On se helppoa kun sen osaa. Suunnistuksen Johaug.
Ei taida minun ennustus kauhean pieleen mennä. Alexandersson voittaa. Benjaminssen “yllätti” hopeallaan, Aebersold pronssia ja Steiwer (os. sukua Oulausson) neljäs?
E. Ylihuomenna viestit ja perjantaina pitkämatka.
Kiitos seurannasta😁
Ei mitään, kiitos itsellesi. Hieno laji ja todella rankka sellainen.
Nyt jalkapallon pariin.
HJK:lle voitto ekasta karsintapelistä.
HJK voitti montenegrolaisen Buducnostin maalein 3–1 Mestarien liigan ensimmäisellä karsintakierroksella. Nopeat ensimmäisen puoliajan maalit lopulta varmistivat voiton. Toinen osa-ottelu pelataan 13. heinäkuuta.
Mitäs veikkaat voittajasta? Itse olen Espanjan kärryissä, mutta mutta…
Nyt on laji, johon olen todella vähän perehtynyt. Mä meen edelleen sen mukaan, että mestari tulee toisesta parista ja se riittää minulle.
Ensiviikolla pitäisi ottaa muutama startti Fin-5 rastiviikolla Kuusamossa, sillä seudulla on myös upeat vaaramaastot
Tänään on sitten suunnistuksen mm-kisoissa tarjolla viestit alkaen klo 18.00. Ruotsi lienee suosikki sekä naisissa että miehissä. Sveitsi haastaa ainakin miehissä eikä Norjaakaan voi ulos laskea. Myös suomalaisilla voi olla mitaliin mahdollisuuksia, mutta paremmin pitää kyllä suorittaa kuin keskimatkalla.
Jos Miika suoriutuu avauksesta hyvin niin miehillä on pieni mahis mitallille, pitää kyllä muidenkin suunnistaa hyvin. Mutta jos aloitus osuudella tulee paljon eroa niin kiinni kuromiseen en oikeen usko miesten vauhdin riittävän. Naiset on hiinä ja hiinä voisko ronssille päästä, vähän epäilen.
Korjaus. Alkaakin Yle Areenan puolella jo klo 17.10 ja tv2 tulee mukaan klo 18.00.
E. On taas mielenkiintoinen rata tiedossa. Suomen naiset näköjään lähtee ihan eri joukkueella kuin olisin kaavaillut. Harju, Nymalm ja Klementtinen porukalla mennään.
Nyt näkyy olevan naisilla helpot ykköset, sen jälkeen alkaa vasta oikea suunnistus!
Missä vaiheessa tässä tulee maastosta kuvaa mukaan? Jaa, nyt ilmeisesti.
Kyllä niitä tulee määräajoin, koska tuolla on myös kameramiehet juoksemassa. Ja sitten tietysti muutama tv rasti.
Kivoja mäkiä tuolla on kyllä.
Onhan toi alku aika selkeetä, esim 4 rastille kun joukset vaan tolle harjanteelle niin siitä voit pudotella omalle hajonalle.
Joo, mutta on tuo maasto aika rankan näköinen.
Ei siinä lopulta vielä ole kauheen isoja korkeuseroja ollut, ollaan ihan Suomalisen normimetsän määrissä.
Olen nyt vähän kyllä eri mieltä. Nuo jyrkänteet on aika paljon isompia kuin Suomen maastoissa ja niitä on paljon tuolla.
No en ehkä ole oikea henkilö kinaamaan tästä, ovat varmasti normi kuntosuunnistalle suurehkoja mutta ovat suhteellisen selviä luottevia kartasta. Eli huipuille aika selkeää suunnistusta.
Sen verran voin asiaa valottaa että esim ensivuoden Jukolan kilpailukartta on allekirjottaneen käsialaa.
Minä tosiaan vedän ihan kuntosuunnistajan näkökulmasta ja minulle tuo näyttää aika rajulta maastolta fyysisesti, mutta suunnistuksellisesti ei mikään mahdoton.
Nyt näyttää Harju vähän jäävän kärjestä.