Liveseuranta: Euroviisut 13.-17.5.2025 (ja UMK-finaali 8.2., Melodifestivalen 8.3.)

Ruotsin Melodifestivalenin taso oli melkein kovempi kuin tämän ensimmäisen semifinaalin.

4 tykkäystä

Noi väliesitykset on kovempia kuin varsinaiset esitykset.

2 tykkäystä

Se Lindi on.. Oli ihan pelimiehiä kyllä. :smiley:

Lähenkin noutamaan takkia yhtä nopeasti kun tulin tähän ketjuun. :smiley:

1 tykkäys

Olipahan todella yllättävät maat. En käsitä millä Kypros ja Belgia jäi ulos, oli vedonlyönneissä lähes varmoja. Portugali todellinen yllätys jota en olisi päästänyt finaaliin.

Ukrainahan oli ihan skeidaa, meneekö säälistä finaaliin? Ihan niinku voittivat säälistä muutama vuosi sitten :smiley:

1 tykkäys

Juu poliittisista syistä meni, väittäisin ainakin. Olisin itse Kyproksen mielummin päästänyt finaaliin, oli kuitenkin lavashown tuottajina UMKn lavashown tuottajat :grinning_face_with_smiling_eyes:

San Marinon finaalipaikka oli aikamoinen yllätys. Tässä ehdin jo monta kertaa porukoille vannoa, että sitä ei tapahdu. Mutta miten kävi. Ehkä pikkuvaltiota on kaivattu mukaan. :wink:

1 tykkäys

Portugalin poikien finaaliin pääsy oli ihan helvetinmoinen yllätys. Vedonlyönnissä oli aivan häntäpäässä ja olin aivan varma, että Belgia tai Kypros tai jopa molemmat menee finaaliin.

Suomi ja Erika kuitenkin nousi nyt vedonlyönnissä sijalle 6, koska Belgia oli edellä. :smiley:

3 tykkäystä

Kroatiaa odotin finaaliin, mutta ei se ainakaan meillä muita sytyttänyt. Kai se oli sitä peruskakkua. :wink:

Joku kommentoi jatkoajassa että “Oikein että Ukraina pääsi finaaliin, koska ansaitsevat sympatiaa”. Mitä ■■■■■■ taas. :joy:

1 tykkäys

Kuitenkin ok, että Hollanti jatkaa. Vaikkei kyse olekaan jalkapallosta. :slight_smile:

Olen varmaan “petturi”, mutta minusta saunabiisi on lähinnä hauska renkutus. Mutta ainakin se parhaiten tarttui tänään mukaan. Minusta on häpeä, jos kipaletta ei voi itse edes hyräillä. Minulle se on “must”. Visuaalisuus ei pelkästään riitä.

Innolla odotan torstaita! Tanska on siellä vähän samassa asemassa kuin Islanti oli tässä ekassa semifinaalissa, toivon siis Tanskalle finaalipaikkaa. Erika nyt on lähes satavarma niin kuin KAJ oli.

Mun mielestä Ukrainan biisi oli ihan kuin jotain 70-luvun progea eli tosi hieno. Toki vähän “väärässä sarjassa” tässä porukassa. Mutta kuka estää yrittämästä vähän kunnianhimoisemmalla esityksellä. Hienoa että pääsi jatkoon. Varmasti “säälipisteitä” sai paljon. Mutta olihan Moleskinekin muutama vuosi sitten selkeästi tästä Euroviisujen valtavirrasta erottuva.

2 tykkäystä

Ukraina omissa papereissa koko kisan ykkönen. Espanja hyvä myös. Hollannilla hyvä biisi, mutta esitys vähän laimea. Toki Suomi ja Ruotsi suosikkeja, mutta paras biisi on Ukrainalla.

Toisessa semifinaalissa taso laskee entisestään. Australialla ihan hauska biisi, mutta muuten aikamoista itkuvirttä ja huttua. Saksalla tarttuva tanssirenkutus!

Huomenna toinen semifinaali YLE TV1:llä YLE Areenassa kello 22:00 alkaen. Mukana myös Suomen edustaja Erika Vikman ja lisäksi huomenna esiintyy loput BIG 5:n maista: Iso-Britannia, Saksa ja Ranska.

Booksmakersin vedonlyöntitilastot tokaan semifinaaliin, eli kuinka todennäköisesti maa on finaalissa:

Finaaliin:

1. Israel🇮🇱, Yuval Raphael, “New Day Will Rise” 94%
  2. Itävalta🇦🇹, JJ, “Wasted Love” 94%
  3. Suomi🇫🇮, Erika Vikman, “Ich komme” 94%
  4. Malta🇲🇹, Miriana Conte, “Serving” 88%
  5. Australia🇦🇺, Go-Jo, “Milkshake Man” 82%
  6. Tsekki🇨🇿, Adonxs, “Kiss Kiss Goodbye” 81%
  7. Liettua🇱🇹, Katarsis, “Tavo akys” 77%
  8. Kreikka🇬🇷, Klavdia, “Asteromata” 75%
  9. Luxemburg🇱🇺, Laura Thorn, “La poupée monte le son” 62%
  10. Serbia🇷🇸, Princ, “Mila” 51%

Ei finaaliin:

1. Irlanti🇮🇪, Emmy, “Laika Party” 50%
  2. Latvia🇱🇻, Tautumeitas, “Bur man laimi” 47%
  3. Armenia🇦🇲, Parg, “Survivor” 42%
  4. Tanska🇩🇰, Sissal, “Hallucination” 40%
  5. Georgia🇬🇪, Mariam Shengelia, “Freedom” 12%
  6. Montenegro🇲🇪, Nina Žižić, “Dobrodošli” 12%

Esiintymisjärjestys:

1. Australia
  2. Montenegro
  3. Irlanti
  4. Latvia
  5. Armenia
  6. Itävalta
    BIG 5: Iso-Britannia, Remember Monday, “What The Hell Just Happened”
  7. Kreikka
  8. Liettua
  9. Malta
  10. Georgia
    BIG 5: Ranska, Louane, “Maman”
  11. Tanska
  12. Tsekki
  13. Luxemburg
  14. Israel
    BIG 5: Saksa, Abor & Tynna, “Baller”
  15. Serbia
  16. Suomi
2 tykkäystä

Kohta selviää, pääseekö Erika Vikman finaaliin. Esiintymispaikka viimeinen ja esiintymisaika noin 23.30.

Vielä jakautuneet ajatukset Suomen kappaleesta. Saas nähdä kummalle puolelle kääntyy.

Australia jo vauhdissa. Aikamoinen kuvaelma…

Hyvin kerkee katteleen lätkän puolella erän ennen Erikan esiintymistä. Tsemppiä Erika!

3 tykkäystä

Tämähän on kuin Pilvi Hämäläisen biisi :grinning_face::grinning_face: