Jaa tähän tyyliin
?
Ei siitä montaa päivää ole, kun Ana sanoi että jotain todennäköisesti tapahtuu viimeisen kuukauden aikana melkein kaikissa jengeissä, mukaanlukien Tappara.
Meinaat että Tapparassa ei nähdä puutteita millään osastolla tai jos/kun nähdään, niin siihen ei aiota reagoida?
Itse veikkaan että muutoksia tulee vielä.
Kannattaa kuunnella Kirvescastin jakso, jossa Ana on jutulla. Kyllä siellä rivien välissä vähän vilisee juttuja. Tuukalta myös hyviä pointteja.
Tähän mennessä uudet tuodut pelaajat ovat lähinnä vain sotkeneet kokonaispeliä.
Tämä vaihtoehto ei kieltämättä tullut itselleni edes mieleen, mutta kyllähän se mukana voisi olla; etenkin jos sisään tuotaisiin uusi ykkösveskari, oletan että vaikuttaisi palkkakuluihin ja Metsolan kanssa mahdollisesti sovittuun rooliin ja/tai esimerkiksi mahdollistaisi vaihtokaupan. Olikos Metsolalla kuinka pitkä sopimus?
En pidä itse Metsolan maiseman vaihtoa juuri missään määrin todennäköisenä, mutta koko ketjun tarkoitushan on spekuloida ja sellaisena kyllä varsin kiintoisa kulma.
Juu, tää oli huikee.
Tuokin minkä tp laittoi on toki mahdollista, mutta vaihtoehto: näillä mennään puuttui myös.
Mutta kuinka realistista se on? Metsola on haastatteluissa antanut ymmärtää, että lähinnä se mestaruuden voittaminen kiinnostaa enää tässä vaiheessa uraa. Onko olemassa joku joukkue joka olis sekä potentiaalinen mestarisuosikki, että myös kiinnostunu Metsolan suorituksista? Kai siitä voi väitellä loputtomiin onko Metsolan suoriutuminen tällä kaudella ollut riittävää ja onko se Metsolan vai koko joukkueen syy, mutta en usko että markkina-arvo on tällä hetkellä hirveän korkea.
J. Tammisen lausahdusta mukaillen. Tämän vuoden muuttuneessa joukkueessa on edelliskausia enemmän pelaajia, jotka ovat tottuneet luistelemaan enemmän takaperin kuin etuperin.
Tälle monta tykkäystä ja hali päälle. Itse toivon täsmälleen samaa. Tapparalla on nyt kaikki palaset laitettu tähän, mitä menestyminen tarvitsee. Näiden kanssa pitää pärjätä ja jos ei pärjätä, niin vikaa ei silloin korjata yhdellä hankinnalla.
Jos kuitenkin tämän sanottuani jotain toivon, niin voisi myös harkita liikennettä ulospäin. Jos pelaaja ei sovellu joukkueeseen eikä oikein pysty tuomaan mitään kentälle, niin joukkueelle voi tehdä hyvää sekin, että laitetaan muualle. Yhden hankinnan kuitenkin vielä siunaisin: Kohoselle ei ole jaettu paljoakaan luottoa koko vuonna ja luulen, että mies tärisee melkoisesti, jos lyödään playoffeissa maaliin. Siihen tarvisi ehkä hankkia kokeneempaa kalustoa taustalle kevääksi.
Ei vitsi, @iceman , tuo video tähän kohtaan. ![]()
Olisko parempaa aikaa kun perjantain täyshalli ja paikallismatsi? Räjäyttää kipinä meinaan.
Heljanko! Heljanko! Heljanko!
- Rimpinen vei Suomen periaatteessa yksin finaaliin.
- SaiPan meno alkukaudesta nojasi Liigan parhaaseen maalivahti kaksikkoon. (Tästä oli myös puhetta Liigan Data podcastissä)
- Bobrovski voitti kannun Floridalle.
- Tappara voitti CHL:n Heljangon suorituksen ansiosta
Ei maalivahti yksin voita mutta yhdessä pelissä kääntää etua. Pudotuspeleissä tulee paikkoja missä tarvitaan isoa suoritusta. Kanadassa puhutaan ”clutch play” -termistä. Tuossa joukkueessa näkisin ainostaan Brickleyn pystyvän tuohon. Ehkä Tanuksen. Maalivahdeista ei kumpikaan.
E: Hyvää 1000 päivää mestarina - päivää Tapparalaisille! ![]()
On totta että jotkut joukkueet tätä vaatii menestyäkseen. Mutta jos tällä meidän kokoonpanolla saadaan ulosmitattua se potentiaali mikä pelaajilta on nähty, (niin uusien miesten debyytti otteet ensimmäisissä 5 peleissä, ja vanhojen konkareiden vanhat näytöt) niin kyllä Metsolalla pitäisi pystyä voittamaan mestaruus.
Totta. Alkukaudesta nähty tehokkuus ja välillä suoranainen ylivoima kyllä riittää pudotuspeleihin.
Metsolasta olen sanonut jo marras-joulukuun vaihteessa, että riittää mutta ei tuo yksin mitään. Eli jos joukkueella ei kulje niin se peli on ohi.
Viime aikoina itseäni alkanut mietityttään tuo alaspäin näyttävä suorituskäyrä (useampi alle .80 peli) ja vastustajien (Gelinas) kertomukset mediassa Metsolan heikkouksista (samoja mitä olen itse listannut). Gelinas kertoi ensimmäisen Lukko pelin jälkeen mitä Metsola maalillaan tekee. Jotain perää tuossa on, teki kolme identtistä maalia. Eikä tämä ollut ainoa kerta siellä on useammassa pelissä aikaisemminkin vastustaja tehnyt samasta paikkaa maaliin. Mikä kertoo siitä, että tuo on skoutattua tietoa.
Ifk lähti Taposella pudotuspeleihin ottaen tietoisen riskin. Tippuivat ensimmäisellä kierroksella.
Toki tässä on se hyvä että tuohon varmasti on olemassa keinoja maalivahti valmennuksen puolelta. Ei Metsola ole ainut pieni maalivahti. Jos tätä ei ole vielä noteerattu heikkoudeksi, niin nyt varmaan haetaan ratkaisua ongelmaan.
Esim nyt ne blokkaajat pitää oikeesti alkaa töihin, ja maalin edusta tilanteen mukaan siivottava paremmin.
Näykki puhui Kirvescastissä, että kokeneelle maalivahdille on vaikea opettaa mitään. Heljanko oli siinäkin erilainen, että hänen kanssa luotiin peli uudestaan. Metsolalle annetaan vinkkejä muttei lähdetä muuttamaan mitään. Jos näin niin puolustus pelaaminen pitää todella rakentaa uudestaan ja se onkin sitten vaikeampi juttu. Ja mitenkä tämä toimii Kohosen kanssa. Vähän sama kuin F1 auto joka tehtäisiin vain ykköskuskille sopivaksi.
Uskon, että tämä on kyllä puolustajillakin tiedossa mutta vaikeuttaa pelaamista esim. alivoimalla maskimiestä ei saada pois kun uhrataan blokkaajiksi puolustajat. ![]()