Tästä olen samaa mieltä, Kuusela tekee parhaansa aivan varmasti joka pelissä. Aloitin kuitenkin tämän keskustelun siitä pelaako Krisse tällä hetkellä liian suuressa roolissa (ja nämä kaiketi ovat Tapparassakin valmennuksen eikä pelaajien vastuulla) mielestäni aiheellisesti. Ja sitäkin on tässä jo vakuuteltu, että jopa Kuuselen pelaamisesta ja roolista saa keskustella kriittisestikin. Tämän ketjun voi kaiketi vaimentaa, jos kritiikkiä ei tahdo lukea.
Jos näkemyksiäni kritisoidaan väitteillä, jotka minun mielestäni eivät oikein kestä kriittistä tai objektiivistä arviointia, vastaan niihin kyllä ehtiessäni niin kauan kuin kirjoitusoikeus on.
Lopeta jo trollaaminen ja näytä ymmärryksesi jääkiekkoon. Kuusela sekä rytmittää ylivoimaa että tekee tilaa itselleen ja muille. Ei sitä tilaa anneta, kuten taisit ylhäällä ehdottaa. Tää on tätä samaa keskustelua, mitä käytiin Ilves-ketjussa ja yksi hämärä tyyppi oli sitä mieltä, ettei mitään väliä, kun Ruotsalainen lähtee, muut nousee tilalle. Hyvin meni sekin.
Puhutaan, puhutaan. Ja nyt, kun aletaan siitä puhumaan niin kerroppa osaako Kemiläinen tehdä ylivoimalla muuta, kun laukoa Kuuselan kaverisyötöistä?? Yhtä hyvin mää voin mennä lämmäileen sinne viivaan. Tai osaako Smejkal tai Vanhatalo muuta, kun seistä maskissa?? Ihan sama, vaikka heittäis Rouhiaisen sinne maalin eteen.
Näin on, kyllä sun kiekottomana (Kemiläinen) on tarjottava se helpon syötön paikka joten väkisinkin näitä “helppoja” syöttöjä tulee Tää on kyllä typerin keskustelu hetkeen mihin otan osaa.
Täällä kun on tällänen joukkohyökkäys menossa. Niin A) En ole kiistäny Kuuselan hyvyyttä mitenkään.
B) Olen puhunut syöttämisestä, syöttöjen laadusta. Jotka ei ole tällä hetkellä laadukkaita yvllä.
C) Hyviä asioita tulee porukalta, mutta kukaan ei vastaan minun kysymykseen. Vaan otetaan muualta aiheita mitä en ole kieltänyt.
En ole vielä ikinä joutunut vaimentamaan Pelaajat-alueella olevaa ketjua, mutta nyt on lähellä kun täällä on aivan typerä ja tarpeeton vänkääminen käynnissä. Laittakaapas nyt vähän jäitä hattuun!
Kyllä huomaa, että menee tällä hetkellä hieman liian hyvin, kun 0+11 tehoilla viimeiseen kuuteen pelaava kaveri on aivan sysipaska. Ei Kuusela kaukalossa mikään kurko ole toistaiseksi tällä kaudella ollut, mutta kyllä Krisse tonttinsa hoitaa, kuten eilen vahva puolustuspelaaminen 6 vs.5 pelissä ja siitä Rauhalle syöttö avopaikkaan ja Pelsun selkäranka tuolla maalilla katki.
Ai että kun vähän vaikeampaa yritetään niin ei onnistu?
Satuitko katsomaan edes toisella silmällä Jyväskylän peliä ja lättyä Kemiläisen maaliin? Se nyt vaan sattuu olemaan silleesti, että vastustajat ottaa aika hyvin Kuuselan syötöt pois koska tietää mihin herra pystyy.
Mutta auta armias kun annat vähän tilaa ja mahdollisuuden niin noin siinä käy.
Ja tää ”metrin syöttö” argumentti on kyllä niin hevonpaskaa kun olla ja voi. Pistäisitkö ite mielummin helpon syötön vierelle ylivoimalla jos siihen on mahdollisuus vai lähtisitkö heittämään jotain toivotaan toivotaan syöttöä lihamuurin läpi?
Huhhuh.
Eiköhän sun kantas oo tullut jo selväks
Kaikkien kannat on nyt varmasti tullut jo Kuuselasta selväksi. Mitä jos lopetellaan keskustelu ihan vaan äänestämällä asiat oikeiksi tai vääriksi? Kun äänestys on ohi niin lopetetaan myös keskustelu toistaiseksi ellei ole jotain uutta kerrottavaa Kuuselasta. Äänestetään nimettömänä niin kukaan ei pääse kenenkään mielipidettä ronkkimaan.
Onko Kuusela ollut surkea kaudella 2020-21?
Kyllä
Ei
0voters
Onko Kuuselalla liian suuri rooli Tapparassa kaudella 2020-21?
Kyllä
Ei
0voters
Pyöritätkö sinä (allekirjoittanut/viestiä lukeva) ylivoimaa kuten Kuusela?
Tätä vähän eilen jo yriteltiin, ei oikein toiminut.
Loppukaneetikseni tähän saagaan; tajusin tämän Kuuselan tämän kauden tilanteen muistuttavan minua Ville Niemisen tilanteesta vuotta nuorempana, kaudella -13 -14. Villellähän tosin sopimus päättyi tuohon kauteen, eikä uutta arvokasta tehty.
Eli vielä yksi kysymys: jos Kuuselan sopimus loppuisi tähän kauteen, ja hän vaatisi parin vuoden 400 K€ pahvia tai menee Lukkoon, pitäisikö sopimus
Tää oli aika mielenkiintoinen avaus ja keskustelulle sinänsä varsin relevantti asia
Näin omana näkemyksenä on pakko sanoa, että Kuusela on omalle aivokapasiteetille tosi erilainen pelaaja kuin Ville Nieminen.
