Liigan otteluohjelma 2026-27

Jos meinaa saada ravintolavaunusta hyvän paikan, niin pitää hypätä kyytiin jo Seinäjoelta​:smiling_face_with_sunglasses:

Hieno reissu tästä varmastu tulee! CHL-fanireissu ois itteä kiinnostanu enemmän, mut ei Ruotsiin​:wink: Jatkopeleissä sitten…

Kova on pelimäärä Tapparalla ensi kaudella!

1 tykkäys

Avauskierros on kyllä täysi vitsi! Jokainen peli täysin mitään sanomaton!

Otteluohjelma on täysi vitsi. Ensin puhutaan superkaudesta ja kuinka pelataan kaikille mahdollisimman tasapuolinen sarja. Sitten esimerkiksi Ilveksellä viisi back to back-peliä vähemmän kuin Tapparalla. Se taas siitä.

13 tykkäystä

Viikonloppukotipelejä?

On muuten hyvä täsmennys. :sweat_smile:

Tuo muuttaa kuviota luonnollisesti. Lista on seuraavanlainen. Eli Jokereilla on vähiten kotona viikonloppupelejä ja toisaalta eniten kokonaisuudessaan viikonloppupelejä. Eli Jokerit pelaa käytännössä eniten viikonloppuna vieraissa kauden aikana ja siihen varmasti vaikuttaa tuo evakko mikä mainittiin ylempänä.

Joukkue Pe La Su Vkl yht. Kotipelit yht.
KalPa 11 11 0 22 32
HPK 9 12 0 21 32
Pelicans 12 9 0 21 32
KooKoo 8 12 0 20 32
Lukko 7 13 0 20 32
Ässät 9 10 1 20 32
Jukurit 10 9 0 19 32
JYP 9 9 0 18 32
Kärpät 4 14 0 18 32
SaiPa 8 10 0 18 32
TPS 8 10 0 18 32
Ilves 4 10 3 17 32
Sport 3 13 1 17 32
Tappara 11 5 1 17 32
K-Espoo 6 10 0 16 32
HIFK 9 6 0 15 32
Jokerit 5 8 2 15 32
2 tykkäystä

Alkaa muuten 4 pelin vieraskiertueella, Ilves aloittaa 5 pelin vieraskiertueella. Mitäs Nokia areenalla on tuolloin?

Tulee taas monen ottelun kotijaksoja jossain kohtaa. Aina vaikea saada lippuja myytyä, jos liian nopea tahti.

CHL:n ekat pelipäivät on:

3.-4.syyskuuta (TO/PE)

Tappara kun ei pelaa tuossa kohtaa TO+PE+LA ollenkaan, niin siinä lienee CHL-kotipeli Hakametsässä.

CHL Gameday 2 on merkattu saman viikon 5.-6. LA/SU päiville. Tuosta vaikea arvioida voisiko olla edelleen CHL-kotipeli, vai lähdetäänkö vierasreissuun?

Mutta kokonaisotteluohjelma mennee näin:

LIIGA TI 1.9. SaiPa-Tappara

CHL TO/PE 3.-4.9. Tappara-CHL

CHL LA/SU 5.-6.9. Tappara-CHL

Seuraavalla viikolla Tappara ei pelaa ollenkaan Liigaa, mutta siellä on jälleen kaksi CHL-kierrosta, hajautettuna neljälle päivälle:

CHL TO/PE 10.-11.9. Tappara-CHL

CHL LA/SU 12.-13.9. Tappara-CHL

Tuon jälkeen CHL:ää ei pelata kuukauteen ja alkaa tasainen Liiga-rytmi:

LIIGA TI 15.9. Pelicans-Tappara

LIIGA TO 17.9. TPS-Tappara

LIIGA LA 19.9. Jokerit-Tappara

jne.

2 tykkäystä

Lentopallon EM kisat.

1 tykkäys

Joo, täällä olikin jo kattavasti spekuloitu. Tulin mestaruussaunasta tänne vilvoittelemaan.

2 tykkäystä

Ja KalPako pelaa 2/3 kotipeleistä pe/la? Just joo​:joy:

En nyt Liigan sivuilta löytänyt äkkiseltään mainintaa, mutta tämän mukaan pudotuspelit mennään läpi paras viidestä -mallilla.

“Pudotuspeleihin tulee yksi merkittävä muutos. Ne pelataan paras viidestä -mallilla, kun aiemmin ne on ratkaistu paras seitsemästä -ottelusarjoilla.”

E: Noniin alempana viisaammat ovat korjanneet ja hyvä näin! :smiley:

1 tykkäys

Se on väärin. Säälit ja kvartsit on paras viidestä. Semit ja finaalit paras seitsemästä.

2 tykkäystä

Säälit paras kolmesta ja kvartsit paras 7. Ugh. Näin sen pitäisi mennä.

4 tykkäystä

Vellu on sun kanssa samaa mieltä :smiley: mielestäni eka matsi SaiPaa vastaan on ihan ok, tuhat kertaa parempi kun joku jukurisporttikerho.

13 tykkäystä

Tässä kun katselee otteluohjelmaa ja lukee kommentteja kuinka ketäkin hyötyy ja miksi, niin eikös me pelata pitkä runkosarja juuri sen takia että varianssi menee tasan? En nää että noin pitkän runkosarjan lopulla kukaan voi vedota siihen ettei pärjää koska ohjelma ei ole suotuisa. Paikkoja ottaa pisteitä on kaikilla saman verran.

Liiga viimevuonna arvioi paljonko lepoetu vaikuttaa, oikein hyvä juttu joka vähän puolustelee liigaa, mutta osoittaa että lepoedun merkitys pitkässä juoksussa on hyvin pieni.

https://liiga.fi/fi/uutiset/liiga-selvitti-millaisia-vaikutuksia-lepoedulla-on-otteluiden-tuloksiin

3 tykkäystä

Miten se ny on vitsi ku siellä pelaa Tappara?

Joo Saipaa vastaan, mutta pitäisi olla marraskuussa, niin silloin voisi edes puhua El Klasikosta. Muuten tuo ei sytytä yhtään.

Älä nyt pilaa hyvää uhriutumismahdollisuutta millään tylsillä faktoilla. :frowning:

Täytynee lisätä tuo 2.10. kalenteriin, Jokerit pitää nähdä pitkästä aikaa.

1 tykkäys

HPK:lle voi käytännössä lisätä vielä yhden kun pelaavat 5.1. mikä on pyhäpäivän aatto. HPK on syystä tai toisesta tässä vkpl kotipelitilastossa aina kärjessä.

3 tykkäystä

Eikös joskus mainittu, että Tappara haluaa näitä “väsyneenä levännyttä vastustajaa vastaan” -pelejä koska se valmistaa joukkuetta pleijareita varten jossa joudutaan pelaamaan väsyneenä.

Ollaan joka kausi kärjessä tässä yllämainitussa tilastossa joten eiköhän ole ihan tarkoituksella.

1 tykkäys