ja voi olla, että the kausi jää ensi vuodelle.

1 tykkäys

Iltalehden mukaan Metso on palaamassa Tapparaan ensi kaudeksi.

34 tykkäystä

Santtu-varoitus. Tässä oleellisin jutusta:

Metsolan sopimus Tapparan kanssa mahdollistaa siirtymisen ulkomaille, mutta tällä tietoa KHL:n matkustusrumbaan kyllästynyt mies on palaamassa Tampereelle.

19 tykkäystä

Sitaatti jutusta:
“Jos ja kun Metsola tulee Tapparaan, tämän kauden ykkösmaalivahdin Dominik Hrachovinan asema muuttuu tukalaksi. Tshekillä ei ole sopimusta Tapparan kanssa ensi kaudeksi.” :grin:

Domi varmaan pyörii yöt levottomana sängyssä kun ei tiedä tulevasta. Huoliikohan kukaan tollasta tsekkiläistä räkänokkaa? :grin:

12 tykkäystä

Äkkiseltään vois arvailla että Heljankokin olis vaihtamassa maisemaa, tuskin kiinnostaa jäädä Metsolan kakkoseks pelaileen sitä kymmentä peliä kaudessa kun vois jossain “pikkuseurassa” päästä ykkösvahdikskin.

4 tykkäystä

Eli myös ensi kausi on vielä epävarma tuon ulkomaaklausuulin kanssa.
Ompas soppa.
Pahimmillaan Domi ja Heljanko tekee sopparin muualle luullen Metsolan tulevan.
Sitten Metsola käyttää sopimuksen suoman mahdollisuuden.
Sittenhän oltaisiin ihmeissämme.
Jokin ei nyt täsmää.

1 tykkäys

Heljangolla on vielä vuosi sopimusta jäljellä. Tällekin kaudelle pelejä kertyi 29 kappaletta, niin varmaankin aika samoissa mennään ensi kausikin. Maalivahtien kehityksestä en mitään tiedä, mutta luulisi laadukkaan harjoittelun ja noin 30 ottelua riittävän kehittymiseen.

4 tykkäystä

Tuskin Heljanko on mihinkään lähdössä. Jos Metsola käyttää ulkomaanoption niin hankitaan vuodeks joku kokenut kassari Heljangon kaveriks. Ei paniikkia

3 tykkäystä