Jukka Peltola

Varmaan tiettyä haikeutta sielläkin ollut.

Mutta. Uskon vakaasti, että Peltola pääsee vielä nostamaan kannua Tapparassa.

5 tykkäystä

Onnea tutkimusmatkailija El Capitanolle!

Maantieteellisesti ja kasvillisuudeltaan ja eläimistöltäänkään Siperia ei ole tundraa, vaan lähinnä suurta havumetsäaluetta kuten Suomikin, jos oikein muistan maantiedon oppitunneilta ammoisilta ajoilta. Suomen suuriruhtinaskunnastahan kyörättiin sinne eri tason ja lajin lainrikkojia, joten väestöllä on aika paljon suomalaista geenistöä entisestä Ruotsin itäisestä maakunnasta eli Finlandista - tarkoittaako loppu- eli takamaata Botniska vikenin länsipuolelta katsottuna :wink: .

Eivätköhän siellä viihdy niin Juki kuin Junttilakin. Ranskanpoikakin (Bertrand) on saanut havumetsien miehistä kokemusta jo yhdeksänvuotiselta Suomi-kaudeltaan.

E: Pianovihreet korjailtu

2 tykkäystä

Hyvää matkaa “Yucca”! Nauti nyt kunnolla, ota vaikka sielläkin se kannu (jonka nimeä en edes muista). Tuleepahan nyt KHL.ää taas seurattua hiukan enemmän :slight_smile:

@Ckulma taitaapi olla kannun nimi Gagarin Cup :wink:

2 tykkäystä

Antakaa anteeksi. Herkistellään hieman. Tästä voisi vääntää coverin muotoon “Kapteeni onnea matkaan!”.

2 tykkäystä

Kiitos Jugi! Onnea matkaan ja pidä huoli itsestäsi…ja myös muista ketä Sibiriin tulee pelaa ens kaudeks :wink: Tänne jäädään seuraamaan tulevia edesottamuksiasi. :slight_smile:

Vanha, mutta kyl tästäkin hymyn sai naamalle :slight_smile:

4 tykkäystä

Tälle tielle kun lähdetään ni vähän jalkakisua perään :smiley:

9 tykkäystä

Joka vuosi on lähtenyt kovia pelimiehiä, mutta aina on voinut ajatella että meillä Jugi. Ei siis hädän päivää. Mutta tämän päivän oli koitettava ennemmin tai myöhemmin. Nyt jonkun muun on astuttava johtajan saappaisiin. Mahdollisuuden kautta.

Toivottavasti tähän ketjuun ei kirjoitella kauheasti. Tuo Ex-Tapparat -leima ketjun otsikon vierässä näyttää tosi kurjalta etusivulla.

15 tykkäystä

Kaikilla meillä Tapparan kannattajilla on mielipiteensä suosikkipelaajistaan. Liittyy tietysti itse kenenkin ikään ja osittain toki Tapparan seurahistorian tuntemukseen. Kinatahan näistä ei kannata.

Niin loistavia pelaajia ja persoonia kuin kirvesnutussa on vuosikymmenien aikana pelannutkin, oman listani suurimpien ja hienoimpien kahden kärjessä ovat Jukka Peltola ja Erkki Lehtonen. Järjestystä en osaa sanoa.

Huiman hyviä pelaajia, joiden suuruudessa vain yksi osa - toki Tapparalle korvaamattoman tärkeä - on ollut se mitä jäällä on tapahtunut. Vieläkin suurempi se, että he ovat ihmisinä sellaisia kuin ovat. Tapparan miehiä, mutta eivät pelkästään Tapparan miehiä.

Hats off molemmille.

2 tykkäystä

Nyt kun sopimus on julkaistu Sibiriin niin ei tarvi miettiä ketä odotellaan kipinävahdista toiseen.
Tsemppiä Jukalle! Pahalta tuntuu sanoa että oli tämän päivän tultava ennemmin tai myöhemmin, meidän fanien kannalta se oli onneksi myöhemmin.

Täysin mahdoton paikattava niin jäällä kuin kopissa. Väittäisin, että tämä on Tapparan pahin pelaajamenetys vuosikausiin. Voi vaikuttaa yllättävän paljon ensi kauden menestysmahdollisuuksiin. Ihan jokainen liigapelaaja katsoo Peltolaa ylöspäin.

