Ilveksen kannattajat ja fanitoiminta

Tuosta voi käydä lukemassa jos haluaa. Katselin itse myös aikaisemmin että melkonen toveri, hän (tai muu osaston poppoo) ei tee mitään väärää vaan järkkäreiden vika kun päästävät riehumaan kun välillä “keittää”.

Selevä.

Melkeinpä kaikki muut tuomitseekin sitten tuon toiminnan ja tosi fiksu asenne 99% kirjoittajista. Eipä tässä, kuten etukäteen tiedossa niin hienot ja fiksut fanit pääasiassa Ilvekseltäkin löytyy. Saavat vaan tuon osaston kuriin niin hyvä tulee.

11 tykkäystä

Lue tiedote tarkemmin. Kyllähän Tapparan kannattajat ovat katsojia siinä missä Ilveksen kannattajat. Tiedotteesta: “Osa katsojista koki olonsa turvattomaksi”.

4 tykkäystä

Kannattaa muistaa että täällä luetaan asiat eri väristen lasien läpi.:stuck_out_tongue_winking_eye:
Myös tulkinnat ovat sitten sen mukaiset.

11 tykkäystä

Toivottavasti järjestysmiehetkin käyvät derbyn tilanteen tarkkaan läpi. Oliko heidän toiminta riittävää/virheetöntä? Jos joku näyttelee keskareita fanikatsomolle tai juhlii fanikatsomon edessä kotijoukkueen pelaajan loukkaantumista, niin kannattaahan kyseinen katsoja poistaa katsomosta. Myös siinä vaiheessa, kun havaitaan pitkään jatkuvaa huutelua katsojien välillä, kannattaisi tähän jotenkin reagoida. Esim vaikka vaan lisätä järkkäreitä lähistöllä. Ehkä noutaa ne eniten kuumana käyvät katsomosta? Pyytää ne poliisit siihen viereen näytille.

Itseasiassa reagointia saisi olla nykyistä enemmän jopa asiattomaan käytökseen. Kyllä monet huudot katsomossa on sitä tasoa, että muksujen puolesta harmittaa. Eihän sitä anniskeluravintolassakaan saa miten tahansa käyttäytyä. Tasokkaissa paikoissa pihalle voi lentää hyvinkin pienestä. Jos katsomossa katsoja räkäposkella karjuu esim pelaajaa “äitinsä nussijaksi”, niin mun mielestäni sais lentää pihalle.

13 tykkäystä

Olin perjantaina katsomassa peliä. Istuin lähellä Ilveksen seisomakatsomoa ja mielestäni siinä toimittiin kummaltakin puolelta väärin. Esim. Genereousin loukkaannuttua jotkut Tapparan kannattajat alkoivat taputtaa ja kääntyivät Ilveksen seisomakatsomoa kohti ja näyttivät keskisormea. Se oli todella lapsellista, joten en yhtään ihmittele että ihmiset provosoituivat siitä.

Ihan tämän kertoaksesiko @naapuri19 liityit juuri forumille. Nyt pientä lähdekritiikkiä @valvojat

10 tykkäystä

Kirjoitti vielä Tapparan pienellä ja Ilveksen isolla. Varmaan vanhasta muistista.

21 tykkäystä

Juu, ei me nyt lähdetä sensuroimaan tässä kohtaa. Toistaiseksi ainut hälytyskello on tässä ajankohta. Ei muuta. Käyttäjä on seurannassa ja viesti tuli valvonnan läpi. Lähdekritiikki jää lukijan vastuulle, itse asiassa. Viestin sisällön voi uskoa tai olla uskomatta.

Ottelun insidentissä on molemmin puolin perseilty, se lienee ihan selvää. Ja lopullista totuutta ei ehkä koskaan saada selville. Niin kivuliasta kuin se onkin, molemmilla puolilla aitaa on niitä hyviä tyyppejä ja huonoja tyyppejä.

14 tykkäystä

Itse asiassa minä en edes tiedä tarkkaan mitä siellä on tapahtunut tai huhutaan tapahtuneen.

Se on selvää, että näitä valopäitä on molemmissa leireissä. Tapparan faniryhmä tosin ei taida hirveästi olla kunnostautunut perseilyissä?

2 tykkäystä

En olettanutkaan, että sensuroisitte. Eihän tämä forumi ole mikään p-korea saati Ipa-foorumi, jossa väärinajattelijat hiljennetään. Tarkoitin vaan, että aika selvä agenda. Tuskin on kovin suuri Tapparan fani kyseessä kuitenkaan.

7 tykkäystä

Muokatkaa nimimerkki edes oikeaan kirjoitusasuun, jos tulee pitkäikäinen palstalainen.

6 tykkäystä

Trolli tuo on.

Liittyy palstalle ja ensimmäinen kommentti nyt vaan sattuu olemaan juuri se Ilvestä puolusteleva, Tappara pienellä, Tapparafani ilmeisesti jo varattu joten ei sen kummemin mietitty nimimerkkejä vaan klassisesti numero perään. Palstaa ei muuten lueskeltu eikä tykätty mistään.

