En tiedä onko toimittaja väritellyt Kontiolan sanomisia, mutta jos ei ole, niin ehkä Kontiola ei ole ihan hedelmällisin persoona Tapparaan. Vähän sellainen kuva jää, että vaikeilla hetkillä saattaa sekottaa pakkaa kopissa.
Näillä vanhemmilla pelaajilla on välillä tuohon taipumusta, varsinkaan jos ei omaa ihan parhaita sosiaalisia taitoja näihin asiohin.
Tai sitten konnalla on jo sopimus Tapparaan, mutta tässä valmistellaan massiivista. Huhtikuun toiseksi viimeisenä päivänä julkaistaan Peltolan soppari, ja viimeisenä päivänä muistetaan laittaa “Ai niin, oli meillä tämmöinenkin unohtunut pölyttymään kassakaappiin”…
Jos Kontiola tosiaan tuollaisesta vieläkin kiukuttelisi, on kaikkien kannalta parempi, ettei häntä enää nähtäisi Tapparassa. Eiköhän oikeat syyt ole paljon loogisempia.
Tämä ketju on kyllä jännä. Sen mukaan joko Konna on liian hidas ja taso ei riitä tai Tappara jättää seuraikonin/tähtipelaaja hankkimatta ilkeyttään. Eikö se voi olla jossain siellä välissä se totuus? Tai varmaan onkin, kun tuntuu että tarkoituksella kärjistetään omia tai vastapuolen mielipiteitä.
Olen samaa mieltä “Konna-fanboys” -tiimin kanssa siitä, että Konna olisi mukava nähdä taas Tappara-paidassa. Sitä olen toivonut jo kymmenisen vuotta, ja jos Konna olisi ollut tarjolla viitisen vuotta sitten niin olisin ollut “hinnalla millä hyvänsä” kaartia.
Olen samaa mieltä “Hidas-Konna” -tiimin kanssa siitä, että nykyiseen pelityyliin nopeus tuntuu olevan aika oleellinen ominaisuus viisikkopelin osalta. Tässä siis tulee kallistuttua luottamaan valmennuksen päätöksiin siitä, onko kiekkovarmasta ja peliä hyvin rytmittävästä Kontiolasta tarpeeksi hyötyä haittoihin nähden. Ja ennen kuin joku vetää herneet nenään ‘haitta’ sanasta, niin pääsemme näiden kahden leirin välimaastoon.
Täällä No Man’s Landilla kruisailee sellaiset aiheet kuin sopimuksen pituus ja palkka. Olen ihan varma, että seuraavalla kaudella Konnasta on enemmän hyötyä kuin haittaa, vaikka maksettaisiinkin sama palkka kuin Kuuselalle. Ei Konna mikään märkä rätti kentällä ole eli varmasti pystyisi vielä 1./2. kenttää johtamaan tuloksellisesti. Kuitenkin jos pyydetään suoraan kahden kauden sopparia tai pidempää niin riski alkaa selkeästi kasvamaan, jolloin vaarannetaan menestysputki vain, koska halutaan olla lojaali omalle A-junnukasvatille.
Kun puntaroin näitä näkökulmia, niin olen tyytyväinen meni lopputulos suuntaan taikka toiseen, koska luottamus Tapolan ammattitaitoon on ihan tapissa. Itsellä voisi olla vähän enemmän tunnepuolta mukana, jos Konna olisi jossain kohtaa tullut käymään Tapparassa tässä välissä. Silloin kokisin, että seurauskolliselle pelaajalle seurankin on oltava uskollinen. Enkä tarkoita, että Konna olisi epälojaali, vaan että seura ei ole mitään erikseen velkaa pelaajalle, vaan aihetta voi kylmästi käsitellä pelillisten hyötyjen kautta ja näin minusta menestyvässä seurassa kuuluukin ajatella. Itselle on ihan yksi lysti, kuinka paljon joku tähtipelaaja lisää katsojia tai myy fanitavaraa. Tähtipelaaja kiinnostaa itseä vain pelillisten asioiden kautta, joten turha lähteä hakemaan perusteluja kaukalon ulkopuolelta.
