Kipinävahti: Aron ja Rautakorven viimeiset peliliikkeet 2020-2021

Pitääkö tässä nyt siis alkaa odottelemaan niiden Ruohomaan mailojen toista tulemista?

Ruohomaan mailat tulevat - Oletko valmis?

2 tykkäystä

En tiedä, mutta aistin palstalta sen suuntaisia odotuksia, että tällä kertaa mailojen mukana tulisi myös jääkiekkoilija.

Missä Euroopan sarjoissa on vielä siirtoikkuna auki?

1 tykkäys

Ihmettelen kyllä kovasti, jos Tappara ei taas(kaan) löydä markkinoilta edes keskinkertaista sentteriä. Kyllä itseäni ihan aidosti vähän huolettaa, jos me lähdetään playoffeihin sentterikalustolla Levtchi - Virta - Rauhala - Malinen.

Se sentteri on niin usein ollut se pieni ero kauniimman värisen mitalin osalta. Mutta toisaalta täytyy sekin ymmärtää, ettei hankkimisen ilosta kannata yhtään pelaajaa hankkia. Pakisto on mestaruustasolla, mutta senttereissä annetaan melkoisesti tasoitusta. Pidän päivä päivältä myös epärealistisempana, että Malinen tuosta nykyisestä pystyy paljoa nostamaan.

12 tykkäystä

Tää sama kommentti, jossa Tappara on korvattu oman jokkueen nimellä, löytyy tällä hetkellä ainakin molempien tamperelaisjoukkueiden keskustelupalstalta ja varmaan monen muunkin jengin haaveissa.

Niin - ja sitten? Minua eii kiinnosta Ilveksen tai muiden joukkueiden tilanne. Senttereistä on aina pulaa - se on tosiasia. Sentterit on ne, jotka liimaavat pelin kasaan. Meidän nykyiset sentterit on loistavia alaketjuissa omaan rooliinsa, mutta poissaolot ovat näyttäneet, että Malisen & Rauhalan suurempi panos hyökkäyspeliin ei ole kovin todennäköisesti tapahtumassa. Virta on ottanut isot askeleet eteenpäin, mutta onhan se nyt jotenkin hassua, että laituri on joukkueen ykkössentteri.

2 tykkäystä

Olen kyllä itsekkin ihmeissäni, että päästetään ykkössentteriksi hommattu pelaaja pois ja ei saada koko kautena ketään tilalle… On ik turha sitten ihmetellä miksi ei puukätisillä senttereillä saada mitään aikaan.

5 tykkäystä

Olen yllättynyt Tapparan johtoportaan ja skouttaamisen tasosta.

Jopa minä olisin ymmärtänyt palkata Kontiolan sentteriksi ennen Spacekia.

Miksi Tappara jättää aina nämä kovat hankinnat muille?

Nyt kyl vähän syyllistyt puolestaan hedelmättömään jälkiviisauteen. Spacekin tullessahan täällä koko foorumi ja media itkivät onnesta ja hehkuttivat parempaa hankintaa. Jälkiviisastelu ei auta keväällä yhtään. Spacek ei onnistunut niin hyvin kuin odotettiin, mutta oli se parempi tilanne kun hän vielä jengissä oli sentterien kanssa kuin ilman.

Kokonaisuutena Tappara kyllä hankkii vuodesta toiseen todella kovia pelaajia jengiin - puhumattakaan siiitä, ketä siellä jo on pitkiillä sopimuksilla. En itse halua mitään Konna gatea tänne aloittaa vaan sen, että kyllä markkinoilta vaan täytyisi löytää “Lajunen” useammin kuin kerran kymmenessä vuodessa.

18 tykkäystä

Tätä itsekin hivenen ihmetellyt. Spacek päästettiin pois, mutta korvaajaa ei ollut mietitty. Toivottavasti virhe ei nyt kostaudu, koska aika hankalaa on loppukaudesta saada laadukasta sentteriä. Mikäli tulijoita ei ole, niin Spacekin olisi tyhjää parempi. Potentiaalia oli ja etenkin hyökkäysten päättämiskykyä.

