Olen itse sitä mieltä, että olisi kaikkien etu jos Suomessa naiset/tytöt keskittyisi muuhun kuin joukkueurheiluun.
Naisten jääkiekossa kaksi maata dominoi ja joukkue koostuu ammattilaisista. Muissa maissa ollaan harrastetasolla. Miehissä 80 -luvulla oli Neuvostoliitto ja muut tyytyväisiä jos hävisivät alle 5 maalin erolla.
Kyllä naistenkin peli voisi 15-20 vuoden päästä näyttää ihan toisenlaiselta, mutta kehitys ottaa aikansa. Tsekit ainakin ovat menneet eteenpäin sitten viimekisojen.
Resetoipa muisti. Kaksi on aina rulannut, mutta Suomi ollut aina se stabiili kolmonen, joka joskus pääsi (esmeks Espoo) haastamaan. Suomessa taso on romahtanut jyrkästi. Romahtanut.
Tsekittäret ovat jalalla niin paljon nopeampia kuin suomalaiset, etten jaksa millään uskoa, että Suomi tekee edes yhtä maalia tässä ottelussa.
Vähän voi olla vaikea sitä kiintiöpronssia raapia turnauksesta mukaan jos ei pysty yhtään maalia tekemään.
Sanoisin että Suomi on jäänyt paikalleen ja muut menossa ohi. Ja tarkoitin tuolla 15-20 vuoden päästä kommentilla lajia kokonaisuuten, ei pelkästään Suomea (oli epäselvästi sanottu).
Sano vaan. Menneet, eivät menossa. Ketä sen sanominen satuttaa.
Keisala on kuin E ja F juniorit. Vedät ylös niin kaikki menee (jos ei osu päähän)
Tsekit on seuraavilla osa-alueilla edellä
- Luistelu
- Kiekonkäsittely
- Syöttely
- Joukkueena pelaaminen
- Maalivahti
On noi tsekit nopeampia ja taitavampia. Johtuu muustakin kuin ”tsekkitukasta”.
Siinäkin neljä Suomalaista keiloina.
Ja taktiset elementit ja taktinen suorittaminen. Äsken nähtiin Tsekin loistava avauspeli koko viisikon voimin. En ole nähnyt vielä yhtään kontrolloitua hyökkäystä Suomelta. En yhden yhtä, kun suomalaiset eivät saa edes kolmea syöttöä putkeen tehtyä.
Ai niin ja laukaiseminen on valovuoden edellä.
Tsekkien kolmas maali on lähempänä kuin se, että Suomi pääsisi kiekon kanssa kontroloidusti punaisen yli ..
Ihmettelen jos ei kohta oo 3-0
Edit. Hyvään kohtaan katko. Ehkä!?
Rajahuhdan kommentti kertoo kaiken tasosta: Monella tsekin pelaajalla lähtee rysty kovempaa kuin Aurora-liigassa kämmen.
Otetaan Janette Yläsoini (tai jotain sinne päin). Nuori nainen hoitelee lukionsa painonnoston ohessa, urheilun ehdoilla. Paljonko nainen voi tienata ammattilaisena ko. urheilussa? Aivan. Mutta nuori nainen painaa vaan menemään keräillen mitaleja arvokisoista. Kun se on se juttu hälle.
Jotkut jääkiekkoilevista sanovat minulle, että minun pitäisi maksaa lipusta. Miksi?
Ei sinun tarvitse maksaa mistään lipusta jos et halua. Itse asiassa sinun ei tarvitse katsoa naiskiekkoa ollenkaan, tai edes kirjoittaa siitä tälle palstalle. Ollaan täällä kaikki ihan vapaaehtoisesti ![]()
Minusta jääkiekolla on iso merkitys Suomessa ja siksi näen sillä arvoa että Suomen naiset siinä pärjäisivät. Olisi ihan mahtavaa jos Suomi olisi jääkiekossa maailman kärkeä sekä miehissä että naisissa. Nyt siihen on ihan todella paljon matkaa, valitettavasti.
Tuon selvemmin ei voi ajaa numeroihin kun Rantala teki.
Kyllähän tuo Keisala pitää Suomea aivan pystyssä tällä hetkellä.
Hmm. Minua kiinnostaa urheilu. Pahoillani siitä. Ja antini palstalle määrittelee kaiketi ihan henkilökunta.
Olisi. Konditionaali, kaikkien äiti. Ilman vaatimusta taso ei kanna missään. Ei urheilussa, ei missään.
Mun mielestä olisi loistavaa jos Suomi olisi paras kaikessa.