Sarjataulukon kannalta panoksena tänään Tapparalle:
Yksi piste jatkoaikatappiollakin (tai enemmän) nostaa Tapparan TPS:n ohi sijalle 5.
Jopa kahden sijan nousu on mahdollinen Saipa - Ilves -ottelun kulusta riippuen. Jos Tappara naaraa tänään kotiin yhden pisteen enemmän kuin Ilves onnistuu hoitamaan, useimmissa skenaarioissa Tappara nousee sarjataulukossa Ilveksen edelle, mutta siellä tarkastallaan pahimmillaan tehtyjä maaleja sun muuta, joten varmaa ei ole.
Olen kyllä tietoinen pelattujen otteluiden erimääräisyydestä, mutta mun mielenterveydelle tekisi vaan hyvää nähdä Tappara sarjataulukossa vähän korkeammalla, ja Pennasen Ilveksen edellä myös.
Aika paljon samaa kuin Kuopion pelissä. Peli enimmäkseen näpeissä, oli pitkää hyökkäysrallia, tiivistä viisikkoa, hyvää maalivahtipeliä ja lopussa puolustamalla hiekka pois tiimalasista.
Ennakoin vaikeaa peliä reissaamisen takia, mutta vähän eri kaavalla. Tänään Tappara oli ottelun alussa varsin hyvällä jalalla, mutta loppua kohden alkoi kuormituskin jo näkyä.
Hyvä voitto laadukkaalla pelillä ja vanhaa kunnon Tapparan vieraskiekkoa. Tästä on erittäin hyvä jatkaa.
Pelaajanosto:
Olen erittäin tyytyväinen Ben Thomasin panokseen tänä viikonloppuna.
Vieraskatsomoa ajatellen Kouvolassa paremmin järjestetty. Katsomo lähempänä kenttää tms. Kuopiosta iso miinus anniskelupääty, mikä peittää näkyvyyden hyökkäysalueelta suuresti.
Hyvä peli oli tuloksellisesti ja sen tuloksen takaa myös. Hienosti toimi vaihtorytmit hyökkäyksiin lähtöjen kanssa, jottei viety aina maalin taakse kiekkoa rytmien hakemiseen, vaan siitä lennostakin vaihtui miehet suoraan oikealle kaistalle ja pelattavaksi. Ristipistot ja lyhyet siirrot kaverille vauhtiin osui napakasti kohdalleen kahdessa ekassa erässä. Näin helppoa se on, kun porukalla on rento, periksiantamaton ja hyvä työmoodi päällä. Kaksinkamppailutkin voitettiin hyvin.