Ilmoittautuminen palstan fantasiadraftiin 2018-19

Joo onhan se niin järkevintä toimia, että Korpikoski ja Mäenpää sun muut ovat kaikissa lohkoissa poimittavissa kesken kauden tasapuolisesti. Riippumatta siitä, onko joku erehtynyt poimimaan heidät draftissa.

Aika moista pelleilyä jos pelaajia saa vaihtaa ennen kauden ilman että menettää ainoan vaihtonsa. Esimerkiksi jos olisin halunnut valita Korpikosken joukkueeseeni loukkaantumisesta huolimatta, mutta edellinen varaaja olisi valinnut hänet ja luopuukin hänestä nytten loukkaantumiseen vedoten, niin saanko vaihtaa hänet nyt itselleni ilman vaihtoa vaikka itselläni ei ole loukkaantunut kukaan?

Mites kesken kauden, vaihdellaanko silloinkin loukkaantuneita pelaajia ilman vaihtonsa menettämistä?

Saako omalle pelaajalle itse diagnosoida sairauden ennen kauden alkua että saa vaihtaa ilman vaihtonsa menettämistä? Vai tarkastetaanko tämä Liigan sivuilta?

Kaikkein tasapuolisin vaihtoehto on että jokaisella on se yksi vaihto jonka käyttää silloin kun sen haluaa ja ilmaisia vaihtoja ei täällä jaella sillä varausjärjestelmä on silloin aivan vääristynyt.

4 tykkäystä

Sen verran suuri kala haavissa, että katselen ainakin muutaman kierroksen ennen vaihtoa.

Pidätän oikeuden mmielipiteen muutokseen jos on jäänyt särkikuosisia haukia hyökkääjälistalle.

Joitakin hyviä huomioita. Näiden nyt pois vaihdettujen pelaajien pitää sittenkin poistua kokonaan käytöstä, jotta kenttä pysyy tasaisena.

Ja näissä armopalavaihdoissa on kyse vain reilusta pelistä ja kohtuudesta. Eli siitä missä alun perin kilpailtiin. Ei tämä ole ultimaattisen jääkiekkotietäjän hakemista vaan siihen tarvitaan joku ihan toinen formaatti. Mitään etua armopalavaihdoista ei saa; saa vain vähän kompensoida omia mokiaan poimimalla kenellekään kelpaamattomista jämistä itselleen pelaajan aikaisin varatun tilalle.

Kesken kauden tehtävissä vaihdot ovat toinen asia. Niissä on mukana uutta tietoa ja ne on rajattu siksi vain yhteen.

2 tykkäystä

Lienee paras pidättäytyä siinä yhdessä vaihdossa, tekee sen sitten nyt jos siltä tuntuu.

1 tykkäys

Mun puolesta saa vaihtaa vaikka hurmycket ennen 14.9 klo 18:30 ilman vaihtojen kulumista. Ei luulisi olevan keneltäkään mitään pois. Ainakaan mitään kovin merkityksellistä.

2 tykkäystä

Sen verran tarinaa on riittänyt ,että olen aidosti pettynyt jos ei ole tuplamäärää viestejä muihin verrattuna.:thinking:

Minä jo sekoitin Liigadraftin ja Fantasiadraftin, mutta alkaako nyt muillakin mennä nämä kaksi eri asiaa sekaisin??
Eikö Fantasiadraftissa saa veivata joukkuettaan vaikka sataan kertaan kunhan pysyy budjetissa ja aikataulussa??

@Capitano jyrähti aivan asiasta.
Kotiläksyt kannattaa tehdä tai sitten maksaa seurauksista jos varaa loukkaantuneen pelaajan.
Itsekin tuohon sorruin Liigadraftissa, ja jos aletaan vaihtamaan niin saanko minäkin vaihtaa?
Mihin raja vedetään?

Kenestä kyse? Suhtaudun pyyntöihin lähtökohtaisesti myönteisesti, koska tuskin moni ihan huvin vuoksi haluaa jämistä poimia.

Petteri Nikkilä, HPK

Voisitko @rizka kertoa kriteerit milloin saa vaihtaa pelaajan ilman vaihtoa, jotta kaikille olisi yhtenäiset säänöt.
Meinaa luulen että Henrik Haukelandilla on jokin sairaus kun ei ole koppi tarttunut ja jouduin valitsemaan vikalla kierroksella maalivahdin jämistä, että olishan siellä ollut Jukureitten ykkös maalivahti Sami Rajaniemi valittavissa. Ei sillä että vaihtaisin häneen mutta tässä mietin vaihtoehtojani.

