Ottamatta mihinkään kantaa niin mun mielestä ylilyöntejä tapahtuu ihan yhtä lailla (valitettavasti) meidän tapparalaisten toimesta kuin niitä sattuu Ilveksenkin toimesta. Olen nähnyt täyttä idiotismia puolin et toisin. Minun on sitä hyvin vaikea ymmärtää, koska esim. omassa perheessä on 3 kpl Tappara-faneja ja 2 kpl Ilves-faneja. Tää on kahden joukkueen kaupunki ja on jotenkin absurdia, että jotkut eivät tätä asetelmaa ymmärrä. Tuomitsen puolin et toisin kaikki ylilyönnit.
Valitettavasti järjen ja viisauden määrä ei katso sitä, mitä joukkuetta kannattaa. Jos kuitenkin jotain positiivista niin pääsääntöisesti olen useammin tapparalaisten urheilullisuudesta ylpeä. Pääsääntöisesti ollaan hyvää porukkaa ja ehdoton enemmistö vetää kiitettävä+ tasolla.
Anssi Kelakin lienee huomannut jotain : “Se sai koulussa Ilveksen nimekseen, kun piti pipoa lätkäjoukkueen, välitunneilla luki Herra Huut, ei ollut samasta puusta kuin me muut”.
Kävi mielessä olisiko eilisen tapahtumista mitään apua vaikean kysymyksen selvittämisessä, nimittäin siinä milloin Ilveskannattajilla alkaa mopo keulimaan, olihan Ilveksellä jo pisteitä kuudesta peräkkäisestä ottelusta.
Ei taida kuitenkaan saada tilastomerkintää aikaan, johan nuo tarroittelivat ja varastelivat vastustajajoukkueen kannattajien lippuja alkukaudesta. Kysymys jää edelleen ratkasematta.
Kyllä Osasto osaa edustaa. Olin eilen ovella hommissa portsarina kunnes eräs nainen tuli raivoissaan tupakille ulos.
Selitti sitten kuinka kuuluu Osasto 41 ja nyt vituttaa kun yksi Tappara fani sanoi, että Tampereella on vain yksi joukkue. Kertoi sitten, että aikoo rikkoa tuopin ja lyödä kaulasta läpi… Että tällästä käytöstä. Sitten kiukuteltiin kun ei päässyt enää sisälle.
Jaaha tais tulla eilen turhan hätäisesti tuomittua Tapparan kannattajia. Tosin jos eilisen tiedot olisivat pitäneet paikkansa niin tuomioni pitäisi. Eli siellä on osaston megafoni jätkillä keittänyt yli. Ehkä Jalon kannattaisi kutsua Osastoa taas kahveelle ettei tartte mitään osastointia hakamettään alkaan tekeen.
Se megafoni on seisomakatsomon neuvomista varten, ei tappouhkausten huutamiseen muille katsojille.
Noniin, alkaa vyyhti pikkuhiljaa purkaantumaan. Oli vähän sellanen fiilis että eilisen pelin yhteydessä ipalaisilta läikkyy yli jos Tappara voittaa Ipan hyvän alkukauden, perjantaipelin ja alkoholin, ja viime kauden 6-0 paikallispelirekordin takia. En tainnut ihan väärässä olla. Taidan jatkossakin pysyä kaukana hakamettästä jos siellä on Ilveksen peli käynnissä.
Kyllä Ilves faneja sen verran ymmärrän, että voi hieman harmittaa hävitä oliko se nyt Telian tietojen mukaan 12 kotipaikallispeliä putkeen… (Toki viimeksi voittivat Tapparan järjestämän paikallispelin…).
Tappara on Ilvekselle näköjään uusi JYP. Sillä erotuksella, että Ilveksen ongelmat alkoivat Jyväskylässä, Tapparaa vastaan ongelmat alkavat omissa kotipeleissä.
