On tuossa pelissä eteenpäin pelaamisen makua, mutta viisikko kasassa ja mahtui samaan kuvaan melkein joka tilanteessa. Tuo pelinopeus ja kamppailu halukkuus on kyllä ilo silmälle.
Rönnin hyvä peli ilahduttaa. Oli varmaan käynyt lukemassa ketjustaan heittereiden heittoja ja saanut siitä energiaa. Taas negailu pelasti päivän. Eikä ollut mikään yksi näyttävä vaihto ja hyvän pelaajan merkki eli nimi teksti-tv:llä, vaan ihan oikeasti peli oli voittavaa kiekkoa. Ja mun silmään pelasi nimenomaan hyvää sentteripeliä (tuki, sijoittui, hiekoitti vastustajan peliä). Granath haastoi moneen otteeseen näyttävästi. Eteenpäin on menty. Vielä sitä viimeistelykirsikkaa kaipaan.
Hämmennetään negalla sen verran kuitenkin, että Jyp oli kyllä heikkokin. Ei sieltä hirveästi efortti paistanut läpi. Lahtinen nokkeluudessaan ihan sarjan kärkiukkoja, mutta tällä kertaa jäi tehottoman pörräämisen tasolle.
Jos nyt kerran jääkauteen Jyväskylässä tuomareista kärsii vierasjoukkueen sijaan kotijoukkue, en siitä yöuniani menetä.
Tämä on hyvä havainto. Tänään ei noita ulkkareita tarvittu voittoon niinkuin viimeksi. Joka illasta näillekin pitäisi palkka maksaa. Toivottavasti ottavat opikseen.
Onneksi joukkue on ratkaisijoita täynnä. Kaikkien ei tarvitse joka ilta onnistua.
7 minuutin haastattelu josta ensimmäinen minuutti meni haastattelijan kysymykseen ja Riken vastaukseen. Loppuaika Rautakorven jaarittelua josta Rike ei varmaan saanu kun gardinerin nimestä selvää.
Varmaan kiva seistä tossa hiljaa paikallaan mitään mistään ymmärtämättä
Mua ei kyllä yhtään haittaa kun Jyväskylässä joku epäselvä tilanne kääntyy kotijoukkeen kannalta huonosti. Oli pitkä jakso kun vierailtiin tuolla niin mä en kyllä nähnyt mitään muuta syytä kun sen, että tuomareille on maksettu kotijoukkueen puolelta, niin paljon tuomarit vetivät Jyväskylän puolesta.
Jyväskylässä ei kiinnosta ruotsalaiskoutsin jutut. Olisivat edes siltä kysynyt Gardinerin tilanteesta, eikä “lypsää” Jukalta lisää. Ilmeisesti kukaan ei osannut englantia/ruotsia.
Vaikka itse kovasti kielistä tykkäänkin niin kyllä minä tuolla maakunta-Suomessa (heh) enemmänkin ajattelen, voisikohan Tappara ajatella tai pyytää Liigalta lupaa laittaa sinne apuvalmentajan puhumaan lehdistölle? Nykymaailmassa toi käännöstyö on vähän turhaa, kun ne, jotka englantia taitavat niin ymmärtävät kyllä, jos koko tilaisuus on englanniksi ja ne taas, jotka eivät englantia osaa eivätkä taida (ja nyt alleviivaan että heitäkin on) saisivat näistä paljon enemmän irti, jos koko tilaisuus olisi yhdellä kielellä. Samojen hokijargonioiden tuottaminen kahdella kielellä on turhauttavaa puhujille ja yleisölle.
Grönborgin mukaan ensimmäinen erä oli kauden parasta Tapparaa. Olen samaa mieltä. Tosin ihan huippupaikkoja ei syntynyt, mutta peli rullasi hyvin ja ei näyttänyt kuluttavalta jahtaamiselta.
Hyvä että Levtchi sai hanat auki. Neljäs maali oli kyllä pihapeliä Leskisen kanssa. JYP oli jo alistunut.
15 tykkäystä
polvipetteri
(An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur.)
60
Joo, kyllä mä ymmärrän nuo antipatiat ja sen ajan mitä Jyp on pääsarjakiekkoa pelannut niin itseä on niin ikään ärsyttänyt tuo Jypin kotituomarit-tyyli.
Koitin harrastaa vähän sellaista puolueetonta tarkastelua ja pointti on siinä ilman seurasidonnaisuuksia tapahtuvassa tilanneanalyysissä.