Jani Lajunen

Teki paremmat SHL pisteet kuin ennen Tapparan vuosiaan. Ikää vasta 32 vuotta.

6 tykkäystä

Mulle jostain syystä on aina ollu tärkeetä että joukkueessa on ykkössentterinä tähtipelaaja, ja sellanen josta ei tarvi spekuloida että oisko se ehkä parempi kakkosessa tai muuta. Tässä viimesen 20 vuoden aikana Tapparassa on mun mielestä ollu liian monta sellasta “1B” kaveria ykkösen keskellä ja lasken Lajusen siihen ryhmään vaikka tuplamestari onkin.

Nyt kun on saanu Lehterästä nauttia, ja jos Jorsti lähtee Helsinkiin kuten huhut kertoo niin toivon että hommataan tilalle se kuuluisa “saappaat täyttävä” kaveri ykkösen keskelle. Jos Jani tulee takas niin mun mielestä rooli ei voi olla se ykkösjätkä.

Sitä nyt en tosin tiedä onko täällä kukaan Lajusta ykköseen edes haaveillu.

5 tykkäystä

Tässä voisi teoriassa olla Patrik Virran “korvaaja”, eli puolustavampi kahden suunnan sentteri.

Jännä kuitenkin nähdä, minne Lajunen seuraavaksi suuntaa. Vaihtoehtoja varmasti on ulkomaita myöten, mutta toisaalta takana on jo pitkä ulkomaankierros, joten paluu kotimaahan voi olla kiinnostava vaihtoehto sekin.

Minne meneekin, niin tuo kyllä johtajuutta ja voittamisen kulttuuria koppiin. Kelpaisi minun Tapparaan ehdottomasti osaksi monipuolista sentteripalettia.

10 tykkäystä

Ykkös-YV:ssä Savinainen painii maalilla ja kakkos-YV:ssä Lajunen? Sytyn ajatukselle.

4 tykkäystä

Lajunen ei tehnyt Tapparassa runkosarjassa valtavasti pisteitä ykkössentterinä mutta playoffeissa oli todella kova ja yksi suurimpia syitä miksi Tappara pääsi kultakantaan. Ei todellakaan ollut B-luokkaa. Varmastikin oli paras mahdollinen sentterihankinta tuohon paikkaan Tapparalle.

17 tykkäystä

Entä jos Komarov huhu pitää vielä paikkansa niin hommataan Lajunen ja pistetään kaikki 3 samaan aikaan maalille painiin, mullistaa koko yv pelaamisen kun vastustajan nelikko on koko alivoiman selällään.

@TPR en tarkottanu “1B” sanalla että Lajunen olis b luokkaa, vaan että on ns. siinä rajalla että onko ykkös vai kakkos sentteri, vähän turha termi mutta monesti NHL:ssä käytetään veskarista joka ei oo ihan selvä ykkönen mutta kuitenkin parempi kun kakkosveskari.

Ja toki loistava pelaaja oli Tapparalle ja kuten sanoin tuplamestari, ite vaan satun tykkään sellasista joukkueista missä on ns. tähtipelaaja ykkössentterinä.

2 tykkäystä

Kyllähän Lajus Jani on hyvinkin pätevä kaveri, mutta tärkeetä on valita oikean tyyliset laiturit jotta tulos saadaan parhaiten ulosmitattua.

Laitetaan tuosta vaikka Tanus ja Merelä laidoille niin varmaan toimii.

2 tykkäystä

Neloseen vois päästä. Ei taida jalka riittää ens kauden pelitavassa…

Minä epäilen että Merelä ei täällä ensi kaudella ole laitettavaksi “Lajusen” laidalle vaikka onkin sopimusta jäljellä, saattaa kutsu käydä ison veden taakse.

Jani olisi kyllä mielenkiintoinen paluumuuttaja mutta toki mitään tietoa ole onko Tappara miehen palveluksista kiinnostunut. Lähtökohtaisesti en sano että olisi paha haku jos sopiva lovi rosterista löytyisi ja pelitapa natsaa.

5 tykkäystä

Lajunen jatkaa kiekkouraansa Tsekeissä Sparta Prahan väreissä.

HC Sparta Praha » Pátá posila! Přichází Jani Lajunen z Finska

8 tykkäystä

Ehdin jo luulla paluusta, kunnes kiinnitin katseeni Ex-Tapparat :thinking:

5 tykkäystä

Hiukan yllättävä suunta tuo Lajusen seuraava pelipaikka Tsekin liigassa, mutta sitten toisaalta mukava ja halpa kaupunki asua ja ulkomaalaisille maksetaan tuolla kunnon liksaa.
Alkaa jo Lajusellakin olemaan siinä ja siinä kannattaako Tapparan enää edes harkita “kotouttamista” tuon profiilin pelaajalle tulevina kausina, kun ikääkin alkaa olemaan.

7 tykkäystä

No niin no. Lajunen menee tsekkiin ja meillä on näitä vuoden pelaamatta olleita ringissä :sweat_smile:
Vähän vakavammin, siinä ja siinä lajusella kyllä, roolista paljon kiinni. Siltikin alkaa kiinnostaa ne kanit mitä Tapparassa vedetään hatusta syssymmällä.

2 tykkäystä

Vaikka Jani Lajusen paluuta olen jo vuosia toivonut niin alan kallistua samalle kannalle.
Mielelläni näkisin kyllä vielä joskus miten riittää kotimaisessa Liigassa.

4 tykkäystä

Lajuselle vuoden jatkosopimus.

2 tykkäystä

Olisi kyllä minun puolestani saanut Lajunen tulla Tapparaan seuraaviksi kausiksi.

2 tykkäystä

Ei varmastikaan pystytä kilpailemaan rahallisesti, eikä oikein vetovoimaisuudellakaan Prahan kanssa. Tietysti se on vähän, mistä tykkää.

Monesti kuullut tuota samaa, mutta millä se selittyy, että Tappara osti Polasekin Spartalta kesken kevään tärkeimpien pelien?
Kuului kapteenistoon ja oli ihan kärkipakki silloin Prahassa.

12 tykkäystä

No on meillä komea halli, ollaan totuttu voittamaan, täältä pelaajien helpompi päästä Maakoukkueen mukaan ja Janilla kultaisia muistoja Tampereelta. Rahaa täältä tosiaan tuskin saa niin paljoa kuin Prahassa.

Jotenkin itse tykännyt Lajusesta ja hänen tyylistään pelata peliä, aika takuuvarma suorittaja vaikkei raketti luistimilla olekaan. Jotain X factoryä tämä kaveri tuo joukkueeseen.

2 tykkäystä