Ihan yleisesti en ymmärrä tyyppejä, joilla menee niin tunteisiin jotkin asiat, että pitää alkaa rähiseen. Varsinkin jos pitää jälkeenpäin pyytää anteeksi. Ehkä multa vaan puuttuu sellainen geeni, ettei mulla päässä napsahda. Ja kaiken lisäksi jääkiekon takia…
Alkoholi tuossakin keississä on varmasti vahvasti taustalla, mutta komppaan kyllä etten ymmärrä tollasta ollenkaan. Sinänsä suoraselkäistä toimintaa että pyytää edes anteeksi käytöstään.
Sinänsä syvää humalatilaa voidaan pitää lieventävänä asianhaarana esimerkiksi neljältä aamuyöstä baarissa, mutta ei todellakaan yhdeksältä illalla jäähallissa, jossa on lapsiperheitä paikalla. Ei missään tapauksessa.
Kaksinaamaista velliperseilyä aikasempana iltana hakata jonkun päätä lattiaan ja seuraavana päivänä ilmoittaa, ettei hyväksy väkivaltaa. EN VÄITÄ, ETTÄ YLLÄ OLEVA HENKILÖ OLISI NÄIN TEHNYT!
Tuolla Olohuoneessa porukka vielä kilvan taputtelee toisiaan pepulle, että olipas miehekkäästi tehty, kun joku ymmärtää tehneensä väärin. V*ittu mitä urpoja
Onko ne unohtunu eiliseltä halliin, vai mitä ne täällä tekee? Ei täällä kai Ilves tänään pelaa. Jos ei osaa olla ihmisiksi, niin mitä tarttee tulla muiden joukkueiden peleihin?
Eikös näitä sankareita ole Ilveksen kannattajissa jotka käy Tapparan pelissä kannattamassa vastustajaa ja toivomassa Tapparan häviötä? Ilvestä ilmeisesti jotkut kannattaa Tapparan tappioiden kautta.
Mutta toisaalta lämmittää kovasti mieltä, että kun Ipa aina silloin tällöin saa pikkusen maistaa menestystä ja leijuminen alkaa, niin homma katkeaa 12 peräkkäiseen kotipaikallistappioon ja nuo lapselliset paskarajutut alkaa. Eipä taida kauaa mennä, että jäävät taas Tapparan taakse taulukossa. Ihan oikein tuolle 110% antiporukalle.
Tämä. On mulkkuja Ilveksen kannattajia, on mulkkuja Tapparan kannattajia, on mulkkuja sielä ja täällä. Suurin osa ei kuitenkaan ole. Ja jokainen kun huolehtis ettei itse ole mulkku, niin aika pitkälle päästäisiin. Tämmönen setämiehen vuodatus tähän väliin. Peace.
Moro. Tämä olkoon ensimmäinen kirjoitukseni tälle palstalle. Ja juu naapuri leiristä ollaan. Mutta kun tätä teikäläistenkin palstaa tulee aktiivisesti luettua ni rohkenimpa tehdä tunnukset. Ei ole tarkoitus alkaa tekemään turhaa haloota asioista. Yritetään pysyä asia linjalla kun aikuisia ihmisiä jo ollaan.
Ja sitten itse otsikkoon ja asiaan mikä itsellä on mennyt semisti nahan alle. Täällähän monesti arvostellaan rajusti Ilveksen fani osastoa ja samalla aika vahvasti leimataan kaikki Ilveksen fanit huligaaneiksi. Samalla vähän pidetään Tapparalaisia parempina ihmisinä. Ei varmaan sitä tarkoiteta, mutta sellainen olo tullut. Itse en toki osastoon kuulu ja tykkään mieluummin itse istua peleissä. Mutta tarkoitan vaan, että se osasto41 kuitenkin edustaa hyvin pientä otantaa Ilves faneista. Ja siellä kyllä on tällä kaudella sattunut ja tapahtunut vähän enempi kuin olisi tarvis.
Ilveksen omalla foorumillakin on käyty aika paljon keskusteluja osaston toiminnasta ja kaikilta osin siihen ei ole kovinkaan moni tyytyväinen. Toivottavasti nämä keskustelut osuu oikeisiin korviin ja siellä tapahtuu hiukan muutosta.
Yritetään kuitenkin muistaa, että joka porukkaan mahtuu mätiä omenoita. Jopa Tapparan porukkaan. Mutta ei anneta niiden sattumien pilata koko satoa.