Voi voi. Edes runkosarjassa tämä ei pidä paikkaansa ja harvalla oikeasti on käsitystä urheilun raadollisuudesta. Toisten olosuhteiden kanssa pärjätään paremmin ja toisten helpommin, oli ne sitten fyysisiä tai muita olosuhteita.
Urheilija pyrkii palkkansa vastineeksi olemaan paras mahdolliinen versio itsestään ja seura toivoo saavansa aina sen upsiden, olosuhteista huolimatta.
Arvosteluahan minä en kieltänytkåån, vaan toin näkökulman. Hyvä, että joku pystyy oikeuttamaan kaikki kommentit ilman sen suurempaa mietintää. Se on myös anonyymillä palstalla oikeus - runtua lisää vaan.
En tiedä mihin viittaat. Minun kommentissanihan ei oikeutettu “kaikkia kommentteja ilman sen suurempaa mietintää”. Oikeastaan aika todella heikko, ja jokseenkin jopa törkeä argumentoinnin muoto on vetää yhdestä vasta-argumentista moista lopputulemaa. Varsinkaan, kun minun kommenttihistoriastani saa kyllä ihan etsimällä etsiä mitään erityisiä negakommentteja yksittäisiä pelaajia kohtaan. Lisättynä vielä se, että ketjun pelaaja ei mitään erityistä kritiikkitulvaa ole saanut, joten viestiäni ei voi minkään “Blichfeldin lokakampanjan” puolustukseksikaan katsoa.
Mutta niin se vain huippu-urheilussa ja erityisesti jääkiekon playoffseissa menee, että kentällä ollesasi sinua kohdellaan kunnossa olevana. Niin median teksteissä kuin facebookin tai anonyymien viestifoorumeiden kommenteissa.
polvipetteri
(An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur.)
863
Mun mielestä se vaan on sellainen juttu, että jos pelaaja ei tuota kentällä täyttä panosta, vaan itse asiassa päinvastoin edesauttaa vastustajaa saamaaan hallintajaksoja ja maalipaikkoja, niin se on tulosurheilussa ja ammattilaisurheilussa lopulta aivan sama mikä siellä on taustalla.
Tottakai on kamalaa, jos jollakin ihmisellä on terveydentilaan tai ihmissuhteisiin tai mihin hyvänsä perustuva kriisi. Mutta jos se tai ne asiat vaikuttavat siihen, että kentälle saadaan 75 %:n suoritus, se ei vaan pleijareissa riitä. Ei ole asiaa kentälle
Grönborg itse totesi, että joukkueessa on pelaajia, jotka eivät anna kaikkeaan ja joiden pitäisi herätä taistelemaan joukkueen eteen. Jos ei siihen syystä tai toisesta kykene, niin paikka ei ole kokoonpanossa.
Leimu teki myös noilla ylivoimilla maaleja. Jokken ruuti on ollut vähän kateissa piipusta. En tiedä millä maalilla tuo mailan varsin pitäisi sutata että alkaisi osumaan?
Ei ole parhaassa tikissä, on verkkainen ja riski omiin mutta on myös tehnyt kovimmassa paikassa kolmeen peräkkäiseen finaalipeliin maalin. Maalintekijä.
Toi omalla x-factorilla meidät mukaan peliin ja sitä kautta voittoon ja seiskapeliin. Tuosta tälle sepälle maksetaan, että käy räppään oddseja vastaan häkin kun sitä tarvitaan.
En tiedä onko mulla Jocke-lasit, mutta en mä siitä mitään uhkaa omiin ole useampaan peliin saanut. Minusta pari-kolme peliä kamppaileminen ja luistelu ollut paljon parempaa.
Ja osunut kuitenkin tolppien sisään.
20 tykkäystä
ProTappara
(Tamminiemessä, mutta ei jakamassa pesää.)
872
Sen verran ison prosentin Tapparan maaleista tehnyt viimeiseen kolmeen peliin, että minä en ainakaan valita mistään. Ja tänään tosiaan joutui pari kertaa hieraisemaan silmiä, kun kaveri oli jossain oman maaliviivan takana vääntämässä/puolustamassa (mikä ei ehkä ole ihan oikea paikka hänelle, mutta ei mennä nyt siihen).
Eihän se kamppailu ole tämän kaverin pääasiallinen tehtävä mutta tänään näkyi jo voimisteluliikkeitä kentällä mutta siitäkin huolimatta yllättävän verkkaisesti liikkuu ja ei kyllä suuna päänä ole noissa tilanteissa.
Heti kun saa tilaa (ja vauhtia) niin on kyllä kiekon kanssa tehokas ja meille tietysti edullista on se, että tota kutia on todella vaikea ottaa kiinni kun se lähtee kohdilleen.
Sanoin jo seurannassa, että hieman outo fiilis kun koko kevät täällä ja studioissa jankutettu, että ei tee pisteitä ja maalin jälkeen ruutuun lävähtää tehot; 7+3
Koko kevään vastustajat ovat keskittyneet pelaamaan Jockea pois paikoilta, ihan ok tehot tähän nähden. En nyt yhden pelaajan hartioille kasaisi liikaa paineita. Omasta mielestäni hän on hoitanut leiviskänsä siinä missä muukin joukkue.
Onhan tässä heikkoja playoff pelejä ollut, mutta nyt tehnyt kolme tärkeää finaalimaalia ja pitkälti henkilökohtaisella taidolla. Hyvään aikaan alkoi taas osumaan.