Tässähän tämä. Tämä menee helposti Ilveksen fanit vs. Tapparan fanit -väännöksi. Minusta tässä olisi nyt muutama asiaa tehtävä, ja homma on sillä selvä.
Ilmoitus seuroille asiasta. He hoitavat kyllä sanktiot otteluun pääsemisen suhteen.
Jos todella on lyöty, niin ilmoitus poliisille, kuten on kai tehtykin.
Sinioranssien ja Osasto41:n johto voisi vaihtaa vähän ajatuksia asian tiimoilta ihan keskenään. Molemmista löytynee sen verran aikuista väkeä kuitenkin, että siihen pystytään.
“Etiäppäi”, sanoi Ryynäsen aikamiespoika rollaattorilla t-risteyksessä.
Jonkun kai täytyisi nostaa tästä ihan kunnolla meteliä, tuskin Aamulehti lippugateakaan foorumeilta bongasi. Ilveksen Twitteristä tms. varmaan huomasivat tai joku vinkkasi, kumpikaan seura nyt ei vaan ole maininnut sanallakaan tästä välikohtauksesta eilen omissa kanavissaan.
Olikos tämä Teiskonlahti Ilveksellä jopa töissä aikanaan?
Joku yhteys hänellä muistaakseni Ilveksen toimintaan oli ja sen kyllä huomaa tavasta, jolla hän nostaa Langhameria sankariksi tämän mentyä kolmantena osapuolena Savinaisen ja Tikan tilanteeseen.
Nämä ovat kyllä aina aivan käsittämättömiä, taas rehtori varmistaa että kiusatun täytyy vaihtaa koulua. Kas kun eivät pahoinpideltyä jätkää poistaneet väkipakolla. Joku roti tällaiseen vaikka miten tätä päätöstä yrittäisikin perustella.
En jaksaisi keskustella tästä aihepiiristä jokaisen paikallispelin jälkeen. En ota kantaa siihen, mitä on tapahtunut tai kuka on oikeassa, mutta sen verran minä luotan suomalaisiin viranomaisiin, että heillä on paras tieto eri tilanteissa siihen, kuinka toimitaan. Ulkokehältä on niin helppo huutaa, kun ei tiedä koko tilannetta tai ole ollut siinä mukana, mitä on oikeasti tapahtunut ja miksi esimerkiksi poliisi on päätynyt poistamaan jonkun hallista. Minä en esimerkiksi ihan purematta usko sitä, että Suomessa poliisi poistaa ketään hallista ilman syytä, vaikka hän olisi millaisessa roolissa (huoltaja jne.). Eiköhän asiat selvitetä niiden toimesta, jotka tietävät asiasta jotain.
Järkkärit esti eilen myös yhden potentiaalisen kränätapauksen.
Oltiin poistumassa A sisäänkäynnin portaita alas niin sieltä palaa mustiin pukeutunut henkilö väärään suuntaan. Järkkäri huomaa tilanteen heti ja tulee estämään tätä tyyppiä menemästä takaisinpäin ja ohjaa sitä oville. Ja tässä kohtaa siis huutista ja muut oli poistumassa rummun ja lippujen kanssa sielä takana, eli sinne siis oli tarkoituksella menossa aiheuttaan riitaa. Huuteli ja uhkaili siinä portaissakin vielä vähän kovempaan ääneen . Hienosti järkkäri huomas tilanteen jo kaukaa.
No en itse usko että siinä saa mitään aikaseks jos tätä meidän kollektiivia haukkuu aivan saatanaksi. Kyllä meidänki puolella tämä teko tuomitaan. Silti tuntuu vähän siltä että koko tilanteen mahdollisti järkkäreiden munattomuus vaikka teko oli todellakin väärin
Mitä tuohon poliisin poistamispäätökseen tulee, niin lienee hyvinkin mahdollista, että pollejen saapuessa paikalle se on ollut juuri tämä poistettu tapaus, joka on siinä hetkessä käynyt kovimmilla kierroksilla.
Erikoista sen sijaan on se, ettei lyöjää haettu heti kuulusteltavaksi. Kerrottiinko poliisille lyönnistä? Oliko väite lyönnistä poliisin arvion mukaan täysin epäuskottava? Kuka tietää, mahdollisuuksia on todella paljon, ja tilanteen arviointi on näin vähäisillä tiedoilla vaikeaa.
Kaipa asia kuitenkin jossain vaiheessa selviää.
Ps. Ilmainen vinkki Ilvekselle: jos lyönnin tapahtumisesta ei ole varteenotettavaa epäilyä, niin antakaa koko Osastolle yhden pelin porttikielto. Siinä olisi hienoa, arvostettavaa ja jämäkkää seurakulttuuria.
