Jalkapallon lieveilmiöt: keissejä vähän sieltä ja täältä

Ei teekkään. Enkä ole näin väittänytkään. Hyväksyttävyys tapahtuu silloin kun siihen ei puututa mitenkään.

Älyllisesti epärehellinen olkiukko. Mä en ole mitenkään väittänyt, että kaikkea saa tehdä kunnes joku siihen puuttuu. Olen koittanut sanoa, että jos jonkin asian annetaan tapahtua vuodesta ja vuosikymmenestä toiseen, ilman että asiaan puututaan millään tavalla, on käytös silloin tosiasiallisesti yhteisön suunnasta hyväksyttyä. Näin yksinkertaisen asian pitäisi ihan tavallisen ihmisen ymmärtää.

Häpeäminen ja nauraminen ei ole mitenkään yhteydessä jonkin asian hyväksymiseen. Mun ainoa argumentti on ollut, että urheilutapahtumissa vastustajan solvaaminen on hyväksyttyä toimintaa, niin Suomessa kuin ulkomaillakin.

Tuot aika vähän mitään asiaa tähän keskusteluun, lähinnä solvaamista. Mä en leiki mitään kovaa jätkää, enkä ole tainnut kertaakaan tällä foorumilla varsinaisesti positiivisesti mitään tästä huligaanitouhusta kirjoittaa. Lisäksi aiemmassa viestissä jo totesin, etten pidä henkilöön menevästä solvaamisesta. Mä en ole mitenkään ottanut kantaa mainitsemaasi “pikkunilkki ja rottakulttuuriin”. Ehkä sinun kannattaa vähentää pussikaljoja, jos luetun ymmärtäminen on noin heikolla pohjalla.

Väännän kerran vielä rautalangasta esimerkin kera. Osasto41:n alajaoston ryhmän vuosia jatkuneet yksittäistapaukset ovat hyväksyttyjä, koska Osasto41 tai Ilves ei ole asiaan puuttunut. Ei tää oo kovin vaikeeta. Jonkin yksittäisen henkilön moraalinäkemykset eivät tässä vaikuta.

2 tykkäystä

Juuri tässähän toitotat kuinka se kuuluu asiaan, jos se sun mielestäsi kuuluu asiaan niin selvä, annoin tähän suoran näkemykseni kantaani peittelemättä. Yllä mainittu mielipiteeni siitä mikä sinun mielestäsi asiaan kuuluu tuli varmasti selväksi.

Menee nyt “vähän” sanomiset ristiin, juuri niitä yrität kovasti toitottaa hyväksyttäväksi. Kuten sanottua sitä se ei ole yhdenkään aikuiseksi kasvaneen mielestä, jos koet että kuvaukseni kolahti niin älähdä pois.

Ei ne ole hyväksyttäviä, se vaan tarkoittaa sitä että Ilveksen toimistolla ei ole kenessäkään tarpeeksi miestä pistämään tuota kakaralaumaa ojennukseen. Ei se siitä mitenkään hyväksyttävää tee.

9 tykkäystä

Se ympäristö joka on vuosikymmenestä toiseen on toiminut samalla tavalla väärin ei tee toiminnasta hyväksyttyä. Jos ryöstöt pankin kerran vuodessa, niin ei se ole sen hyväksyttävämpää 30 vuoden päästä. Nyt ei ole kyse työaika lainsäädännöstä.

3 tykkäystä

Taisit tahtomattasi avata Bandoran lippaan. Kaikki mihin Ilves seuran puolesta ei ole puuttunut on osasto 41 puolesta sallittua, huoh.

Nyt ollaan kyllä kaukana perinteisestä veljellisesti kilpailusta, sekä urheilijoiden että kannattajien suhteen, todella surullista.

4 tykkäystä

Lainattu kommentti voi aiheuttaa huutonaurua. Kaikki viittaukset yksittäistapauksina ovat oikeutettuja.:wink:

5 tykkäystä

Missähän Arifi on Serbian lipun nähnyt? Itse en ole nähnyt Suomessa ikänään Serbian lippua veikkausliigan peleissä.

Mä olen nähnyt Serbian lipun vaikken ole ikinä nähnyt yhtään 1x2 liigan peliä. m.o.t

Tuskin Arifi olisi tätä ottanut muuten esille. Voipi monelle kulkijalle olla vaikeaa tunnistaa Serbian lippu, kenties?

2 tykkäystä

Kun lukee kuin piru raamattua, saa lainauksestasi löydettyä minun pitävän katsomohuutelua asiaan kuuluvana asiana. Näinhän ei kuitenkaan ole. Olen koittanut sanoa, että asia, johon ei mitenkään puututa, muuttuu hyväksytyksi. Minä en ole hyväksynyt henkilökohtaiseati yhtään mitään.

