Mun mielestä tässä vaikuttaa asiaan se, että onko se ajokortti poliisin myöntämä, vai Traficomin myöntämä. Toi myöntäminen siirtyi poliisilta Traficomille jokunen sitten.
EDIT. Itse siis myyn viinaa ammatikseni ja meille tuli ohjeistus, kun tämä myöntämisoikeus siirtyi, että jos ajokortissa lukee myöntäjänä esim. “Sisä-Suomen Poliisilaitos” niin se käy, jos lukee “Liikenteen turvallisuusvirasto”, niin ei käy. En tiedä varmaksi miten toi sit muuten menee.
Eihän toki passi paljoa paina mutta koen ettei sille luultavasti tule muuta käyttöä joten kuvineen 70e on rahaa sekin. No pitää miettiä asiaa, omapahan on ongelmani.
Turhaa tehdä mitään ongelmaa asiasta, kun Finnair ilmoittaa ajokortin kelpaavan Pohjoismaiden lennoille niin se varmaan silloin kelpaa. Pohjoismaissa on ollut iät ajat passivapaus. Se tarkoittaa että voi matkustaa ilman passia maasta toiseen.
SUOMEN JA MUIDEN POHJOISMAIDEN KANSALAISET
Lennot Suomessa ja Pohjoismaissa:
16 vuotta täyttänyt matkustaja tarvitsee passin, kuvallisen henkilökortin, kuvallisen Kela-kortin tai ajokortin.
Tämä on nyt kolmannen käden tietoa, niin ottakaa suolan kanssa ja liputtakaa, jos kirjoitan ihan täyttä paskaa, mutta näin on minulle sanottu.
Fanimatka ja joukkue on samalla menolennolla kun ollaan omatoimisesti otettu, Majoitus fanimatkalla on jossain Helsinborg/Helsingör-akselilla ja paluu tuolla reissulla keskiviikkona heti aamusta.
Itse välttelimme hauskanpidon vuoksi aamulähtöä ja lennämme takaisin Suomeen vasta keskiviikkona illalla. Huomenna on tarkoitus ottaa majoitus ja nimenomaan ihan Ängelholmista.
Fanimatkan hinta on ilmeisesti 550€, meidän omatoiminen menee haarukkaan 300-350€ ja siinä ei ole aikaista aamuherätystä ja voi hengailla päivän Kööpenhaminassa.
Korostan, että tämä on kolmannen käden tietoa fanimatkasta niin liputtakaa, jos kirjoitan paskaa.
Koskahan mahtaa tulla liput otteluun myyntiin? Ja oliko Tapparalle tulossa jokin oma kiintiö, vai suoraan Röglen kautta ostettava?
Majoitus on varattu (ilmainen peruutus) mutta muuta ei ole vielä uskaltanut hankkia, ennen kuin liput peliin varmistuu. Oonkohan vain liian malttamaton vai pelataanko tässä varman päälle esim. korona takia ja tuutataan tieto viime tingassa ulos…
Röglen oma lipunmyyntisofta toimii taas, mutta tuota CHL-peliä ei ole vielä ilmestynyt valikoimaan. Kannattaa päivitellä ja seurailla tilannetta. Itse siis ostaisin suoraan tuota kautta enkä odottelisi mitään Tapparan kiintiöitä. Jos tuota kautta on siis edes mahdollista ostaa muut kuin natiivit.
Huomenna tulee Röglen kausarien haltijoille lippujen ostomahdollisuus, yksi per kausikortti. Muista lipuista tuossa ei ollut vielä mainintaa. Koska tapahtuma on CHL:n, Röglen osuus tulee olemaan pienempi kuin SHL-otteluiden kapasiteetti.
Tapparan kautta mahdollisuus ostaa vieraslippuja. Saadaan myyntiin huomenna verkkokauppaan. Valvomme lippujen ostoa ja varmistamme että liput menevät oikeasti Tapparalaisille. Osto vaatii mm. suomalaisen osoitteen.
Seisomalippu 18,60 euroa, istumaan (J katsomo) 55,80 euroa.