Jere Karjalainen

8 tykkäystä

Lainaus jutusta:

Onko joku törmännyt tähän sitkeään hallihuhuun? Mä en ole, mutta myytinmurron mukaan pitäisi paikkansa. Onkohan myytillä ideana olla negatiivinen? Koska siitähän saa halutessaan vähättelevän vivahteen. Mutta jos olisi helppoa päästä tööttään kiekko puolityhjään maaliin, varmasti kaikki tekisi sitä. Sanon, että taitoa, joka koostuu liikkeestä ja pelinlukutaidosta.

Toinen ärsyttävä myytti Karjalaisesta on “viime kaudella sakannut maalinteko”. Juuri jossain ottelun selostuksessa muistaakseni Waheeb mainitsi, että Karjalainen on päässyt nimenomaan toissakauden (2015–16) vauhtiin. Silloin maaleja tuli 18 58 ottelussa. Viime kaudella maaleja tuli 12, mutta tasaisella tahdilla niitä olisi tullut 15. Ei se nyt niin hirveän suuri ero ole. Viime kaudella oli vain se loukkaantuminen. Tietenkään maalit ei tule jollain yksinkertaisella janalla laskettuna, mutta kuitenkin.

Myytti koko mies.

6 tykkäystä

En mä ny tiä onko se varsinaisesti “hallihuhu” tai “myytti”, enemmänkin ainakin mun korviin on kantautunu semmosia humoristisia heittoja ilman mitään vähättelevää sävyä. Ilomäkihän oli toinen josta kuuli aikanaan samansuuntaista läppää.

Siis vähän samassa hengessä heitettyjä juttuja kun “J-M Järvisen oli pakko laukoa maaliin kun missään ei ollu ketään kelle syöttää”.

1 tykkäys

En ollut kuullut tällaisestä Myytinmurrosta, mutta olen kyllä itse aikaisemmin kiinnittänyt huomiota vastaavaan asiaan. Jotain oikeinhan mies tekee, kun pääsee niin usein puolityhjiin pistämään!

Itselle jäänyt mieleen niin, että tämä vitsailu olisi saanut alkunsa joskus aikoinaan, kun teki paljon maaleja otteluiden lopuissa, kun vastustaja pelasi ilman maalivahtia. Ja silloin olisi alettu puhumaan, että Karjalainen se ei tee muuten maaleja kun tyhjiin.

Haapalan(?) kommentti oli silti paras:

Jere on ainoa pelaaja joka pystyy karvaamaan kiekollisena.

31 tykkäystä

Tää poika on miun makuun, todellinen “Pieni suuri mies”! Kun Jere 2014 tuli Tapparaan ajattelin, että taas näitä pieniä poikia joita nakellaan kaukalossa pitkin ja poikin. Ensimmäinen kausi ei juurikaan käsitystäni muuttanut (55 ottelua, 7 tehopistettä), mutta sitten alkoi tapahtua.

Maalintekijänä verraton, mutta se mikä on antanut ainakin minulle “oho-elämyksiä” on tuo mahtava kyky tulla tilanteesta kuin tilanteesta sieltä laidasta päätä pitempien “vihulaisten” seasta kiekon kanssa vapaaksi! Sitten tietenki tuo mahtava liike sekä jo mainitsemani maalintekotaito.

Tämä kaveri ansaitsee kaiken hypemme!

24 tykkäystä

@krobbe Jere on kyllä todella kova pelaaja. Aliarvostettu monella tavalla. Lähti liikkeelle samanlaisesta sylkykupin roolista kuin moni muukin Tapparassa. Itse asiassa kokoa lukuun ottamatta on mun mielestä aika lailla kopio nuoremmasta Kristian Kuuselasta. Monipuolinen kaveri, joka pystyy pelaamaan kaikkea AV:sta ylivoimaan.

4 tykkäystä

Ajanko itseni miinaan tässä? Molemmat 175cm, Kuusela 4kg painavampi.

Karjalainen vaikuttaa pienemmältä. Nää on niin kauhean vaikeita arvioida, kun pelaajien fyysinen presenssi on erilainen & ja ruumiinrakenne erilainen.

2 tykkäystä

Mulla on Jeren pelipaita ja se on kokoa L.:slight_smile:
Pelipaidaksi on pieni, mutta ei Jerekään mikään jättiläinen kooltaan ole.

3 tykkäystä

Karjalaisen fyysinen peli on mennyt tällä kaudella eteenpäin, ja Jere pystyy painimaan todella hyvin isompiaan vastaan.
Lisäksi nykyään näyttää siltä, että jos Peltola on pois AV:lta niin Jere on se kärkipelaaja joka ottaa sen kipeän blokin.
Toivottavasti pelaa pitkään meillä.

4 tykkäystä

Tuosta kommentista ei voi tulla muuta mieleen kuin vapahtaja Henrik Haapala.:muscle:

Soppari loppuun ja sitten Floridaan?

3 tykkäystä

Jere taitaa olla Rauhalan Oton ja Jasun lisäksi olla ainoa pelaaja joka on pelannut omalla tasollaan tai jopa nostanut sitä tällä kaudella?
Vaikeahkon alkukauden jälkeen alkoi tulla maaleja ja Jere onkin nyt Tapparan ykköspyssy maalien suhteen.:+1:t2:

Saisi muu joukkue ottaa edes hieman mallia Jeren tekemisestä.

Tosin tällä hetkellä “vaeltelee” 9 ottelun maalittomassa putkessa

2 tykkäystä

Karjalaisella ollut kyllä kieltämättä maalien suhteen mielenkiintoinen kausi. Ensimmäiset 13 peliä maaleitta, sen jälkeen kymmeneen peliin kahdeksan maalia, jonka jälkeen viisi peliä maaleitta, sen jälkeen seitsemään peliin yhtä monta maalia ja nyt 12 ottelun maalittomassa putkessa.

9 tykkäystä

Osuukohan maaliputki pleijareihin?? Se olis hienoa.

4 tykkäystä

Sitten kun Jere on taas saanut sen yhden maalin johonkin peliin, niin kannattaa panostaa pariin seuraavaan matsiin Jeree maalintekijäks vedonlyönnissä :wink:

10 tykkäystä

Ei ole kysymys loukkaantumisesta, vaan sairastumisesta. Näin kertoo Aamulehti:

https://www.aamulehti.fi/urheilu/maalitykki-joutui-sairastuvalle-tapparan-ketjut-menevat-uusiksi-jyp-kamppailussa-200709316/

3 tykkäystä

Bongasin Tapparan Snapchatista Jeren aamujäiltä. Ei ollut vielä luistelureeneissä mukana, mutta kamat päällä kuitenkin. Flunssa on siis ilmeisesti jo melko hyvin selätetty. Eiköhän Jere jo huomenna pelaa.

1 tykkäys