Itse en kyllä jaksa ottaa tätä kisaa niin vakavasti, että se haittaisi, jos joku tässä vaiheessa vaihtaa pitkäaikaispotilaan johonkin laarin pohjan jämään. Ei tää oo niin vakavaa, hei. Tää on vaan tappara.co liigadraft.

Toisaalta Team Button onkin niin ylivoimainen, että helppo täältä norsunluutornista on huudella.

10 tykkäystä

Kyllä tämä otetaan hyvinkin vakavasti viime kauden sukelluksen jälkeen.:laughing:

2 tykkäystä

Kyllähän Nikkilä on myös sallittu vaihdettava siinä missä vaikka Mäenpääkin.

@Capitano pitkäaikaisen ilmoitetun sairauden tai loukkaantumisen vaatii, jotta armoa heruu. Ja takaraja on liigan alku, koska silloin jämäpelaajista alkaa kertyä infoa, jota ei varaushetkellä ollut.

Noni…Ammuit itseäsi jalkaan kun annoit luvan vaihdoille.:rofl:
Parranpärinää tulee riittämään, siitä voit olla varma.

@Capitano 'n ehdotus oli parempi.:stuck_out_tongue_winking_eye:

Oliks tää nyt tässä?

Mielestäni mulla on paras joukkue.

Mitä voitin?

2 tykkäystä

Niin se monesti toimii, mutta meidän systeemi on paljon hienostuneempi. Tämän osan voittaja selviää maaliskuussa, kun runkosarja päättyy. Kenen pelaajat ovat keränneet eniten Liigapörssi-pisteitä on voittaja runkosarjan osalta. @ozzi tekee taas palvelun, josta kertymistä voi reaaliajassa seurata.

On ollut tapana, että eniten pisteitä runkosarjassa keränneet varaavat uudet joukkueet ja jatkavat pudotuspeleihin halutessaan. Jos jotakuta ei kiinnosta, olemme täyttäneet pudotuspelit seuraavaksi parhaiten menestyneillä.

1 tykkäys

Näin sivustaseuraajana, jos tässä nyt jotain porsaanreikiä aletaan etsiin, niin kertoo ehkä enemmän kisaajista kuin itse kisasta ja sen säännöistä. Koittakaa nyt suoraselkäisesti elää sillä joukkueella, jonka olette valinneet ja antakaa niille kavereille jeesiä, jotka sitä oikeasti tarvii. Mitä tapahtui sille vekkulille veliasenteelle, jota heitettiin draftiketjuissa?

Minäkin olen sitä mieltä, että loukkaantumiset kuuluu tähän peliin, mutta olisi hienoa, jos suunnilleen tasavoimin päästäisiin edes aloitusviivalle. Se on perseestä, jos tunti varaamisen jälkeen kuulee, että ykköspakilta puuttuu pää, joten vähän helpotusta siihen suuntaan. Toki se loukkaantuminen voi tulla siinä ekassa matsissa, mutta se on sitten sitä peliä.

Muistutuksena vielä, että kausi tulee oleen taas todella, todella pitkä. Tarpomista, ups and downs, sankareita ja pahiksia.

9 tykkäystä

Minä Mäenpään varaajana olen sitä mieltä, että voivoi ja nyyhnyyh. Paras linjaus olisi kaikille yksi vaihto/kausi ja sillä sipuli. Sen voi käyttää heti alkuun, tai olla käyttämättä. Lopetetaan säätäminen ja kikkailu.

5 tykkäystä

Näyttäis siltä että osalla porukkaa alkoi puntti tutista kun julkistin eilen joukkueeni ja kirjoitin loppuun jotain voitte vapista tjsp. Se oli tarkoitettu huumorilla koko juttu :joy:

4 tykkäystä

Olenko mielestäsi hakenut porsaanreikiä?
Mielestäni kerroin vain oman näkemykseni vaihdoista.

Näin on tarkoitus toimiakin, ellei jollekin tapahdu pahaa loukkaantumista joka vaatii vaihtotoimenpiteen. Yksi vaihtohan kai on mahdollinen kauden aikana?

Tämähän tämän kisan suola onkin.:+1:t2: