Huhu: Missä pelaa Petri Kontiola kaudella 2020-21?

Voi olla. Mutta jos et ole KHL:ssä tähti, niin voit olla sitä aivan hyvin Liigassa jonka taso on aivan eri luokkaa.

Niin, ei kai yks Kontiola vaikka 3 keskellä pahitteeks olisi? Voittaa esim. Malisen koska vaan. :slight_smile:

2 tykkäystä

Olet oikeassa. Voittaa koska tahansa.
Mutta ajatellaan asia niin että markkinoilla olisi oikeesti nousevassa kunnossa oleva herra x joka olisi 10-vuotta nuorempi kuin Konna. Niin meneekö se automaationa että Konna Tapparaan? Sitä tarkoitan että tarkkaan saisi puntaroida että mikä on parasta

2 tykkäystä

Olisihan tämä huikeaa jos Konna kotiin saataisiin.Eipä tämäkään kausi nyt ihan surkea pisteiden valossa 15pistettä kasassa 29 peliä pelattuna.
En usko,että Liigassa jalkoihin jäisi

1 tykkäys

Peli muuttuu liigassa kokoajan nopeammaksi, joten pelaajien on oltava vähän eri tyyppisiä kuin ‘‘Martti Jarkko’’ muotti. YV:lle olis varmasti hyvinkin sopiva pyörittämään vastustajan av-nelikkoa, mutta ei ykkössenana.

1 tykkäys

Voi sun juttujas… otetaan sit Jari Kurri jos lähdetään jotain vahoja tilastoja kattoon.
Senttereistä Morley ja Virta menee ohi. Ja Liigasta löytyy aika paljon muitakin mitkä menee ohi.
Toki ite ottasin Konnan vastaan, mutta ei oo enää mikään huippu liigassakaan.

2 tykkäystä

Konnaa voisi hyvin verrata vaikka Jarkko Immoseen, joka palasi 35-vuotiaana Jypiin. Konna olisi ensi kesänä siis Immosta vuoden vanhempi palatessaan. Tosin Konnan paluu tapahtuisi kovemmasta liigasta, koska Immonen palasi NLA:sta.

Immonen teki ensimmäisellä paluukaudellaan 52 pistettä, toisella 47 ja kolmannella on yhä n. 50 pojon tahdissa.

Kuka uskoo, että Konna pystyisi sopeutumaan Liigaan ja pelaamaan esim. Immosen tasoisen kauden? Minun mielestäni ei ole epäilystäkään, ettei pystyisi. Hyvä on muistaa sekin, että meillä isokasi pelasi 50 pojon kauden vielä nelikymppisenäkin. Nopeuteen ei hänenkään pelinsä pohjautunut.

Erikoista haihattelua dissata Konnan tasoisen pelaajan mahdollista paluuta. Liiga ei ole mikään NHL ja Euroopan hierarkiassakin tasoltaan vasta pistesijoilla, kun nyt vaikka CHL:n tilanteenkin huomioi.

11 tykkäystä

Toisaalta Konnalle itelleen Tapparassa ei oikein oo muuta kun hävittävää.
Saksan maalle vaan ni pääsee tekeen vielä tiliä, eikä oo paineita. Tai sit hokkarit naulaan. Rahaa on jo tarpeeks.

1 tykkäys

Mä en ainakaan dissaa Kontiolaa. Sanon vaan, ettei oo enää liigassakaan huippu pelaaja. Ja hinta/laatu voi olla huono.

Tavallaan sehän olisi hyvä merkki, jos Kontiola tulisi Tapparaan vaakakupeista ja paineista huolimatta. Kertoisi ainakin ulkopuolelta katseltuna halusta. Sinänsä paluuta ajatellen muu sentteristö ei voisi olla “Kangasniemi”, “Koskinen”, “Pyymäki” (nimet keksitty), vaan pikemminkin “Virta”, “Morley”, “Malinen”, jotta olisi liikkumavaraa ja tukea taustalta. Jos Konnasta olisi liideriksi, varmasti johtaisi.