Lue vaikka mitä oon kirjoittanut, niin huomaat itsekkin kuinka typerä vertauksesi on. Pankkiryöstöt ovat kiellettyjä, niitä pyritään estämään, eikä yhteisö pääsääntöisesti niitä hyväksy. Aivan kuten olen aiemmin omalta osaltani määritellyt mitä vaaditaan yhteisössä hyväksytty ja hyväksymättömän teko erottamaan.

En ole ihan varma mitä tarkiitat mutta eikö Osasto41 ole näin toiminut?

Ehkä haluat vain ymmärtää asian väärin.

1 tykkäys

Sitä tässä useampikin ihminen on sulle koittanut perustella että ei se muutu hyväksytyksi sen myötä millään tapaa. Mutta keskustelu on aika turhaa, koska vänkäät tasan tarkkaan samaa pointtia huopaen ja soutaen etkä kuuntele. Tuo on sinun mielipiteesi, mutta se on vaan mielipide, ei fakta. Ei ylinopeudenkaan ajaminen ole laillista ja hyväksyttyä vaikka sitä moni tekee. Aivan turhaan yrität selittää mustaa valkoiseksi.

Itse koitan näitä typeriä vänkäyksiä vältellä, niihin ei muutakun tuhlaa aikaansa joten jätän tämän keskustelun osaltani tähän.

4 tykkäystä

Harmi kyllä, olen ymmärtänyt kertomasi oikein. Aikalailla eri tavoin tulkitsemme näitä lakeja, normeja ja säädöksiä. Kaikki mitä ei erikseen sanota ei ole sallittua. Toivottavasti Siperia opettaa.

3 tykkäystä

Mielenterveys -osasto tuli niistä lauluista mieleen. Myötähäpeä tai jotain sinne päin. Toivottavasti tämä vie faneja pois Ilvekseltä mikä olisi täysin ansaittua.

Olette häpeä koko kaupungille tarrat ja nuo törkeyksiä suustaan päästelevät ihmiskuvatukset. Saa ottaa talteen

1 tykkäys

Ovatko ne teidänkin tarranliimaajat myös häpeäksi kaupungille, vai jotenkin parempaa sakkia?

5 tykkäystä

Ei ole yhtään parempaa sakkia ne.

Mutta jos et näe näissä kahdessa tarrottamisessa mitään eroa niin… jep.

No tämähän on sitten tällä selvä.

7 tykkäystä

Aikanaan Hjk pelasi Belgradissa ja Shefki Kuqi jätettiin Suomeen oman turvallisuutensa vuoksi. Nämä eivät ole kosovolaisille mitään “läppiä”.

10 tykkäystä

Lieneeköhän muut kuin Arifi tätä lippua edes nähneet. Harmi kun Aamulehti ei tarkemmin kysellyt että missä pelissä tämä on ollut niin saataisiin asiaan kerrasta selvyys.

Erikoinen ukko tämä Arifi muutenkin, mestaruuden varmistumisen jälkeen postannut Instagramiin Conor McGregoria ja tägännyt ilmeisesti kaksi jotain random-jamppaa “SHOUTOUT TO MY BIGGEST HATERS FOR GIVING ME EXTRA MOTIVATION”.

1 tykkäys

Se on juurikin näin. Aikoinaan, kun Suomi pelasin stadikalla jotain karsintaottelu Serbiaa vastaan, serbi-fanit marssivat paikalle ja huusivat kovaan ääneen “Kosovo is Serbia!”. Ja sama homma jatkui pelin aikana. Katsomossa näkyi myös lippu, jossa Kosovo oli suljettu Serbian rajojen sisälle. Tuli suoraan sanoen ällöttävä olo.

En tiedä onko joku heilutellut KuPS:n peleissä Serbian lippua, mutta jos on, niin kannattaisi ihan oikeasti todella mennä itseensä ja lopettaa. Ja pyytää vaikka julkisesti anteeksi omaa tyhmyyttään. Ja jos ei ole kyse tyhmyydestä, niin voi voi. Se vasta olisikin lohdutonta.

2 tykkäystä

Tää on näköjään hyvää vauhtia menossa taas siihen suuntaan, että Ilveksen kannattajat ei oo tehny oikeestaan mitään ja jos onkin, tää pelaaja on itte sen ansainnu, suorastaan kerjänny. Ja koska muutama ei oo mitään nähny, juttu on luultavasti ihan keksitty. Olihan se bussiki niin risa, että hajos melkein itsestään ja bussikuski se suurin syypää oli… On tää uskomatonta näin sivusta seuraten, en muuta osaa sanoa.

28 tykkäystä

Eikä ole tarkoitus mitenkään vähätellä ketään vaan ihan mielenkiinnosta kysyin missä tämä Serbian lippu on nähty.Onko kukaan täältä foorumilta nähny näissä Ilves vs KuPS peleissä Serbian lippua?Ainakaan telkkarista nähtynä en ole nähnyt enkä ole kuullu kenenkään sanoneen siellä olleen moista lippua poislukien Arifi.