Otteluohjelma on täysi vitsi. Ensin puhutaan superkaudesta ja kuinka pelataan kaikille mahdollisimman tasapuolinen sarja. Sitten esimerkiksi Ilveksellä viisi back to back-peliä vähemmän kuin Tapparalla. Se taas siitä.
Tuo muuttaa kuviota luonnollisesti. Lista on seuraavanlainen. Eli Jokereilla on vähiten kotona viikonloppupelejä ja toisaalta eniten kokonaisuudessaan viikonloppupelejä. Eli Jokerit pelaa käytännössä eniten viikonloppuna vieraissa kauden aikana ja siihen varmasti vaikuttaa tuo evakko mikä mainittiin ylempänä.
Tappara kun ei pelaa tuossa kohtaa TO+PE+LA ollenkaan, niin siinä lienee CHL-kotipeli Hakametsässä.
CHL Gameday 2 on merkattu saman viikon 5.-6. LA/SU päiville. Tuosta vaikea arvioida voisiko olla edelleen CHL-kotipeli, vai lähdetäänkö vierasreissuun?
Mutta kokonaisotteluohjelma mennee näin:
LIIGA TI 1.9. SaiPa-Tappara
CHL TO/PE 3.-4.9. Tappara-CHL
CHL LA/SU 5.-6.9. Tappara-CHL
Seuraavalla viikolla Tappara ei pelaa ollenkaan Liigaa, mutta siellä on jälleen kaksi CHL-kierrosta, hajautettuna neljälle päivälle:
CHL TO/PE 10.-11.9. Tappara-CHL
CHL LA/SU 12.-13.9. Tappara-CHL
Tuon jälkeen CHL:ää ei pelata kuukauteen ja alkaa tasainen Liiga-rytmi:
Tässä kun katselee otteluohjelmaa ja lukee kommentteja kuinka ketäkin hyötyy ja miksi, niin eikös me pelata pitkä runkosarja juuri sen takia että varianssi menee tasan? En nää että noin pitkän runkosarjan lopulla kukaan voi vedota siihen ettei pärjää koska ohjelma ei ole suotuisa. Paikkoja ottaa pisteitä on kaikilla saman verran.
Liiga viimevuonna arvioi paljonko lepoetu vaikuttaa, oikein hyvä juttu joka vähän puolustelee liigaa, mutta osoittaa että lepoedun merkitys pitkässä juoksussa on hyvin pieni.
HPK:lle voi käytännössä lisätä vielä yhden kun pelaavat 5.1. mikä on pyhäpäivän aatto. HPK on syystä tai toisesta tässä vkpl kotipelitilastossa aina kärjessä.
Eikös joskus mainittu, että Tappara haluaa näitä “väsyneenä levännyttä vastustajaa vastaan” -pelejä koska se valmistaa joukkuetta pleijareita varten jossa joudutaan pelaamaan väsyneenä.
Ollaan joka kausi kärjessä tässä yllämainitussa tilastossa joten eiköhän ole ihan tarkoituksella.