Kannattajaryhmien tarrat ja niiden liimailu

Onko tosin varmaa tietoa että ne Tapparaa halventavat olisi Osaston? Kyllähän tuolla näkyy ihan omia “Osasto 41” tarroja kanssa.

1 tykkäys

Ei kyllä itselläni ole varmaa tietoa, eihän näissä “Anti T*ppara”-tarroissa ja muissa kyllä taida mitään Osastoon viittaavaa olla. Samaa graafista tyyliä jotkut edustavat kyllä noiden Osasto-aiheisten tarrojen kanssa mutta toki voi olla että ovat aivan jonkun yksittäisen teettämiä ainakin osa. Ja Osastolla oli samalla tekstillä tuo tifokin taannoin.

Toki niitä sen verran laajalti näkee että joku niitä on ainakin eteenpäin jaellut, Ilvestä halventavia olen nähnyt vain parissa hassussa paikassa. Saa paikalliskuittailukin näkyä noissa jos minulta kysytään mutta enemmän itse digaan jostakin nokkelasta läpästä hienolla designillä kuin mistään logo roskikseen-tarroista.

E. Lisään nyt tähän kommenttiin välttääkseni spämmiä että jos keskustellaan että mitkä paikat ovat tarroille “soveliaampia” ja mitkä eivät niin ehkä Pyynikki ja muut luontokohteet eivät ole niitä paikkoja joihin näitä välttämättä kaivattaisiin. Itse ainakin miellän tarrat/graffitit jne. osaksi juuri urbaania kulttuuria. Toki esimerkiksi Pyynikillä on tapparalaisittain merkittäviä paikkoja joissa elää kiakkokulttuuri mutta ehkä parempi silti jättää nuo paikat rauhaan.

Tiedän että osalle sääntöjen rikkominen on se kynnyskysymys paikassa kuin paikassa mutta itse koen että tarrat ovat tietyllä tavalla “hyväksyttävämpiä” harmaata betonihelvettiä piristämässä kuin sitten taas kauniissa luontokohteissa, ainakaan useampia kappaleita ei tuollaisiin tarvita.

2 tykkäystä

On noita paria erilaistakin versiota, mutta eipä siinä. Siinäs on.

3 tykkäystä

Saas nähdä milloin tulee eteen. Tavallaan kiinnostaisi nähdä, mutta toisaalta toivon etten niitä koskaan näe. Ettei niitä olisi ikinä tehtykään.

Hiukka toiseen juttuun: Perustarra vaan, mutta kyllä semmoinen perus Ilves-naama on edelleen liikenteenjakajassa Yliopistonkadun ja Kalevantien risteyksessä. Mielestäni asiaton paikka tuokin, tekis mieli saada se poistettua. Mutta syytä varmaan suhteuttaa tulos/effort eli enpä taida koko virkavaltaa tuon vuoksi vaivata. :wink: En kyllä toivo kenenkään käyvän liimaamassa Tappara-tarraakaan päälle. Kaikki tämä on tarpeetonta.

1 tykkäys

Tässä liimailijoille mietittävä:

17 tykkäystä

Varsin osuva mielipide!!!

Voisi olla hyvä nostaa asia puheeksi, koska nämä alkavat olla jo hyvän maun rajoilla eikä edes rajoilla, vaan jo rajan tuolla puolen. Pieni, mutta kaupunkikuvaa ja hyvää henkeä heikentävä asia.

8 tykkäystä

Naurattaa, kuinka tässä puhutaan aina jostain yhdestä sarjaliimaajasta. Niitä liimaajia kun on todellisuudessa varmasti ainakin yli sata.

7 tykkäystä

Omasta mielestäni yksi ongelma näissä tarroissa on se, että jos kaikkien seurojen (ja kaikkien lajien) kaikki fanit liimaisivat tarroja joka puolelle, olisi lopputulos kamalaa katsottavaa. Niin kauan kuin yhden seuran tarrat ovat valtaosassa, niin sitä on helppo puolustella ja vähätellä.

