Koripallo

Kansainvälinen koripalloliitto FIBA päätti muutama viikko sitten, että miesten EM-karsintoja pelataan marraskuussa 2020 ja helmikuussa 2021 kuplissa.
Nyt FIBA Eurooppa on päättänyt, että yksi marraskuun kuplista pelataan Espoossa. Ottelut pelataan 23.–30. marraskuuta.
Suomen lohkossa pelaavat Susijengin lisäksi Serbia, Georgia ja Sveitsi. Susijeni kohtaa Espoossa Georgian ja Serbian.

Susiladies puolestaan matkustaa marraskuun alussa jatkamaan omia EM-karsintojaan Portugalin Odivelasiin. Susiladies kohtaa omassa kuplassaan Ukrainan ja Portugalin 8.–14. marraskuuta.

1 tykkäys

Suominen selostaa Ura Basketin pelit.

3 tykkäystä

Giannis Antetokounmpon tarina olikin melko mielenkiintoinen. Kreikan kaduilta urheilutähdeksi.

Rihkamakauppias löydettiin pelaamasta kadulla – nyt USA:n valloittanut urheilutähti solmi kaikkien aikojen ökysopimuksen

Giannis Antetokounmpo solmi tällä viikolla ennätyksellisen jatkosopimuksen. Urheilulehti kertoi hänen nousustaan Ateenan kaduilta NBA:n supertähdeksi 2017.

4 tykkäystä

Auuu :wolf::fire:

9 tykkäystä

Ei oo menny karsinnat ihan toivotusti, mutta onneksi on 24 joukkueen kisat, joten vähän heikomminkin karsimalla pääsee kisoihin. Kisoissa sitten näytetään kaikille närhen munat.

Markkasen tulevaisuudelle uusia askelmerkkejä tällä viikolla.

3 tykkäystä

Naisten koripallon WNBA:n varaustilaisuus järjestetään Pohjois-Amerikassa torstain ja perjantain välisenä yönä Suomen aikaa. Draftia voi seurata suorana Yle Areenan välityksellä alkaen kello 02.00.
Suomalaisen Awak Kuierin uskotaan olevan varaustilaisuuden kärkinimien joukossa. Jos 19-vuotias Kuier varataan viiden ensimmäisen pelaajan joukossa, tulee hänestä ensimmäinen ei-yhdysvaltalainen varaus kymmeneen vuoteen näin matalalla numerolla.

3 tykkäystä

YLEllä pitkähkö juttu ensi yönä varattavasta Awak Kuierista.

5 tykkäystä

Koripalloilija Awak Kuier , 19, on varattu Yhdysvaltain ammattilaisliiga WNBA:han varaustilaisuuden toisena pelaajana Dallas Wingsiin.
– Haluan sanoa, että olen niin kiitollinen äidille, isälle ja sisaruksilleni. Olen niin kiitollinen, että minulla on tuollainen perhe, joka tukee minua kaikessa, mitä teen. Olen todella iloinen ja kiitollinen, Kuier kommentoi tilaisuudessa.

9 tykkäystä

No niin, nyt on teinitytöllä pituutta.

226-senttinen Ziyu nöyryytti vastustajajoukkuetta nuorten turnauksessa Kiinassa heittämällä joukkueelleen 42 pistettä ja voittamalla 25 levypalloa.

Kaikesta tästä tekee entistä vaikuttavampaa se, että Ziyu on vasta 14-vuotias. Kiinalainen on jo teininä pidempi kuin 213-senttinen Lauri Markkanen. Hän myös jakaa NBA-jättiläisen Tacko Fallin 226-mitan.

2 tykkäystä

Tuon ikäisissä on dominoiva pituudellaan. Ammattilaisena onkin eri homma kun pitäisi osata kontrolloida/käyttää sitä pituuttaan ja vastustajatkin jo vähän eri luokkaa :grin: Toivotaan että kehittyy ajan myötä :+1:t3:

2 tykkäystä

Tuo on naiseksi niin hirvittävän pitkä, että olisi varmaan nykyisellään jo vahvistus moniin naisten peleihin.

2 tykkäystä

Muutama sentti lisää pituutta niin voi pallon laittaa koriin niinkuin postin postilaatikkoon.

3 tykkäystä

Some-stalkkauksen perusteella Lauri Markkanen lähtökuopissa.

NBA:n Chicago Bullsia edustava Lauri Markkanen , 24, on poistanut sosiaalisen median tileiltään kaiken Bullsiin viittaavan sisällön.

Lisäksi suomalaispelaaja on lopettanut Chicago Bullsin sometilien seuraamisen.

3 tykkäystä

Hieman kovemman luokan kotiinpaluu. Varmasti lisää korisliigan kiinnostavuutta.

7 tykkäystä

Levypallovoimaa!

NBA-koripalloilija Lauri Markkanen on päässyt sopimukseen Cleveland Cavaliersin kanssa.

ESPN:n koripallotoimittaja Adrian Wojnarowskin mukaan sopimus on nelivuotinen ja arvoltaan 67 miljoonaa dollaria.

Ei ainakaan vielä maksumuuria.

2 tykkäystä

Saimme tehtyä sopimuksen, joka auttaa molempia. Optio oli minulle todella tärkeä. Jotta siirtyisin ulkomaille, sen täytyisi olla askel ylöspäin Korisliigasta, Palmi kertoo

Viime kausi oli sairastumisten pilaama. Ensin Palmi sairastui Pohjois-Italiassa pahoin jyllänneeseen koronavirukseen ja viime helmikuussa iski koronan jälkitauti, jota Palmi kuvaili Aamulehdelle ”keuhkoperäiseksi taudiksi”, joka vei tamperelaispelaajan sairaalaan ja vaati pitkän hoitoprosessin.
Palmi kertoo saaneensa täyden peliluvan vasta kuukausi sitten. Jopa koko peliura oli vaakalaudalla.

2 tykkäystä

Erittäin ikävä uutinen Lahdesta - onneksi kolarissa ei menetetty ihmishenkiä:

Suomalaisessa pikkukaupungissa rakennetaan hallia, johon mahtuu lähes puolet kaupungin asukkaista – hullulta kuulostavan projektin taustalla on erityinen kulttuuri

3 tykkäystä