Jonathan Davidsson

Minä ainakin katsoisin Jonathanin kohdalla playoffsit minkälainen pelaaja on sitten kun viimeisiä mehuja vedetään. Hemmetin hyvä luistelemaan, mutta hiukan tuossa laitavääntämisessä fysiikka ei ole aivan sitä priimaa. Kyllä jatko riippuu ihan täysin siitä minkälaista laitureita ja mihin rooliin ensikaudeksi haetaan. Mielestäni Tapparalla ei liikaa noita fyysisiä laitureita ole.

Davidssoneista puhuttaessa on hyvä muistaa se, että veljekset ovat erittäin todennäköisesti ns. package deal. Olen useamman haastattelun lukenut joissa puhuvat siitä, että haluavat pelata samassa joukkueessa, ja ihan vakavissaan.

3 tykkäystä

Mun mielestä molemmat tuli yhtä hyvin hyvin sisään mutta JD:llä tuli jokin pääosuma jonka jälkeen oli sivussakin? Tosin nyt on jo jokunen peli mennyt ihan hyvällä tasolla.

Jonathan Davidsson on ollut hyvä. 19 peliä ja 10 pistettä. Ei huono saldo. Sen lisäksi nopea jaloistaan ja ihan hyvä kahden suunnan laituri. Ei ole 1-2 kentän äijä, mutta kyllä tuo 3-4 kentässä menee enemmän kuin hyvin. Tottakai miestä pitää kuunnella, millaista roolia toivoo, mutta kelpuuttaisin enemmän kuin mielellään Jonathanin ja Marcuksen jatkot

3 tykkäystä

Hyvä paketti, molemmat jatkakoon. Jonathanin potentiaalia ei ole vielä nähty. Marcus saanut ymmärrettävästi enemmän vastuuta kun Rauhala ja Virta sivussa.

19 tykkäystä

Jonatan on ollut pikkaisen sellainen johannesalanen, eli maisema kyllä vaihtuu, mutta kenties pelikäsitys on hieman vajaa, tai ainakin velipoikaa huonompi. Laitojen lähellä myös haasteita.

Ihan hyvä aihio kuitenkin tämäkin ja laukausta pitäisi päästä testaamaan enemmän, suoraan syötöstä. Marcushan tuumasi YV-komennuksestaan, että se olisi enemmän Jonatanin hommia, mutta toisin päin on mennyt.

Ilman muuta jatkoon.

2 tykkäystä

Toivottavasti kukaan ei ole sitä mieltä, että Jonathan kuuluu rotaatioon. Mies on kolmen pelin pisteputkessa, kahdessa peräkkäisessä pelissä tehnyt maalin, vaikka pelaa nelosessa. Tällä hetkellä otan JD:n ennen Kuuselaa.

Jatkoa molemmille Daavidssoneille, ilman muuta

44 tykkäystä

Tänään Jonathan nousi esiin hienosti myös maalin muodossa mutta kiinnitin sen lisäksi huomiota että hieman Levtchin tapaan haki hanakasti taklauksia useamman kerran, tämän näkemisestä pidin.

23 tykkäystä

Niin hienosti ja tehokkaasti on kaveri viime aikoina pelannut, että ansaitsisi kyllä olla kokoonpanossa vaikka kaikki miehet olisi terveenä. Valmennuksella on silti kyllä (osin ymmärettävistäkin) syistä korkea kynnys pudottaa jotain Kuuselaa rotaatioon miehen tieltä.

42 tykkäystä

Joku sen joko seurannassa tai takanani katsomossa sanoi: molemmat veljet parantavat napsun verran, kun pelaavat samassa ketjussa. Minusta tämä(kin) on yksi asset keväälle, koska pärjäävät mainiosti myös erillään.

8 tykkäystä

Oli kyllä semmosta karvausta veljeksiltä, että harvoin näkee. Montakohan kiekonriistoa saivat. Monta.

40 tykkäystä
52 tykkäystä

Vähän sieltä sun täältä ja veljensäkin ketjusta saanut vaikutelman, että mies olisi jotenkin ”riippakivi” ja oltaisiin harmissaan kun ei saada Marcusta pelkästään vaan ”joudutaan” ottaa kylkiäisenä myös Jonathan. En tiedä kuinka kovaa joukkuetta kannattajat uskovat Tapparan kasaavan jos Jonathan Davidsson ei sinne mahtuisi…

22 tykkäystä

Nään tilanteen tämmöisenä. Laiturit olisivat Merelä, Levtchi, Tanus, Puhakka, Savinainen, Granath, Liedes, Halloran, Luoto (nuorempi). Tuohon ei vakituisella pelipaikalla oikein Jonathan mahdu ja siksi en välttämättä häntä joukkueeseen kaipaa. En näitä asioita päätä ja katsellaan mitä Tappara tekee. Itse jos saisin valita jättäisin Halloranin hankkimatta ja hänen tilalleen laukaisuvoimaa ja tietty Haapalan laittaisin väkisin kokoonpanoon :smile: onneks tämänkin Tappara päättää ja siihen on tyydyttävä.

Kannattaa muistaa, että Davidssonit tulivat kesken kauden joukkueeseen ja Tapolakin sanoi, että pelin treenaaminen on ollut joulun jälkeen vähäistä. Mitä olen itse katsonut Tapparan pelejä ja kiinnittänyt Jonathaniin huomiota, ainoa reaktio on, että reservissä olisi hurjasti enemmänkin.

Toisin sanoen, kunnon kesän joukkuetreenit alle ja joukkueen pelitapa kunnolla selkärankaan, niin kyllä tuossa kova laituri on. Ei hän varmaan turhaan NHL:ssä ole päässyt koittamaan…

29 tykkäystä

Eikös se kuitenkin ollut Marcus, joka Änärissä pyörähti?

Päinvastoin. Jonathanilla 6 ottelua Ottawan riveissä.

9 tykkäystä

Kas, olen jostain syystä ajatellut tämän väärin päin tai vain muodostanut oletuksen siksi, että Marcus on Tapparassa ottanut veljeään isompaa roolia.

Aina sitä oppii!

2 tykkäystä

Ei ole riippakivi. Pidettäis vain ne molemmat. Eikös se jossain 37 tehopisteen vauhdissa ole, jos pelaisi täyden runkosarjan. En esim nää, että nuorempi Luoto tuohon pystyisi

4 tykkäystä

Jos tämän tason kaveri on täälä jo, ja olisi mahdollisuus pitää seuraavanakin kautena. Niin hölmöhän se olisi joka ei pitäisi. Todella hyvä jääkiekonpelaaja, ei muuta oikein voi sanoa.

9 tykkäystä