Kristian Kuusela

Suora kopio suomikiekon sivuilta. Sen verran asiaa,että oli pakko pyöräyttää tänne.

Timo Harveyn teksti.

Nimet ylös! Tappara-tähti ällistelee nuorten kiekkotaitureiden otteita: ”Neuvovat minua, kuinka asiat tehdään”

Kristian Kuusela oli viime kaudella Tapparan paras pistemies niin Champions Hockey Leaguessa kuin Liigan runkosarjassakin.

35-vuotias hyökkääjä valittiin joukkueen kapteeniksi tulevaksi kaudeksi.

– Tuli todella ylpeä fiilis siitä, että pääsin perinteikkään seuran kapteeniksi. Ilolla otin vastaan tämän roolin. Yritän katsoa nuorempien perään, mutta heitä ei ole vielä tarvinnut suuremmin neuvoa. Enemmän he yrittävät neuvoa minulle, kuinka asiat nykyään tehdään, Kuusela naurahtaa SuomiKiekko-sivustolle.

Kapteeni nostaa pari nimeä esiin tulevan kauden nuorisokaartista.

– Anton Levtchi ja Joona Luoto tulevat nousemaan tällä kaudella ihmisten tietoisuuteen. Antonissa on vanhaa kunnon pelurin vikaa. Hän on loistava kiekonkäsittelijä ja pystyy ilahduttamaan katsojia taidollaan. Tosi hyvä vanhan liiton jääkiekon pelaaja.

Tappara on ehtinyt pelata neljä harjoitusottelua, joista tuloksena on kolme voittoa ja yksi tappio.

– Minulla on hyvä ja tasapainoinen fiilis meidän joukkueesta. Olemme saaneet hyviä pelejä alle ja minulla on luottavainen olo. Joka pelissä olemme pystyneet parantamaan otteita. Ruotsin mestari Växjölle hävisimme, mutta saimme sieltäkin hyvää oppia tuleviin peleihin.

Tappara tavoittelee menestystä myös tällä kaudella Champions Hockey Leaguessa

– Viime kaudella tiputtiin tulevalle mestarille JYPille. Olisihan se ollut kiva olla siellä toisellakin puolella juhlimassa. Kyllä meidän organisaatio ja seura panostaa tähän turnaukseen täysillä ja menestystä lähdetään hakemaan kovat piipussa tänäkin vuonna.

Tappara pelaa E-lohkossa yhdessä norjalaisen Storhamarin, tshekkiläisen Trinecin ja ruotsalaisen Djurgårdenin kanssa.

– Emme ole juurikaan keskustelleen vastustajista vielä, mutta sen tiedän että Norjassa lähdetään pelaamaan ja heillä on tosi kova pelaaja, Patrick Thoresen. Joukkueesta en sen enempää osaa sanoa, mutta maansa mestarina tulee varmasti hyvä joukkue vastaan. Trinecissä on panostettu todella paljon halliin ja Djurgården on yksi perinteikkäisimmistä ruotsalaisista seuroista. Kova lohko, mutta mikäs sen parempaa. Lähdetään voittamaan se ja siitä sitten eteen päin, Kuusela päättää.

13 tykkäystä