Keräys loukkaantuneen junioripelaaja Nemo Pajulan tueksi

Ihan kuin olisin nähnyt ennenkin tuon “ketään ei jätetä yksin” lauseen!

19 tykkäystä

Paljon on tapahtunut edistystä. Alun perin halvaantumisen raja kulki lantiontasolla, nyt se menee reiden yläosassa. Toiminnan ja arkielämän kannalta se on suuri muutos positiiviseen suuntaan, Pajula kuvailee.
Pakaralihakset olen saanut toimimaan ja pikkasen myös reiden yläosia. Suurin muutos on, että nyt lonkat ja lantio toimivat. Pystyn hallitsemaan niitä jo tosi hyvin. Jos vaikka istun penkillä, jalat ei enää vispaa mihin sattuu, vaan pystyn pitämään ne aika suorassa.

Todennäköisyys sille, että Pajula voisi vielä jonain päivänä kävellä omin jaloin on erittäin pieni.
Raa’an rehellisesti olen hyväksynyt, etten enää ikinä kävele. Todennäköisesti liikun pyörätuolilla lopun elämäni. Täysin poissuljettua se ei vielä ole, etten voisi tuettuna kävellä jonkun kävelykepin tai vastaavan kanssa, mutta erittäin epätodennäköistä se on, Pajula sanoo.

42 tykkäystä

Tämä oli ehkä “tärkein” uutinen. Pelkäsin pahoin, että kaiken mediamylläkän ja keräysten keskellä menee ymmärrys selkäydinvamman realiteetteihin ja ulkopuolelta tulevat “kyllä sinä vielä jääkiekkoa pelaat, usko pois” hössötykset sekoittavat nuoren kaverin pään. Nyt näyttäisi olevan asia tältä osin kunnossa, tilanne ymmärretty sekä hyväksytty ja elämästä keskitytään nauttimaan siinä muodossa mikä on mahdollista, eikä anna rajoitteiden haitata. Rahalla kun ei voi vieläkään sitä terveyttä ostaa.

19 tykkäystä

On kyllä kova kaveri. Hattu päästä!

13 tykkäystä
10 tykkäystä
12 tykkäystä
9 tykkäystä
24 tykkäystä

Kyllä tämä ihan oikeaan osoitteeseen meni. Nemo on osoitus siitä, kuinka positiivisuudella ja sitkeydellä mitkään vastoinkäymiset eivät saa ihmistä murtumaan. Arvostan tuota kaveria suuresti ja olen sen hänelle kertonut.

19 tykkäystä

Juttua Nemosta

6 tykkäystä