Eikai Virta sano tässä, että heidän joukkue on resurssien takia heikompi kuin isojen? Suuttuivatkohan fanit ja pelaajat? Vaikka ei toki suoraan koreista maininnut mitään
Halloran itse sanoo olevansa innoissaan mahdollisuudesta pelata Liigaa.
Olen kuullut että Liiga on erittäin tasokas. Suomi tuottaa huipputason pelaajia vuosittain ja olen innoissani päästessäni kilpailemaan Liigassa, Halloran kommentoi
Liigaan tuleminen on minulle oikea päätös, koska minulla on mahdollisuus saada suurempi rooli kuin Yhdysvalloissa. Pääsen myös työskentelemään pelin yksityiskohtien kanssa. Liigassa pelataan hyökkäävää, nopeaa ja fyysistä kiekkoa ja haluan pelata peliä luovasti ja nopeasti. Uskon että Liigan pelityyli sopii minulle loistavasti.
Nick Halloran sanoo nopeuden olevan hänen suurin vahvuutensa.
- My game is speed. Voitte odottaa minulta paljon vauhtia laidoilta ja keskeltä. Pystyn luomaan tilaa ja paikkoja pelikavereilleni. Tykkään myös laukoa vauhdista, Halloran päättää.
SaiPan toimitusjohtaja Jussi Markkanen kuvailee Hallorania hyvin samanlaisin sanoin:
- Nickillä on erittäin hyvät hyökkäystaidot, hän on lisäksi energinen ja nopea luistelija. Uskomme että hän sopii ominaisuuksiensa puolesta hyvin meidän pelityyliin.
Halloran saapuu Lappeenrantaan keskiviikkona ja on viikonloppuna valmennuksen käytettävissä.
*Mode-edit. Sitaatti lisätty.
Hyviä pisteitä yliopistosarjassa, ei välttämättä ollenkaan huono haku.
Saa nähdä kuinka onnistuu.
-Hyökkäävää fyysistä peliä liigassa
- luovaa ja nopeaa peliä tulossa pelaamaan
Valitsi sitten Johtaja-Virran Dream Teamin,
Träppilätkää ja jätön jätön jättöö.
Kun ei nyt suurta pettymystä tule kun huomaa Liigan tason ja suurimman osan pelitavan.
Kylläpä viime kauden Lukko pelasi Liigan parasta ja näyttävintä lätkää, kaukana träppäämisestä.
Virran joukkueen pelit vissiin jääny näkemättä parina vuotena?
Lukko luisteli mestaruuteen.
Ehkä laadullisesti parasta lätkää, mitä ollaan koskaan Suomessa nähty.
Kiekkokontrolli ja pelin rytmittäminen vahvuuksina.
Viime kausi ja toissa kausi nimenomaan Lukossa. Nyt puhutaan Saipasta ja tästä kaudesta, on rosteri hieman erilainen ja pelitapa joka tuottaa 2 maalin maaliodottamaa per ottelu. En nyt lähtis puhumaan mistään sexylätkästä tässä kohtaa.
Niin, se pelitapa mitä on ajettu SaiPassa on mukaillut hyvinkin sitä Lukon pelitapaa, mutta pelinappulat ovat hieman eri ja Lukossakin se otti aikansa, ennenkuin alkoi kulkemaan.
Annoit kuitenkin ymmärtää, niinkuin Lappeenrannassa pelattaisiin jotain antijääkiekkoa.
Virta heitti koko joukkueen bussin alle Lukko-pelin jälkeisessä lehdistötilaisuudessa.
Kyllä varmasti mukailee, mutta kuten itsekin totesit ei rosteri ole samalla tasolla. Ehkä hieman kärjistetysti toin tuon asian esiin.
SaiPa tuskin on joukkue jossa pääsee tällä hetkellä pelaan sellaista luovaa ja nopeaa peliä.
Myöskään koko liigan tasolla ei pelata fyysistä ja hyökkäysorientoitunutta peliä. Toki onhan se fyysistä kun painit kulmassa tai maalin edessä. Taklaukset on aika minimissä.
Ja kai se noppavitoseen puskeminen on hyökkäyspeliä. Lähinnä ihmetytti että mistä pelaaja on saanut tuollaisen käsityksen tästä sarjasta. Voihan se olla että on näytetty Virran edellisen joukkueen pelejä ja kerrottu minkälainen liiga on kyseessä.
Pekan puheista voi haistella että Markkaselle vielä hommia rosterin muokkauksessa. Muutama leikkikalut nurkkaan heittelijä lähtee.
Otetaan tästä omat nostot:
- taistelu[ilme] puuttui – Pekka itse kuitenkin oli latautunut ottelun vaatimalla tavalla, pelaajat ei
- [SaiPan] yksilöt fyysisesti altavastaajia – “vastassa mestarit, ja meidän pelaajat voitte käydä läpi”
- Pekka on yrittänyt puolustella pelaajia mediassa ja luoda uskoa projektiin, mutta ei ole saanut vastakaikua joukkueesta
- muutama kalliimpi pelaaja hankittu liideriksi – ei pysty päästämään vastuusta
- Pekalta puuttuu lastentarhan ja ala-asteen opettajan koulutus; ei siis ymmärrä kiukuttelua, periksiantamista ja lelujen nurkkaan heittämistä
Katsoin tuon Virran osuuden ja paljon siinä oli asiaa. Tosin luokan- ja lastentarhanopettajan duuni on lähtökohdiltaan ihan samaa valmennusta kuin jääkiekon ammattilaisjoukkueenkin - innostamista, kannustamista, motivointia, vaatimista. Sikäli tuo oli vähän erikoinen heitto, ikään kuin itse heittäisi karttakepin nurkkaan. Pääpointti viestissä oli toki varmaan täyttä asiaa: pelaajat eivät ole vastanneet ihan siihen Pekan vaatimustason mukaiseen tasoon edes henkisellä tasolla. Samantyyppisiä kasvukipuja oli alussa Raumallakin, mätiä omenia siivottiin pois, päivittäistä toimintakulttuuria muutettiin omaan tekemiseen keskittyväksi eikä haikailtu pois siirtyneiden muualla tehtyjä tehoja.
Haisee arvalta, mutta odotellaan miten mies esiintyy.
Aikoinaan kuitenkin 2. kierroksen varaus, joten jotakin potentiaalia siellä on/on ollut
Tahmeaa on, olisiko huonomminkaan mennyt Lehterän johdolla?
Monenko viikon projekti pitikään olla kyseessä?
Kovasti on hätäistä monesti.
Hankalat jaksot menossa Virran SaiPalla toki, saa nähdä mihin sukeutuvat.
Luulen että Virran SaiPa tulee olemaan hankala vastustaja ensi kaudella kun nuoret ovat vuoden kokeneempia.