Yksi asiaan liittyvä postaus ja 100 postausta saman toistoa. Ja sitten joku vielä väittää, ettei ikiliikkujaa ole keksitty. Täällähän se pörrää vuodesta toiseen
En ymmärrä tuota joidenkin pelaajien tyyliä siinä kohtaa, kun valmentaja vähentää peliaikaa.
Aina se vika on valmentajassa.
Ehkä se syy on ihan yksinkertaisesti se, että taso ei ole riittävä pelaajalla siinä kohtaa.
Ottihan Nieminenkin varmaan aika rankasti sen aikanaan Tapparassa, mutta on sen jälkeen vuolaasti kehunut Rautakorpea. Ehkä oma valmentajuus kasvatti ja opetti.
Voihan tässä olla ihan semmoinenkin tilanne, että Tappara on halunnut jo talvella tehdä sopimukset keskikaistalle ja Kontiola ei ole tuolloin syystä tai toisesta kirjoittanut sopimusta ja nyt niin sanotusti juna meni jo.
Senverran oon Kontiola-fani vaikkei Tapparaan tuloskaan pelaamaan niin haluaisin nähdä liigassa, ihan senkin takia, kun täällä on niitä puheita vanhasta pelaajasta… voin kyllä sanoa että kyllä kirpaisee ja isosti jos Suomeen tulee ja pelaa muualla kuin Tapparassa. Vaikka palkkapyyntö olis vähän kovempi, niin kyllä uskon hallissa poikenneiden maksavan sen ylimenevän osan siittä sopparista. Ainakin minä lähtisin mielelläni peliin, jota viime vuosina ei hirveesti tullut tehtyä.
Ihan sama mikä yritys niin jos lasket budjettia niin liikevaihto laskee varmasti.
Kannatan. Tai sitten voisi tehdä tästä semmosen esimoderoidun ketjun, että läpi pääsevät ainoastaan viestit, jotka on ensin tarkistettu henkilökunnan toimesta
Kinkkinen asia kaikenkaikkiaan ja tämä Koronakin vaikuttaa varmasti.
Mitenköhän mahtaisi joukkuehengen käydä, kun jengi laskenut palkkojaan kattiloita vastaan ja sen jälkeen otettaisiin isohkolla rahalla Kontiola? Vääjäämättäkin voisi jollain tulla fiilis, että mun palkkapussista hommattiin nyt kallis pelimies.
Lisäksi Tapparan strategiaa on hyvä ymmärtää. Tännehän on haettu pääosin urallaan eteenpäin pyrkiviä pelaajia jotka tähtää isoihin sarjoihin tulevaisuudessa. Lisäksi näitä kokeneita jotka on myös olleet lojaaleja seuralleen, eli on painanut Tapparassa vaikka ottajia olisi ollut muuallakin ja isommalla rahalla.
Kyllä mulle tuli heti mieleen sama ku @Andy lla. Konna on vähintäänkin yhtä velmu puheissaan ku Ville, enkä mää pitäis ollenkaan mahdottomana tommosta pikku hämmennystä tässä kohtaa kevättä. Varsinkaan ku Konna ei sano mitään varmaa, vaan en usko ja epäilen.
Tämähän se varmasti on eikä millään lailla henkilökohtainen syy. Asiat vievät nyt aikaa. Markkinat lienevät pysähtyneet odottamaan. Mahdolliset esisopimukset lienee laitettu nyt hyllylle, riski tai ei. Ilmeisesti sitoumus olisi nyt suurin riski. Eikä Tapparalla ole syytä lähteä latua umpihankeen tässä aukaisemaan. Sen tekee jossain kohdassa valtiovalta.