Jani Lajunen

Ilomäki jäi katsomaan, kun Lajunen karkasi Karjalaisen kanssa.
Yhtään potkua ei Ilomäki enää oman sinisen jälkeen ota, vaan liukuu alas.

Onhan toi takapatjakiva niin jäätävä, että pakko laittaa tännekin:

:muscle::muscle::muscle:

13 tykkäystä

Köllihän tota itki studiossa, että “sai vielä laukauksen aikaan kun KalPan pakki peitti”. Yllättäen ei tajunnut, että toi oli HARKITTU RIKOS.

2 tykkäystä

Ottaa se yhden potkun. Ei se tosin olis kuitenkaan enää ehtinyt.

Vaihtoaitiota kohti?

2 tykkäystä

Sinne mentiin peksimäisellä kantaliu’ulla.

2 tykkäystä

peksimäinen kantaliuku. 3 hymiötä

9 tykkäystä

Lajunen pisti Lukan äiteenpojan rullat pyöriin. Lukka ei edelleenkään tiedä kumman sitä ottais ottais pois, vedon vai syötön. Helppohan sitä on jälkiviisastella mutta onhan toi ratkasu aika jäätävä. Matala laukaus joko maaliin tai mahdollinen reboundi, huhhuh.

9 tykkäystä

Näin niin läheltä ja olen vakuuttunut, että oli syötöksi tarkoitettu. :smiley:

8 tykkäystä

Ainakin paikan päällä, ja hidastuksesta seurattuna niin kaveri alkoi kaatumaan ennen poikkaria, että tuomarit vaan halusivat “tasoittaa” jotain…

5 tykkäystä

Mä oon tässä miettiny näitä pelejä, ja kun tästä on ollut debattia, niin kyllä meikäläinen on Lajusen MVP-vankkureissa, jos kultaa tulee. Ellei Repo, Kuusela tai Peltola tee jotain uskomatonta viimeisissä peleissä.

E: Tai Dominikki pidä jotain päälläseisontanollapeliä.

2 tykkäystä

Oon kyllä vähän sitä mieltä, että hieman karkasi kiekko Lajuselta tuossa maalissa ja räppäsi selkärankaratkaisulla jäätä pitkin takapatjaan, joka toki on kokeneen pelimiehen ratkaisu. Hyvä että osui tällä kertaa :smiley:

Katsoin, että herranen aika, kun Lajunen pelasi hyvillä käsillä ja maltilla tuon kaksykkösen. Tarkoituksellinen veto takapatjaan - jos ei lipsahda suoraan sisään, niin J.Karjalainen saa soittaa kiekon verkon perille.

Yksi viesti siirrettiin toiseen ketjuun: Jukka Peltola

Lajuselta kyllä oikein nerokas pelaaminen tuossa 2-0 maalissa. Loistavasti haki patjasta riparin Karjalaiselle ja Karjalainen pääsi puttamaan kiekon tyhjään rysään. On muuten Lajunen erittäin tärkeä pelaaja Tapparalle tällä hetkellä voittaa lähes jokaisen kulmaväännön sekä pelaa tilanteet oikein ja on myös mies paikallaa, kun av on Tapparalla.

6 tykkäystä

Eikö tuo boldaamani ole vähän sellainen itsestäänselvyys jo? Lajunen kuitenkin on Liigan paras sentteri tällä hetkellä. Monipuolisuudessa Elkins lienee ainoa lähelle pääsevä, mutta enhän minä tuotakaan ennen Lajua ottaisi. Mitään ramstedt-tason kiekollista virtuoosikaan ei tänä vuonna ole, niin ei tarvitse pohtia kiekollisuus vs. monipuolisuus leimaa.

Lajunen on härkä, joka tekee kentällä kaiken. Ei tuo erityisen pehmeä käsiltään ole, mutta eilenkin se toisen maalin alustus oli hyvä esimerkki siitä, että kyllä ne kädet riittävät. Maalin edessä maskipelaajana lähentelee jo tasoa “liian hyvä Liigaan”. Eihän tuota kukaan siitä pois siirrä, kun Lajunen päättää maalineteen parkkeerata. Lisänä sitten tunnollinen puolustuspeli, fyysinen vääntö, aloitusvoitot, av-peli jne. Melko mukavasti niitä poikkareitaankin jakelee jäähyttömästi, vaikka eilen joku pieni lapsus kävi tuomarilta ja meni yhden niistä pois puhaltamaan.

Huikea ukko. Ikävä tulee herraa tulevaisuudessa. Vaikea, ehkä jopa mahdoton korvattava on tämä pelaaja.

6 tykkäystä

On varmasti itsestäänselvyys. Kunhan painotin asian tärkeyttä vielä muuten vaan. No hankala on Lajusta Tapparalla korvata, kunten Kärpillä Pyörälää. Kummatki joukkueen tärkeimmät pelaajat.

Itse tykkään Lajusesta myös, ei anna mitään periksi ja puskee kuin sonni jokaisesta aukosta läpi ja mikä tärkein pystyy tekemään hyviä pisteitä eli varsin monipuolinen sentteri kyseessä!

Tuo viimeinen on muuten olennainen havainto.

Tälläkin palstalla Lajusta on usein (tai ainakin välillä joidenkin toimesta) halki runkosarjan haukuttu(/moitittu) tasoltaan liian vaatimattomaksi ykkössentterin rooliin, kun pisteitä ei tee riittävästi. Kyllä tuo mielestäni niitä riittävästi tekee. Asia tuntuu vain korostuvan tärkeimmillä hetkillä. Lajunen tekee mitä pitää, on se sitten vaikka se maalinteko tai pelinrakentaminen.

Väitän kyllä, että Lajusen lavan kärki vähän “vuosi” tuossa tilanteessa ja veto karkasi vasemmalle. Syötön näyttäminen ja veto länkiin on toki aivan perusratkaisu ja matala kuti on siitä parempi, että riparin mahdollisuus kakkosmiehelle on todennäköisempää kuin ylös yrittäessä.

Muistelen Erkka Westerlundin joskus Vierumäen vuosinaan oikein tieteellisesti tutkineen, että teoriassa 2-1 tilanteet pitäisi aina pelata näin. Tästä on kyllä reippaasti aikaa ja sekä peli kokonaisuutena, että molarit ovat edelleen kehittyneet.

Off-topic: Pääsin joskus 2-0 hyökkäykseen pelin ekassa vaihdossa Tapparan kasvatti Jussi Reiskasta vastaan. Hän oli tuolloin Mestis-tasoa, minä en. Reiskanen levitti länget tahallaan auki, kun katselin syötön mahdollisuutta. Menin vipuun ja yritin sinne :door:.

4 tykkäystä

117 peliä on Tapparassa runkosarjassa pelannut tehden niissä 30+38=68p.Omasta mielestä kohtuuliset pisteet ja tekee maaleja hyvin sekä osaa rakentaakkin peliä.

Ottaen huomioon kuinka tärkeä pelaaja Lajunen on puolustuspäähän sekä hyökkäyspäässä ja varsinki vääntötilanteet sekä aloitukset. Sekä Lajunen pelaa kyllä täysillä joukkueelleen vaikka ei välttämättä joka pelissä pisteitä tee niin tekee muita hyviä asioita joukkueen eteen, mikä helpottaa joukkueen voittamista. Alivoimalla myös aivan korvaamaton palanen joukkuetta.

7 tykkäystä