Ilmoittautuminen palstan fantasiadraftiin 2018-19

:game_die: 2, 4, 6, 6, 4, 1, 6, 3, 6, 6, 2, 6, 1, 2, 1, 7, 1, 1, 3, 5

Lohko Jussikin valmis.

1.@tatesulo
2.@Maalivahti
3.@jph
4.@TimoSusiFanClub
5.@senhus
6.@Kirveskaari
7.@Capitano
8.@Tartsa
9.@Hench
10.@Dominik49
11.@AWennstrm
12.@Ek09
13.@Rommi
14.@Superturbo
15.@terppp
16.@konna27
17.@Donizimo

4 tykkäystä

Drafti ei suosi ikinä :smiley:

1 tykkäys

Vähällä oli, ettei sinun numeroasi olisi huudettu ollenkaan. :slight_smile:

Tämä prosessi oli helpotettu viime vuodesta, mutta yhä oli enemmän manuaalista työtä kuin odotti. Tämä tiedoksi tulevaisuuden minällä.

3 tykkäystä

Sinähän sait hyvän paikan. Minä olen aina lohkon keskivaiheilla ja saan joka kieroksella varattua keskinkertaisia pelimiehiä.

Teoriassa aikaisesta vuorosta pitäisi olla aavistuksen verran hyötyä, koska ensimmäisen kierroksen aloittaminen on isompi etu kuin toisen kierroksen aloittaminen ja niin pois päin, mutta etu on varmaan aika marginaalinen. Meillehän on jo hieman kertynyt tilastollista dataa, monensillako varausvuoroilla on menestytty. Muistini mukaan myöhäisillä vuoroillakin on menestytty hyvin ja aivan ensimmäisinä varaavat eivät ole menestyneet, mutta muistini on hatara. Tätähän voisi vähän tutkia joka ehtii.

2 tykkäystä

Never förgöt.

1 tykkäys

Draftivuorolla on väliä ensimmäiselle kierrokselle, sittemmin arpa tasoittuu. Esim ite mietin jo varaukseni jos sijoitun viiden joukkoon, mutta nyt on jo uudet tähtäimet valittu numerolle 11 ja 24

1 tykkäys

Kiitos kun annoit diskobotin arpoa minut sittenkin mukaan.
8. paikka on kuitenkin niin vaativa ettei tästä selviä selvin päin. Tjsp.

2 tykkäystä

Nappasin pronssin keskivaiheilta :wink:

1 tykkäys

Eli mun varausvuoro on 14 kun oon mun lohkossa 14?

Kyllä vaan. Varaaminen alkaa aamulla ja etenee siitä jossain rytmissä eteenpäin. Voisi odottaa, että ensimmäinen vuorosi tulee joskus iltapäivällä tai illan suussa. Koska kiinteitä vuoroja ei ole, palstaa pitää vähän pitää silmällä.

1 tykkäys

Mä vedän tän samallalailla kun viime vuodenkin, eli mutulla ja stetsonista. Vieläkin kaduttaa kun vaihdoin Heiskasen pois juuri ennen kun tämä tervehtyi ja dominoikin loppukautta.

Vähän haasteellisempi varausvuoro kyllä nyt, mitä viimeksi.

Ja sitten taas neljäs, kun alkaa toinen kierros.

1 tykkäys

Tyhmä mutta ytimekäs kysymys #1: Perustaako eka varaaja omalle lohkolleen oman ketjun?

Vielä tyhmempi mutta edelleen ytimekäs kysymys #2: Onko periaatteena, että LOHKOITTAIN ei voi varata pelaajaa, jonka joku samassa lohkossa on varannut aiemmin vai koko tässä hässäkässä? Tähän ei aiemmista sääntöketjuista löytynyt äkkiseltään vastausta, ja koko tämä konsepti on itselleni uusi.

1 tykkäys

Mä oon tavannut avata ne ketjut. Työstän tässä pelaajalistoja valmiiksi varauskelpoisista pelaajista.

Pelaajaa ei voi valita, jos joku samassa lohkossa on aiemmin hänet valinnut. Tämä löhkosysteemi on kehitetty, jotta kaikille riittää pelaajia. Varsinkin maalivahdit loppuisivat, jos varattaisiin 51 maalivahtia. :slight_smile:

5 tykkäystä

Ja kaiken edellisten lisäksi, tässä draftissa on kynästä ja paperista paljon hyötyä. Ja sitten niitä toisten lohkojen ketjuja voi hiljentää, jos kokee niiden sekoittavan sitä omaa seurantaa ja varaamista.

1 tykkäys

Pelipaikalla ei väliä, eli missä vain järjestyksessä voi varata?

Tsiisus mitkä paineet tuosta ekasta varausvuorosta. Soittelen koko yön randomisti shortlistini ykkösnimien kanssa saman sukunimen tyypeille ja kyselen kyseisten henkilöiden alkoholi/rakkaus/mistätahansa ongelmista.

Anteeksi jo etukäteen!

3 tykkäystä

Kynän ja paperin lisäksi myös faksista on hyötyä. Teksti-tv:tä unohtamatta. Viime vuonna astuttiin uuteen aikaan, kun jotkut oli käyttäneet älypuhelimia. Sen lisäksi tässä leikissä on aina ollut manipulointia, valehtelua ja propagandaa, mutta näin “totuuden jälkeisessä maailmassa” voiko mihinkään enää luottaa?

5 tykkäystä

Kaiken maailman v*ttuilua kestän, mutta kynän ja paperin voimaa ei kannata aliarvioida. Ikinä.

2 tykkäystä