Yksittäinen tarra siellä täällä ei suurta harmia kenellekään tee.

9 tykkäystä

Eli liimaako kaikki Ilveksen fanit tarroja :wink:

9 tykkäystä

Varmaan noita liimajia on useampi, mutta lähinnä tuosta jutusta merkittävintä mielestäni on , että noiden tarrojen poistaminen on aina jostain muusta pois ja AIHEUTTAA kustannuksia. Ja kustannukset maksetaan me kaikki veronmaksajat.

26 tykkäystä

En tiedä, mutta aika idiootti saa olla jos liikennemerkkiin tarran liimaat.

15 tykkäystä

Tamperelaisen juttukuvassa oli kyllä Ilves-tarra loogisesti “oikeassa paikassa”: Liikennemerkissä nuolen voi katsoa osoittavan “alamäkeen”. Ei näköjään kaveri ollut havainnut tuota, piti vaan saada siihen väkisin tarra lämmättyä. :wink:

3 tykkäystä

Onhan tuo kyllä ironista ja noloa. Omassa päässään tarrojen liimailija on varmasti joku Ilveksen kovin fani. Julkisuudessa taas puhutaan, että hän ihmisenä ja yksilönä pilaa seuran mainetta.

Miten tuo yhtälö toimii? Fani fanitoiminnallaan pilaa seuran mainetta. Onko se mikään fani lainkaan? Seuran toiminnalle haitallinen ihminen enemmänkin.

4 tykkäystä

Minulle tulee Ilves tarroja liimaavasta henkilöstä mieleen intohimoinen fani. Ei välttämättä mikään öykkäri tai ”lainrikkoja”. Ihan yksi hailea minulle onko tuollaisia tarroja liimailtu minun katukuvaan, kävelen niiden ohi ja jatkan elämääni normaalisti.

Joskus olen aamulenkillä Tapparatarroja nähnyt ja olen ottanut kuvan ja jakanut esimerkiksi kavereille ja faijalle. Tuovat positiivisuutta päivään. En tiedä sitten olenko vähemmistössä

5 tykkäystä

Onko tämä ”fanitoimintaa” vai jonkun keksimä mukahauska päähänpisto? Taitaa tässäkin tapauksessa 1% pilata loppujen 99%:n maineen.

5 tykkäystä

Joku ehkä Ilveskannattaja oli juttuun kommentoinut:

“Tarrahuligaanit pilaavat Ilveksen maineen. Varsinkin silloin pari vuotta sitten kun niitä oli joka ikinen tolppa täynnä. Alan kohta kannattaa Tapparaa jos ei tuo lopu!”

Minusta tuo tarracase kuvastaa koko Ilvestä hiukan suuremmassakin mittakaavassa, poislukien joukkueen pelaajat ja valmennus.

15 tykkäystä

Kuvastaa kyllä. Ilveksessä ei ole mitään voittamisenkulttuuria, ikuinen huonommuudentunne ja alemmuuskompleksi, jota korvataan asosiaalisella käytöksellä.

6 tykkäystä

Naurettavin kommenti mitä olen varmaan eläessäni lukenut, mutta tervemenoa vaan tälle kirjoittajalle :smiley:

Saa toki pettyä, sillä myös Tappara kannattajat levittävät tarrojansa sinne sun tänne.

2 tykkäystä

Valitettavasti niin tekevät. Mutta eivät onneksi täällä sillä ylpeile. Ja siis kuka liimailee niitä insesti tarroja tai niitä missä 1931 nyrkki lyö Tapparan kannattajaa. Tollaisten liimaajan on pakko olla kyllä hieman keskinertainen.

18 tykkäystä

Edit: Ylläpito siirteli viestejä ja tämä jäi väärään ketjuun.

Kommentistasi tuli mieleen vanha Speden sketsi jonka voisi mukailla tähänkin sopivaksi.

Voit vaihtaa lopun lampun särkijän tarran liimaajaan niin pitäisi käydä asia selväksi?

4 tykkäystä