Ei ihme, otteluohjelman on luonut joku täysi tunari. Otteluohjelmassa ei ole monenkaan joukkueen osalta mitään järkeä.
Eikö se ole Arto.I.Järvelä joka otteluohjelman tekee. Näin olen ymmärtänyt.
Mää pyrin jokaiseen tälläiseen ympäri palstamaailmoja aina oikaisemaan, että on ihan turha syyttää niitä otteluohjelman tekijöitä. He saisivat ihan taatusti luotua varsin hyvän ja järkevän ohjelman.
Ainoa syyllinen ovat seurat itse, jotka vaativat sitä ja tätä, ja noita vastaan pitää saada pelata lauantaina eikä noita vastaan tuohon aikaan jne. Se on vaan täysin mahdotonta täyttää niitä kaljanmyynnin määrän optioimiseen pyrkiviä 16 seuran erilaisia toiveita mitenkään järkevällä tavalla. Seurat on syyllisiä. Siksi seurajohdot eivät ohjelmasta purnaakaan, koska he itse sen ovat paskoneet.
Puhumattakaan vielä vaikka siitä, että 16 joukkueen sarja voitaisiin ja pitäisi pelata 4x15 ohjelmalla eikä sillä, että Tampereen lipunmyynnin edistämiseksi toisia kohdataan kuusi kertaa ja toisia kaksi kertaa.
Turha näistä pe-la peleistä on draamaa etsiä. Niin köyhiä seuroja liiga täynnä, että pakko pelata parhaina päivinä ja Tapparaa halutaan vastaan. Enemmän ärsyttää se, että kauden pahimpaan peliruuhkaan on pakko laittaa vielä Sport-peli maanantaille. Vaikea keksiä huonompaa pelipäivää tuolle pelille, ei hallikaan voi aina olla varattu.
Aika ihmeitä saa Tappara esittää ensi lauantaina, että jalka riittää Helsingissä levännyttä Hifkiä vastaan.
Seurat laativat otteluohjelman yhdessä. Ei siellä ole mikään toimiston “Pasi” näitä tekemässä.
Aika kova ruljanssi olisi jokaisen seuran hallivaraukset varmistaa yhden henkilön toimesta.
Itse ihmettelen tätä että perjantai olisi muka jotenkin erityisen haluttu päivä yritys asiakkaiden osalta. Itse aikasemmassa työssä kun olin järjestämässä asiakkaille/yhteistyökumppaneille illan viettoja oli perjantai huono päivä. Oli se sitten jääkiekko peli tai teatteri oli osallistumis prosentti paljon parempi jos tilaisuuden järjesti torstaina. Kutsut eivät halunneet käyttää viikonloppujaan “työ” asioihin. Ja viikonloppu alkaa viimeistään 16.00 perjantaina. Oli kutsutuille parempi pitää etä päivä perjantaina torstai illan rientojen jälkeen kuin krapula lauantai perhe arjesta.
Siksi ihmettelen Tapparankin halukkuutta näille peräkkäisten pelejen viikonlopuille. Eli pelit pe ja la. Parempi olisi pelit to ja la.
Kyllä omissa duuneissa perjantai on käynyt asiakkaille. Viikonloput poissa laskuista, mutta perjantaina voi tavallaan tehdä vähän pidemmän päivän ja käydä pelissä.
Pakko olla vähän eri mieltä. Esim. nyt Tapparalla oleva pe-la-ma putki tuskin on Tapparan oma toive ja samaa ruljanssia taitaa olla myös naapurilla. Vaikea uskoa, että siellä on olleet seuroilta kukaan paikalla sanomassa, että “onpas hieno homma! Niin hieno, että kokeillaan vaikka kahdesti!”.
Lisäksi kautta linjan on ihan älytöntä, että edellisenä päivänä pelanneet joukkueet ottavat matsin monesti levännyttä vastustajaa vastaan ja että koti- ja vieraspelipäivät menevät aivan älyttömästi. Vähän henkisesti vajaa laamakin olisi mielestäni saanut paremman ja reilumman otteluohjelman aikaan, joskin on selvää, että seurat haluavat varmasti maksimoida saamansa rahamäärän. Vaan meneekö sekään tasaisesti? Tuskin. Nytkin ensi viikolla on taas paikallisottelu. Ihan vain aidosti kysyn, että miksi?
Joulukuun alussa olisi väljää joka oli varattuna CHL:ään. Sportikaan ei pelaa heti kuun alussa. Sais järjettömän neljän pelin viikon pois.
Itse komppaan tässä @Hippa , koska omien kokemuksieni mukaan esim. mahdolliset “onsite”-palaverit halutaan järjestää keskelle viikkoa, ei perjantaille tai maanantaille. Perjantai ei omien kokemusteni mukaan ole mikään mahtipäivä ellei kyseessä ole hihat reväyttävä valkoviini-sessio.
Perjantai on ainoo päivä kun saat yhteistyökumppaneita peliin ![]()
Kukaan ei tuu viikolla tai viikonloppuna ![]()
Ok. Ehkä tilanne sitten muuttunut. Mutta 3-5 vuotta sitten oli ainakin helpompi saada firmoista asiakkaat/yhteistyökumppanit rientoihin esim torstaisin kuin perjantaisin.
Eiköhän seurat tiedä vuosien kokemuksen perusteella mitkä päivät ovat myynnin kannalta parhaat päivät. Lauantaisin käy eniten väkeä, perjantaisin toisiksi eniten. Peleihin ei kuitenkaan mennä pitämään palavereita, vaan viettämään iltaa. Seuraavan päivän vapaa maistuu enemmistölle paremmin, vaikka ei erityisemmin edes ryyppäisi. Myös kauempaa tulevat yhteistyökumppanit kiittävät. Harva firma pitää pikkujoulujakaan keskellä viikkoa.
Nykyäänhän moni on jo ymmärtänyt (itse en), että kaikkea ilmaista viinaa ei voi juoda. Mutta, perjantai antaa mahdollisuuden yrittää, kun voi sitten halutessaan nukkua pidempään.
Eikö etä päivinäkin voi. Silloin vain siitä saa palkan😉
Yhteistyökumppaneille se ei kai oo noin yksinkertaista kun itselle ![]()
Paikallispeli on sen takia, että on pikkujouluaika ja molemmat tamperelaiset haluavat tähän paikallisen perjantaiksi. Ihan puhtaasti rahan takia siis.
Pelicans ja Ilves saivat väljemmän ohjelman CHL pudotuspelien ensimmäisen kierroksen takia, mutta Tapparalla laitettiin pari extrapeliä. Eikö todella muita päiviä löytynyt?
Niin isäntähän vain juottaa yhteistyökumppaneita. Eikä itse ota kuin näön vuoksi. Itse ainakin menin aina noiden tilaisuuksien jälkeen seuraavana aamuna normaalisti töihin toimistolle.
Ja onko ns. tuote kunnossa, kun väsyneet pelaajat liukuvat kentällä. Puhumattakaan loukkaantumisriskistä. Kylöä se Ruotsin to-la pelit kuulostaa hyvältä. Olis edes vähän sinne suuntaan.
Paljonko maanantaina yleisöä marraskuussa? Itse kyllä, ei veskijonoa…
Eiköhän siellä tehdä kompromisseja monen eri asian vuoksi. Nytkin pe ja la keikat areenalla.
Kuten sanottua, ei ole asetelma iso, paha Liiga vs. Tappara.
Helvetisti mielummin tämä ruuhka nyt, kuin ennen pleijareita. Kaikki pelaavat kumminkin 60 peliä.