Tuskin täällä mitään “viiden vuoden lapulla sisään ygöscenaksi” -juttuja haaveillaan, vaikka yksi jotain sen suuntaista kirjoittelikin. Sopimuksen malli 1+1, 2+1 tai Niemisen tyyliin Pelicansissa 1+1+1.

3 tykkäystä

Kesäksi Tapparan kuntokouluun ja putki kulkee taas

Näkeehän sen ny kuinka hyvin putki kulkee nyky Tapparassakin. Kontiolalle kunnon Tapparan kesätreeni alle niin jumi ei laukee vasta kuin seuraavan kesän juhannuksena.

6 tykkäystä

Mitä ihmettä mä täällä luen?! Olettehan tietoisia, että KHL ottelun ollessa ratkaisutilanteessa ja Jokereilla ylivoima, ottaa Jokerit aikalisän jonka aikana eräs Petri Kontiola pitää fläppitaulun kanssa palaveria siitä miten peliä pelataan? Huom. ei siis Marjamäki tai Virta, ei myöskään Regin, vaan Petri “Konna” Kontiola. Pelaaja, joka on liian vanha ja hidas Liigaan.

Jos ette ymmärrä minkä arvoinen tuollainen pelaaja on joukkueelle, niin mä en voi auttaa. Konnalla on 2-3 hyvää vuotta vielä jäljellä, niistä 1-2 jopa huippukausia, joten tervetuloa ja Nurmen esimerkkiä noudattaen kultaa kaulaan uran viimeisillä kausilla. Kotona.

44 tykkäystä

71-27-9 ai että mä nautin

5 tykkäystä

Jos todella haluaa palata ja pelata (tehdä töitä ja voittaa), sopimus on järkevä ja joukkueessa tasapainot kokonaisuuden ja keskushyökkääjistön osalta muutenkin hyvät, niin voisi kai tässä jotain olla…

Itse sanoisin, että yli 35v pelaajilla jäljellä olevan uran määrä riippuu pitkälti yksilöstä. Tämän ikäisenä on reenattava entistä fiksummin ja huolehdittava, että liike ei heikkene. Jos vähänkin bisse maistuu kesällä liikaa, niin vanhat meriitit ei paina pätkääkään, kun ura menee vauhdilla alas. Hyvä esimerkki esim. Jyri Marttinen tällä kaudella, ei mahdu oikein edes Ässissä pelaamaan.

Kontiola…
Minä edelleen olisin valmis ottamaan avosylin tämän taikurin Tapparaan. Taitaa olla tällä hetkellä Jokereiden sisäisessä pistepörssissä toisena. On vuoden nuorempi kuin Kuusela, on hyvin samankaltainen pelaaja. Äärimmäisen fiksu pelaaja, joka osaa pelata liikkuvasti olematta kaikkein liikkuvin pelaaja. Kontiola on hyvä aloittamaan ja loistava ylivoimapelaaja.
En epäile hetkeäkään etteikö voisi Tapparan ykköskenttää johtaa menestyksekkäästi pari kolme vuotta.

26 tykkäystä

Oma tietotoimisto ainakin käski laittaa jäitä hattuun Kontiolan tulossa. Vielä ei ainakaan hänen mukaan mitään sopimuksia tehty.

3 tykkäystä

Jep, ei tuo huhu sitä tarkoitakkaan, että olisi vielä sopimusta tehty. Mutta niinkuin tuolla olen sanonut, että tämä Konna-huhu on sellainen Tappara-fanien ikuisuus projekti, että aina saa toivoa ja pettyä. Saas nähdä kuinka käy…:relaxed:

Niin mitä pidemmälle huhun toteutuminen menee, vaihtaa toivominen ja pettyminen paikkaa.

11 tykkäystä