Maalintekeminen on hyökkääjistölle hankalan oloista. Paljon hallitaan ja pyöritetään, mutta tarjottuja mahdollisuuksia käytetään tehottomasti. Puolustukselta tulee hyökkäysuhkaa hienosti, mutta laukausten laadussa on parantamisen varaa hyökkääjillä.

1 tykkäys

Ei taidettu päästää, vaan laitettiin pihalle ja sen jälkeen on joukkue hitsautunut paremmin yhteen. Mutta se siitä. Ollutta ja mennyttä.
Jotenkin jäi kyllä eilisestä Rautakorven ja Tapolan esiintymisistä sellainen kutina, että jotain tapahtuu vielä.

12 tykkäystä

Sitä sitten odotellaan :slight_smile: Ja onko se nyt siis huomiseen iltaan asti aikaa siirtoja toteutella vai tähän yöhön?

Joukkueiden on ilmoitettava tehdyistä pelaajasiirroista Liigalle maanantaihin 1.3. klo 23.59:een mennessä

7 tykkäystä

@peterra

Laitoja, pakkeja ja molareita on jopa yli oman tarpeen, mutta keskusta on vajaa.

Luulisi että keskelle tulisi edes särkymävara.

En minä hehkuttanut.

Kyllähän Spacek pelasi paremmin kuin yksikään nykyisistä senttereistä vaikka potentiaalia jäikin vielä varastoon. Me emme vaan tiedä mikä todellinen syy poistumiseen oli ja mikäli se oli pelilliset syyt niin Tapparan johto näyttäytyy todella typeränä tässä.

Eri asia tietenkin mikäli sotki pukukopin hengen niin pahasti. Käyttäjä @Oijennus vaikuttaisi olevan kärryillä paremmin tilanteesta kuin keskiverto palstalainen, tai ainakin antaa kirjoituksillaan ymmärtää niin.

Kyllähän tohon sen ykkös sentterin tarvis, Virta ei riitä enkä itse ainakaan usko, että Levtchi keväällä keskellä on mikään mestarijoukkueen ratkaisu vaikka nyt jokusen pelin siinä todella hyvin stunttasikin. Ainakin riski on iso.

2 tykkäystä

Hershey Bears on purkanut sopimuksen Steve Whithey nimisen sentterin kanssa, Bearsin twitterin mukaan Whitney suuntaa overseas, olikos Euroopassa muita sarjoja auki kuin Liiga?

1 tykkäys

Ahaa eli siirtoraja ei olekaan tämä päivä. Luulin, että tänään on deadline, mutta huomennakin siis vielä ehtii.

7 tykkäystä

Toivottavasti tästä lähtien meidän ykkössentteri on edellisen kauden pelannut euroopassa. Jotenkin tuntuu, että kovakaan sentteri kuka tulee pohjois-amerikasta ei vain onnistu täällä sentterinä.

Mutama lainaus ketjusta. Kipinäketju kyseessä, ni täälä kai saa vähä niitä näitä kirjotella. Monia ajatuksia Spacekin tapaus herättää. En tiedä, onko kenelläkään lainatuista kirjottajista enempää tietoa, ku mulla tai keskiverto foorumin kirjottelijalla, mutta jos ei, spekulointi ei oikeestaan kanna mihinkään. Tai kiva on spekuloida, mutta johtopäätösten tekeminen seuran toiminnasta tai Spacekin toiminnasta on aika hedelmätöntä. Tää maailmanaika on niin outo, että esim. Tuukka Raskin tilanne viime keväältä näytti, että mitä tahansa voi tapahtua. Niin paljo isommista asioista on kyse, kuin pelkästä jääkiekosta. Itsekään en mitään tiedä tapaus Spacekista, mutta oon aika varovainen kovin kriittisiin kirjotuksiin miehen lähtemisestä.

Ps. noi lainatut kirjottajat/sitaatit tuli ihan randomilla ja irrotettuina asiayhteydestä lähinnä osoittaan, että mielipiteitä asiaan löytyy. Kenenkään mielipidettä sen kummemmin en halua osoitella.

4 tykkäystä