Tuttu taktiikka, tekeydytään vastapuolen faniksi ja arvostellaan “omia”. Mä näen harmi kyllä näitä töiden puolesta päivittäin joten silmää on kehittynyt.

Devil is in the details.

22 tykkäystä

Olettehan tekin joskus kirjoittanut ensimmäisen viestinne tälle foorumille ja oon kyllä ihan Tappara fani henkeen ja vereen. Myös Ilveksen puolella käyttäydyttiin todella lapsellisesti. Esim. huudeltiin epäkunnioittavia juttuja. Ihan oikein jos osaston capo sai porttikiellon halliin. Mistä muuten tiedätte että se sai porttikiellon?

1 tykkäys

Virallisesti Ilveksen puolelta on nyt joka tapauksessa luvattu puuttua “provosointiyrityksiin”, ja ei ole erityisemmin luvattu puuttua väkivaltaisuuksiin (joita kuitenkin on ilmeisesti tapahtunut).

Tärkeämpää ja ensisijaisempaa kuin puuttua provosointeihin (joita jääkiekko-otteluissa perinteisesti ja tavallisesti riittää) on puuttua väkivaltaan. Yleisesti ja väreistä riippumatta - jos asia nyt tässä yhteydessä niin halutaan välttämättä muotoilla.

Ymmärrettävää, jos aiheilla ei haluta revitellä liikaa, mutta toisaalta niiden kiertely ja epämääräinen yleistelykin synnyttää tällaisissa tapauksissa helposti aika kyseenalaisia vaikutelmia. Jäädään seurailemaan, miten väkivaltaisuuksien ehkäiseminen onnistuu Ilves-leireissä jatkossa.

4 tykkäystä

Ensimmäinen puhe tuli hallin järjestyksenvalvojan perheenjäseneltä,
ja sen jälkeen muutama il*es kaveri sanoi samaa.
Toki nämä porttikieltoasiat on aivan sama asia kun minä menisin poliisiasemalle valittamaan 5000€ velasta mitä kaveri ei ole maksanut, jos ei ole viestejä eikä velkakirjaa todisteena.
Tarkoitan vaan sitä että tuskin kaikki järkkärit tästä edes tietävät, eivätkä varmasti ovella puutu asiaan jos mies kävelee tiistaiseen SaiPa peliin ovesta vihellellen sisään.
Kaiken kukkuraksi tämä turvallisuuspäällikkö on todella hyvää pataa ilvesfanien kanssa ollut aina.

Niin onko vai eikö? Ei tähän oikein mitään varmaa tietoa ole ollut missään saatavilla. Tietenkin sellainen pitää kitkeä pois, kuin myös turha provoilu. Toki ei se vatikaan saa ihan kaikesta mennä nurin. Pieni piikittely sallittua.

Onhan se nyt silti vähän veren nenästä kaivamista mennä Tappara paita päällä lällätteleen sinne fani katsomon eteen. (en tiedä onko tälläistä edes tapahtunut) Ja yhtä tyhmää mennä Ilves paita päällä toiseen päätyyn lällätteleen. Silti tietenkään, vaikka näinkin kävisi niin väkivalta ei ole hyväksyttyä. Mutta kun meitä on aina niin moneen junaan lähtijöitä ja se pari vatipäätä aina mahtuu joka porukkaan.

Kyllähän nää paikallispelin asiat silti on tuomittu aika vahvasti Ilveksen omallakin foorumilla. Vaikkei kukaan oikein tunnu tietävän mitä siellä edes tapahtui. Ja versioita on ollut niin monenmoista.

1 tykkäys

Kyllä mää oon henk.koht silti sitä mieltä,
että omaa joukkuetta pitää saada kannustaa
oli se lippu sitten ostettu mihin katsomoon
tahansa. Jos tällaiselle linjalle lähdettäisiin
että ei saa, niin provo leima olisi jokaisella otsassa. En minä ole hallissa koskaan hiljaa ainakaan, se on aivan sama missä istun/seison.

4 tykkäystä

Tottakai saa kannustaa, mutta oikeuttaako se kuitenkaan näyttämään keskisormea ja taputtamaan vastustajan loukkaantuessa sekä vähän väliä huutelemaan Ilveksen seisomakatsomoa kohti?

Mä taidan jemmata tän ketjun :slight_smile: alkaa mennä sellaseks jankkaukseksi perustuen mutuihin ja huhuihin että hohhoijjaa. On muuten ensimmäinen ketju jolle niin teen.

3 tykkäystä

Ei mainintaa Tapparafaneista, vaan

Uskon, että tästä ottavat opiksi myös ne meidän kannattajat, jotka ovat aiheuttaneet ongelmia, Jalo sanoo.

https://www.aamulehti.fi/a/201265778

4 tykkäystä