Vaihteeksi taas sprintissä sauvoja poikki oikein urakalla. Jännä juttu, että keveys ja jäykkyys (enemmän hiilikuitua) edellä mennään, vaikka sauvavalmistajilla tähän luotettavuuden parantamiseen paljonkin keinoja olisi.
Itse olen kotimaisen sauvaputken tuotekehitystä ja laadunvarmistusta aikanaan tehnyt työkseni ja jo silloin vuosia sitten tästä keskusteltiin huippuhiihtäjien kanssa. Kaikki hiihtäjät olivat sitä mieltä, että viestissä ja sprintissä ottavat mieluummin riskin sauvanvaihdosta kuin muutamia grammoja painoa lisää sauvaan.
Mitähän helvetin pelleilyä on tämä uudistus, että loppunousu hiihdetään yhteislähtönä? Tulee olemaan täys farssi. Miksi piti korjata mikä ei ole rikki?
Mää oon seurannu tosi vähä hiihtoa, enkä ymmärrä noita kaikkia kilpailumuotoja. Mutta mulla on ollu semmonen mielikuva, että Johaug on voittanu käytännössä jokaisen kilpailun ja ylivoimasesti. Silti ero on vaan 3 sekuntia. No en tosiaan oo seurannu ja näköjään mun mielikuva on ollu väärä.
Edit. Tässä kilpailun startatessa selvis Jauhojärven kommenteista, että alkanut vuosikymmen on ollu heikompaa Johaugilla.
Passaillut varmasti paljon, ja tavoittelee ainoastaan tourilla kokonaiskisan voittoa. Oma veikkaus että voittaa kokonaisajoissa seuraavan 20-30 sekuntia. Katsotaan kuinka käy.
Ei oo helppoa tuolla Johaugilla. Tekee töitä, muut roikkuu. Ja saattavat viedä hedelmät. Enemmin tai myöhemmin loppukirittömyys alkaa kiusata, kun toiset “oppivat” roikkumaan. Kyllä harjoitus nostaa muidenkin fysiikkaa pikkuhiljaa.