25 tykkäystä

Paljonkohan Tapparan kassa kilahtaa kun kesken sopparin lähtee ruplia vuolemaan? Mikään raha ei tietenkää Jugia korvaa.
Kiitos Jukka näistä vuosista. Tervetuloa takaisin sitten aikanaan.

1 tykkäys

Mikäli joku ulkomaan pykälä on niin ei yhtään. Ja muutenkin Tappara on päästänyt pelaajia eteenpäin ilman isompia siirtokorvauksia. Mikki taisi näitä taskurahoiksi joskus mainita.

1 tykkäys

Juu eiköhän tuo ilmaiseksi eteenpäin päästö näy uusien pelaajien hinnoissa. Tulee nuo viimeistä steppiä hakevat mielummin kun tietävät että pääsevät aikanaan lähtemään ilman ylimääräistä säätöä.

5 tykkäystä

Maalinteko ei varsinaisesti edes ole Peltolan hommaa, kaikki muu on. Peltola taistelee, kamppailee, blokkaa, puolustaa, tarvittaessa myös painii, neuvottelee tuomareiden kanssa – ja otti nyt sivutoimenaan vastuun myös viimeistelystä.

Ensi vuodeksi Peltola siirtyy Venäjälle. Lievästi sanoen: Tapparalle suhteellisen iso menetys.

Ps. Peltolalle iso Kiitos menneistä vuosista ja olet aina tervetullut takaisin maailmankiertueen jälkeen. Numero 81 :facepunch:

12 tykkäystä

Ei välttämättä tipu yhtään euroa Tapparan kassaan.

Pitäisi tietää mitä sopimuksessa lukee.
Joka tapauksessa NHL hinnoista ollaan kaukana.

Olen tänään pyöritellyt mielessä vähän samaa asiaa. Sanonta on hieno, mutta tässä tapauksessa on vähän pakko kyseenalaistaa, että kaipaako se sota kuitenkin sitä yhtä miestä. Joukkueen päivittäisen tekemisen taso on muodostunut epäilemättä todella korkeaksi nykyisen menestysputken aikana, mutta se on korkealla, koska sitä vaalitaan. Valehtelisin jos väittäisin, ettei huolestuta…

2 tykkäystä

Kun Jugi kaudella 06-07 debytoi Kirvesrinnoissa, olin suunnilleen kahdeksan vuotias. Ensimmäisen kerran kun näin Jugin pelaavan, olin aivan haltioissani. Enhän mä silloin ymmärtänyt juuri paskaakaan lätkästä mutta silti se taistelutahto huokui Hakametsän ylälehtereillä asti.

Siitä lähtien olen mennyt peleissä armotta pelivälineen tielle. Oli sitten kyseessä kiekko, tennispallo, sählypallo tai vaikkapa jalkapallo. Mua pidettiin ihan sekopäänä. Ehkä sitäkin mä olin, mutta ennen kaikkea mä olin Jukka Peltolan lumoissa.

Olen myöhemminkin ottanut Jugilta todella paljon vaikutteita ja hän onkin ollut vanhempieni jälkeen heti suurin roolimalli elämässäni.

Kevät 2015 Raksilassa ja murtunut Jukka Peltola katsoo lasittunein silmin tyhjyyteen. Kevät 2016 henkisesti ja fyysisesti runneltu Kapteeni Peltola kohottaa Kanada-maljan päänsä yläpuolelle, täpötäyden Hakametsän räjähtäessä riemuun.

Tuokin on vain yksi osa Jukka Peltola nimisen, Ville Niemistä lainaten, ihmisen tarinaa. Tuo on kiistatta yksi huikeimmista kasvutarinoista urheilun saralla koko universumissa.

Kiitos Jugi! :blue_heart: Kiitos El Capitano! :blue_heart: Kiitos Timantti! :blue_heart: Kiitos Kapteeni! :blue_heart:

Kiitos ja tervetuloa koska tahansa takaisin kotiin Jukka Peltola! :blue_heart:

34 tykkäystä

No niin Jukka, täältä sellainen varhaiskeski-ikäisen jäyhä nyökkäys, joka sanoo enemmän kuin tuhat sanaa. Tsemppiä jatkoon ja Ratametsässä tavataan sitten joskus.

Kriteerit on kovat kun aletaan miettimään tulevaisuuden jäädytyksiä, mutta eipä 2010-luvulla pelanneiden joukossa suurta kisaa muodostu Jugin kanssa. Uran jälkeen vielä mukaan toimintaan ja valmennuskuvioihin, niin sitten aletaan olla lähellä.

3 tykkäystä