Tämä on kyllä taas just sitä, mitä pitäisi välttää. Täällä ilmeisesti lyödyn pojan isä (?) on kertonut, miten tilanne on mennyt, mutta sitten vaivihkaa tuodaan mukaan tällaisia epämääräisiä vahingossa osuttiin ja oikeastaan hän se aggressiivinen oli -juttuja. Tarinahan ei tue mitään. Minä voin kertoa tarinan siitä, miten voitin Mike Tysonin kerran katutappelussa, mutta eihän sillä mitään virkaa ole.
Juu olin siinä porukassa viemässä ja huomasin, kuinka sieltä tulee väkeä koittaen tulla meidän lua.
Mietin siinä, että n. Kaksi järkkäriä oli lippujen, rummun ja kassin kanssa siinä “turvana”, että en oikein näe, että ne järkkärit saisivat heidät kuosiin jos oikeasti sieltä tulisi ryminällä väkeä vastapuolelta.
Kyllä sen näkee, että nykyiset järkkärit eivät oikein ymmärrä tilannetta ja kuinka räjähdysherkkä se on.
Onneksi osapuolet ovat sikäli lepposia, eikä siinä tavaroita viedessä kummemmin kuulunut meiltä heille päin mitään, vaikka kuinka Mouhojen lahtaamisesta laulettiin. Ja kun järkkärit jonkinsortin junnulaumaa blokkasivat niin eivät koittaneet siitä rimpuilla meidän lua. Vaikka ei se vaikeaa olisi ollutkaan.
Jos Ilves tahtoo tämän menon menevän yli niin samaa malliin vain. Kohta voi alkaa tapahtua aika rumaa kannattajien välillä enemmän. Aistin itse kyllä semmosta, että oikeasti olisi hyvä saada asioita tapahtumaan tätä vastaan.
Lisätään loppuun, että kaikki viestissä sisältää minun omia näkemyksiä ja mielipiteitä.
En väitä, etteikö pojat tai poikien isä puhuisi totta mutta mikäli olen oikein ymmärtänyt niin isä itse ei ollut mukana pelissä joten tiedot tapahtuneesta on tullut pojilta ja itse vanhempana tiedän, että lapset vanhemmilleen jos nyt eivät valehtele niin värittävät tapahtumia ja ”häivyttävät” omaa osuuttaan tapahtumiin joten vähän varauksella ottaisin myös isän kertomuksen.
Ihan ok tekstiä kirjoittaa sinänsä mutta jos @Jea on ilvesläinen niin miksi tuo harhaanjohtava nimimerkki? Kyllä täällä saa puoluekantansa näyttää ihan vapaasti ja silti osallistua keskusteluihin aiheesta kuin aiheesta.
1 tykkäys
polvipetteri
(An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur.)
848
Se on nyt sellanen juttu, että ihan turha täällä kärttää sen paremmin Tappara-yhteisön tai järkkäreitten tai presidentin vastuuta näissä Ilves-kannattajien hölmöilyissä.
Teillä Osastolla (tai mikä hyvänsä se teidän hölmöilyporukkanne onkaan) on vastuu yksilöinä ja yhteisönä. Se porukka päättää linjat, ollaanko aggressiivisia, keskitytäänkö vihanpitoon ja sallitaanko tappelut jne. vai keskitytäänkö positiivisiin asioihin, kuten esim. omien kannustamiseen. Kukaan ei tee sitä teidän puolestanne.
Vinkkinä voin sanoa, että kaikki puolustelut ja tapahtumien vähättelyt eivät vie toimintaa ainakaan positiiviseen suuntaan. Eikä tämä ultras-pelleily.
Valitettavasti yhteisöllä ei ole juuri mitään työkaluja puuttua väkivaltaiseen käytökseen, vain Ilveksellä on ja se on luonnollisesti porttikielto mikäli täällä selostettu tapahtuma mitää paikkaansa.
Ei tarvitse mennä kuin vajaa vuosi taaksepäin kun joku Tapparan-kannattaja painoi KooKoon-kannattajaa turpaan. Eiköhän tämän casen kanssa toimita samoin kuin silloin, eli ensin tutkitaan mielummin kuin hutkitaan.
Ainakin A-päädyssä joku huuteli pari erää Tappara-huutoja Ipan fanikatsomossa. En tiedä oliko siinä sitten joku kähy.
Ja erätauon käytävähipassa oli eri tyyppejä.
Tai en mä nähnyt kuin 4 sälliä, kaksi molemmilla puolilla, ja sekin uho loppu ja tyypit lähti eri suuntiin kun käveltiin väliin kaverin kanssa. Mutta jos tuossa oli enempi kaiken kaikkiaan mukana niin sitten voi olla samakin. Kakaroilta ne kaikki näytti, mut toisaalta ite olen nappi alta 40 niin kaikki alta 25 näyttää lapsilta…