Teen tässä kyllä melko isoja oletuksia - jotenkin vaan minulla on sellainen fiilis, että Kuuselan osaamisesta olisi pelillistä hyötyä siellä 3. ja 4. ketjujen tasolla huomattavasti enemmän kuin Ville Niemisen kyvyistä samassa paikassa.
Jos tässä romantikoksi heittäytyy niin näen, että täydellisessä maailmassa Kuusela menee pienemmän roolituksen kautta seuraavat kaudet meille ja lopulta ansaitulle eläkkeelle. Olen paljon enemmän huolissani siitä, miten Kuuselan tilalle kaavailtu pelaaja onnistuu.
Kyllähän Krisse on edelleen huippuäijä, jonka arvoa ei mitata tälläkään kaudella niissä pisteissä, (joita on tullut oikein mukavasti). Ei pelaajien arvoa joukkueelle voi suoraan verrata keskenään, eikä heitä voi käsitellä samalla tavoin kaikkia, vaikka tasapuolisuuden täytyy jollain tasolla toteutuakin.
Eikö tätä voisi nähdä niin, että kaikkia täytyy pyrkiä auttamaan paremmiksi, niin että tosipeleissä saadaan paras suoritus ulosmitattua ja maksimaalinen taso koko joukkueelle. Toiset ovat kypsymässä pelimiehiksi, toiset kaiken nähneitä. Ei kaikkien panos voi mitenkään olla yhtä tärkeä, vaikka aina sanotaan että ollaan samalla viivalla. Kuuselan panos on tärkeä koko jengille, ja se korostuu kevättä kohti mentäessä.
Mitä tulee pelaajien, valmennuksen, joukkueen arvosteluun ja kritiikkiin, niin olisi hienoa jos siinä oltaisi varovaisia. Menee niin helposti yli. Palstoilla ne keinot ovat yleensä ketjumuutokset ja kengän kuvat persuksiin, ja niillähän sitä aina on ongelmat ratkaistu. Kärppien tilanne esim. Jatkoajassa tästä kuvottavimpana esimerkkinä: Lähes kaikki sikälaisten omat sankarit on siellä suolattu, sanoisinko törkeästi. Helposti se siihen menee täälläkin. Sitten kun puhutaan että joukkueen pitäisi pelata kannattajilleen, heidän puolesta taistella, niin on siinä räikeä epäkohta, kun vaikeina aikoina kaikki on pyöritelty tervassa ja höyhenissä.
Mutta ei siinä mitään, jauhajat jauhaa ja Krisse hakee pienen v…tuksen ja siirtää kiekon sille kaverille tyhjään paikkaan jolla maalinteko on ollut vielä vaikeampaa. En menettäisi yöuniani myöskään miettien, ymmärtääkö herra Kuusela tarkastella omaa tekemistään kriittisesti, vai rahastaako ja sluibailee pari ylimääräistä vuotta roikkuen meidän ykkösvitjassa. Uskon ja luotan tähän tapaukseen.
Mietin tässä, että kuinkahan hyvin Tapparalla täytyisi mennä, että oltaisiin tyytyväisiä kaikkien pelaajien otteisiin? Vaatimus on korkealla jos ei Kuuselan esitykset kelpaa.
Se että Kuusela teki eilen huonoja YV-ratkaisuja on ihan faktaa, josta oli puhetta pelin aikanakin.
Mutta miksi pitää heittää ihan nollatason läppää, jossa:
Pisteet tulee vahingossa
Sinä, Moilanen, minä ja kenttämies voitaisiin tehdä Kuuselan syötöt
Ihan itse aiheutat vastareaktion omalla tekemiselläsi. Siitä olen ihan samaa mieltä, että tiettyä kiekollista epävarmuutta ja väkisin tehtyjä ratkaisuja on huonoina hetkinä nähty. Mutta pitää myös kunnioittaa tulostaulua - jos verkko heiluu, niin se heiluu.
Kuuselan lisäksi yhdellä hyökkääjällä (Levtchi) on tuona aikana yli 1 PPG. Onpa tämä samainen gubbe myös jaetulla 1. sijalla Liigan syöttöpörssissä (Laschia lukuun ottamatta). Lienee se Audettekin todellisuudessa täysi keskinkertaisuus - kyllähän kuka tahansa heikkiliedes tai mikkopetman keräisi samat pisteet päästessään puttailemaan helppoja syöttöjä Saarijärven ja Pressin kaltasille kavereille.
Mutta ei tästä sen enempää - en aio itse palata enää tähän aiheeseen. Hyvää loppuviikkoa vaan kaikille!
Otan nyt riskin ja kirjoitan taas tänne mestarin ketjuun.
Pari syöttöä tänään ja kaikkien aikojen pistepörssissä sija neljä omiin nimiin. Vahalahden ohi Krisse menee varmasti vielä. Se on ihan ookoo suoritus olla tuossa listalla 4 sakissa. Ojanen, Javanainen, Vahalahti ja Kuusela.
Ei tällä kertaa muuta, nostan hattua taas kerran ja lähden saunaan. Ollaan iloisia, et saadaan tämänkin miehen otteista nauttia vielä.
Mää oon nyt tota quantumhockey sivustoa pyritellyt edes takas, mutta taitaapi Kuuselan sijoitus olla “vasta” 6. Edellä Ojanen 799, Javanainen 792, Hagman 750, Leppänen 730 sekä Vahalahti 687.