Vähän on laskenut arvosana ottelun puolivälin äänestyksestä - toivottavasti ei johdu tuloksesta (4-2 vierastappio). Hyvä debyyttihän se oli. Parissa jäähytilanteessa vähän haasteita, mutta muuten rullasi pelipuhe vallan kivasti.
Tässä oliki selostajan kannalta semmonen ongelma, että tulos näky vasta äänestyksen jälkeen ja äänestää ei voinu ku kirjautuneet. Henri ei ehkä siten nähny omaa keskiarvoaan, ellei omista tunnuksia foorumille. Suljin nyt äänestyksen, ni tulos näkyy kaikille.
Toivottavasti ei tule muutosta. Mun mielestä on vain hauskaa ja kivaa vaihtelua, miten Tappara nähdään “Ruotsina” esim. Pelsuja vastaan. Saisi minun puolestani nimenomaan olla niin, että kaikki Pelicans-Tapparat olisi Anteron selostamia. Tuo jotenkin kivaa extrajännitettä myös kotisohvalle selostustyylillään.
Samaa mieltä. Minä ymmärrän sen, että Mertaranta ei ole hyvä selostaja kun Pelicans pelaa. Esimerkiksi Zug vs Tappara matsin selosti pirun hyvin.
En minä ainakaan kaipaa mitään pelitapaniiloilua selostajalta, vaan taitoa välittää tunnetta kotisohvalle.
Pahimpia ovat ”tilastoniilot”, jotka jauhavat epäolennaisuuksia pelin ollessa käynnissä. Jääny jotenkin mieleen Tero Kainulainen joskus 2012-13 kun selosti aina Tapparan kotipelit ruudussa. Sillä saatto 10min mennä tilastoissa pelin alkuun pelin ollessa käynnissä. Paras kokemus on ottaa selostaja kokonaan pois ja volumea lisää niin kuuluu halliäänet hienosti.
Siellä Sanomatalo on taas keksinyt kilpailevan konsernin kärkituotteesta kritisoitavaa.
@Oijennus Edellinen Pelsu-matsi meni Mertsiltä niin överiksi, että se oli suorastaan hauska. Koko homma alkoi Puhakan AV-maalista, joka masensi miehen totaalisesti runsaiden ylivoimien jälkeen, ja päättyi sarjataulukon analysointiin kuinka Pelsuilla “Huomatkaa, on vain yksitoista pistettä eroa 10. sijaan!”
CHL-peleissähän Mertsi on aina Suomen puolella ja tulee finaaleissa taas tykittämään oikein kunnolla. Jotenkin tuntuu että hän on muutenkin terävämpi näissä isoissa peleissä, mutta osa runkosarjamatseista menee vähän lepsusti. Joskus on kuulostanut siltä ettei esimerkiksi rostereihin ole perehdytty tarpeeksi.
Itse kaipaan kotisohvalle Mertanrantaa tarkkanäköisempää selostajaa, koska TV-kameran läpi tilanteita on vaikeampi seurata kuin paikanpäällä. Eli tunteen lisäksi myös haukan katsetta ja lajiosaamista.
Itse kun katson suurimman osan Tapparan peleistä telkkarista, kaipaan hyvää selostajaa. En pelikirjakikkailua myöskään, mutta lajitietoutta, pelaajien tunnistusta ym. Ja toki myös se tunteen välittäminen ja eläytymistä peliin, puolin ja toisin. Toi Pelsu peli oli todella kamalaa kuunnella. Tapparan maaleissa 3-5 Antsa ei enää ollut niin masentuneen kuuloinen, oli varmaan luovuttanut.
Ostin ekaa kertaa Cmoren. Onko tuo heillä normaali käytäntö, että läheltäpiti-tilanteiden jälkeen ei saada heti hidastusta tilanteesta? Välillä ei tullut hidastusta ollenkaan ja välillä joskus 5min päästä ja sekin huonosta kuvakulmasta.
Valitettavasti, tuotteen laatu laski tälle kaudelle selvästi, kokeneita kuvaajia ja ohjaajia potkittiin pihalle kulujen säästämiseksi. Nykyään usein kuvakulmat ja hidastukset surkeita, jos niitä edes saadaan.
Eilen Tappara–KooKoo-pelissä missattiin vain yksi veto rautoihin, kun samalla sekunnilla hypättiin kulmakameraan kesken äksönin. Mutta mutu sanoo, että tuota kulmakameraan hyppimistä on ollut vähemmän viime aikoina. Resurssien vähentämisen vai asiaan puuttumisen vuoksi? Tuo oli meinaan jossain vaiheessa ihan epidemia, että kulmakameraan hyppääminen aiheuttaa tilanteiden missaamisen.
Mutta eiköhän ohjaus- ja kuvaustyöskentely ole täysin automatisoitua ja täten virheetöntä vuosikymmenen loppuun mennessä. Surullinen ajatus sekin.
Onko muuten Arenan peleissä ruvettu zoomaamaan [enemmän] kiekon ja hyökkäyksen siirtyessä päätyyn? Mutu tämäkin.
Itse lisäisin vielä oman huomioni mikä ärsyttää kovasti yllämainittujen lisäksi. Saattaa alkaa kesken selostajan lauseen mainokset, parhaassa tapauksessa kesken jonkun kenttätapahtuman jota kelaillaan ruudussa.
Tuote on niin huono tällä hetkellä etten maksaisi pyydettyä hintaa ikinä jos olisi mahdollista ostaa se jostain muualta.