Minun Formulan seuraaminen loppuu siihen, kun Räikkönen lopettaa. Iha sama miten Bottas pärjää, jotenki väritön ja hajuton tapaus minulle.
Kun Hamilton lyödään, niin innostun aina. Nyt suomalainen suorastaan nöyryytti Hamiltonia, niin kyllä minä ainakin innostuin. Oli Bottakselta jäätävän hyvä kisa ja ihan aiheesta kuittaili haastatteluissa.
Kesken kisan tiedusteli mahdollisuutta tulla vaihtamaan renkaat toiseen kertaan (koska oli niin ylivoimainen), jotta voisi hyökätä kisan nopeimman kierroksen kimppuun lopussa tuoreilla renkailla. Lupaa ei myönnetty, koska ei haluttu ottaa riskiä. Bottas tokaisi, että yritän silti. Ja löi toiseksi viimeisellä kierroksella jäätävän kierroksen pöytään ja otti vielä yhden lisäpisteen.
Aika kontrasti oli tämänpäiväisen ja “aiemman” Bottaksen välillä. Oli tänään nälkäinen, rohkea ja ihan helvetin nopea. Jotain on talven aikana tapahtunut tuossa koko äijän olemuksessa, muutakin kuin että on kasvattanut parransängen. Aika näyttää onko muutos pidempiaikainen vai suonenveto. Minä kuitenkin tykkäsin tästä Bottaksesta, ja olen tosiaan ollut aikaisemmin myös sitä mieltä että aika HMV-kaveri kyseessä, oli sijoitus mikä hyvänsä.
edit. Valtteri antoi palaa myös tiimiradiossa.
"Mercedes-tallin mekaanikot tutkivat Hamiltonin menopeliä kisan jälkeen ja huomasivat, että auton pohja oli vaurioitunut vasemman takapyörän edestä.
Sen takia Lewisin autossa on ehkä ollut enemmän balanssiongelmia."
Vaikka tuossa haetaan selvästi syytä Hamiltonin hitaudelle, niin on rehellisyyden nimissä myönnettävä että hän on yksi sarjan nopeimmista kuljettajista.
Jos Ferrarista ja Red Bullista ei ole Mersulle haastajaksi niin Hamilton voittanee mestaruuden tänäkin vuonna?
Ennenkuin joku ehtii…en todellakaan ole Hamiltonin fanipoika.
Loppujen lopuksi mekaanikot huomaavat että autojen moottorisäädöt oli ladattu vääriin autoihin. Tämä korjataan seuraavasta kisasta eteenpäin ja “kultapoju” Hamilton voittaa kauden suvereenisti.
Eka sessio ajettu.
What mikä tää Racing Point talli oikee on? Isä-Strollin virityksiä vai?
Kyllä,isukin leikkikalu.
Ferrarit eturiviin.
Mutta tuskin CL saa voittaa kisaa
Ei varmasti. Varikolla tapahtuu jotain ja Vettel painelee ohi. Tämän jälkeen Ferrari pistää Leclercin tulpaksi mersujen eteen
Leclerciltä toistaiseksi aika hieno viikonloppu ja näyttää miksi hänet Ferrarille palkattiin.
Huomioitavaa myös Räikkösen tekeminen. Kaksi kisaa ja kaksi kertaa aika-ajoissa kympin joukossa. Tällä kertaa tallikaveri jäi Q3:seen. Kyllä Räikkönen vaan on aika kova seppä edelleen.
Bottas jäi harmittavasti Hamiltonin taakse, mutta tänään on mielenkiintoista nähdä mikä on kisavauhti vs Hamilton. Ferrari vs Mersu.
Tuskin CL saa voittaa ,paitsi jo Vettel mokaa pahasti…
Kohta alkaa
Kauhee tuuli saa miten vaikuttaa kisaan.
Bottas sai ihan kivan lähdön
Bottas teki virheen.
Viihdyttävä kisa käynnissä.