Liveseuranta: Euroviisut 2018 finaali, Lissabon Portugali

YLE:n sivuilta puolestaan:

Suomen ammattilaisraatiin kuuluvat vuonna 2018 tuottaja Matias Keskiruokanen, toimittaja Laura Vähähyyppä sekä muusikot Aija Puurtinen, Petri Laaksonen ja Vilma Alina.

1 tykkäys

Onks se koskaan juur muuta ollukkan. Emmä ainakan oo huamannu, enkä sitten oo kattellu koko kisaa kymmeneen vuateen. Enkä kattellu nykkän muutaku palstalaisen kommentteja vähän vilkasin… Cänädä-voiton jälkeen.

Olihan se ennen vähän parempi kun voitti laulutaidoilla tai esityksellä, eikä sillä että on erilaisempi kuin muut.

1 tykkäys
2 tykkäystä

Mä haluaisin nähdä ketkä siellä ylipäätään äänestää. :frowning: Ettei vaan Mossad? :wink:

1 tykkäys
1 tykkäys

https://twitter.com/AnuDyster/status/995437203760271360?s=19

Onks tää Euroviisuvastine sille “Lopussa saatiin kulma”, tai “Meillä oli riittävästi maalipaikkoja, mutta…” -tyyppiselle analyysille?

Onhan se hienoa 4 vuoden jälkeen päästä finaaliin ja päästä jopa 25. Koko kisassa, se osoittaa sen että Suomi on nouseva euroviisumaa ja saattaa jopa voittaa kisan parin vuoden päästä.

1 tykkäys

Ketäs meil olis?? Tuure Boelius vois olla hyvä vaihtoehto.

1 tykkäys

Niin, Tuure voisi olla hyvä valinta kun löytyy kuitenkin sitä tärkeintä mitä tässä kilpailussa tarvitaan eli erilaisuutta. Siitä kun väsää jonkun hyvän biisin niin varma voitto Suomelle.

Luottaisin kokemukseen. Meillä on kaiken nähnyt ja kokenut ässä hihassa. Sillanpää lavalle. Tällä kertaa voitto on vääjäämätön. Siltsulla on vauhtia sen verran, että voittoa ei voi meiltä viedä

1 tykkäys

Nin kai, mutta miksi pitäis voittaa? Äänestyskilpailun voittaneesta kappaleesta sanotaan aina kummiskin: Satatuhatta paskakärpästä ei voi olla väärässä :wink:

Jos Suomi koskaan voittaa on kyllä pakko mennä seuraamaan livenä kisoja sitä seuraavana vuonna, kuitenkin once in a lifetime kun suomi voittaa.

Hanna Pakarinen neverforget

1 tykkäys

Viime vuosien finaalit ei oo menneet Suomelta nappiin silloin kun on sinne päästy: Tää Saara Aallon sijoitus finaalissa oli loogista jatkumoa. Softengine eli Suomen edellinen finaaliedustaja oli poikkeus.

Vuosi Esiintyjä Sijoitus
2006 Lordi 1/24
2007 Hanna Pakarinen 17/24
2008 Teräsbetoni 22/25
2009 Waldo’s People 25/25
2011 Paradise Oskar 21/25
2013 Krista Siegrids 24/26
2014 Softengine 11/26
2018 Saara Aalto 25/26

Missä olit, kun Loordi voitti. Mä olin torilla katsomassa ilmaiskonserttia. Menee vähän aikaa, jos euroviisuvoitto on kerran elämässä tapahtuma, koska edellisestä ei ole kuin 10 vuotta.

Ehkä vähän saatoin liiotella, jos twice tai thrice olis oikein. En voi kyllä muistaa missä olin 2006 kun olin vielä lapsi silloin.

1 tykkäys

Oltais vaan menty tällä. Tuskin lopputulos olisi hirveästi huonompi ollut. :smiley:

2 tykkäystä

Jaa’a, friikkishow’lla voitettiin… Huono kappale, ärsyttävä varsinkin. Suomen toiseksi viimeistä sijoitusta en kyllä ymmärrä.

Ja oma ranking meni näin:

1 Norja
2 Suomi
3 Hollanti
4 Kypros
5 Ruotsi
6 Bulgaria

23 Israel

26 Slovenia

1 tykkäys