Loppuvuoden 2018 alennusmyynnit: Single’s Day, Black Friday, Cyber Monday, välipäivät

Katseletko näytöllä videoita, Liigaa/Areena/Netflixiä? Jos katselet niin 60Hz on ongelmallinen. Puhun kokemuksesta.

Tosiaan… Monitorit tukevat huonosti televisioiden 50Hz lähetystaajuutta (PAL) mikä aiheuttaa ongelman (kuva voi nykiä). Telia käyttää 50Hz.

“Ongelmahan” ei ole uusia vaan on ollut kuvaputkiajasta lähtien…

Oikeastaan ainoat videot mitä tulee katsottua on YouTuben sisältö ja itse tehdyt. Ehkä tulevaisuudessa myös Netflixiä kun on pätevämpi näyttö. Eli pitääkö videoiden katsomiseen olla suurempi Hz kuin 60Hz?

@bastardo
Tuo 4K olisi aika mehukas, mutta onko 4K resoluutio liian korkea tuohon? Näyttääkö kaikki liian pieneltä ruudulla? 4K upgrade tulisi aikaa myöden ja todennäköisesti isommalla näytöllä.

Tämän takia näyttön valitseminen on helkkarin vaikeaa. Ihan liikaa vaihtoehtoja, jotka eivät eroa juurikaan toisistaan.

Ei kukaan oo rightilta ampuvia maalintekijöitä bongannu tarjouksista? :mikki: nyt kuulolla!

Mä olen muistaakseni 28" tai 30" 4K:ta ihmetellyt ja minusta tuo resoluution terävyys oli vain plussaa. Win10:ssä on ainakin varsin toimiva zoomaus, ja se taitaa oletuksenakin usein olla 150%.
Pelit kannattaa varmaan vetää 1080p:nä jollei näyttiksestä löydy kunnolla jerkkua. Tuolloin taas näytön skaalaimen hyvyys ratkaisee häntiikö skaalattu kuva pahasti liikkeessä. Asioita jotka pitäisi päästä näkemään omin silmin.

Mutta jos 27" haluat niin ota ihmeessä 1440p resolla.

Juu, pitää käydä Verkkokaupassa ja Gigantissa katsomassa.

1 tykkäys

LG:n 55" OLED lähtisi nyt ensimmäistä kertaa alle tonnilla https://www.gigantti.fi/product/tv-ja-video/televisiot/OLED55B8/lg-55-4k-uhd-oled-smart-tv-b8-oled55b8

Paljon kovempi tarjous kuin Black Fridaynä, sillä BF:n alehinta (1199€) on nyt tuotteen uusi pysyvä hinta aivan kuten monen muunkin tuotteen kohdalla. Myös mm. iPhone X:ää myytiin BF:nä “huippualennuksella” 899€ ja sen jälkeen hinta alennettiin pysyvästi 899€:hen.

2 tykkäystä

Vuoden alussa tulee varmaan 9-sarja korvaamaan. Mikä ei toki tuosta tee huonompaa telkkua.

Vielä pitää vuosi odotella niin saa varmaan 65" samalla hintaa. Mutta helkkarin hyvä kuva tuossa on.

Se nainen joka asuu meillä mankuu piuhattoman imurin perään ja ny mulla meni hermo. Bongasin hyvän alennuksen Dysonista. Onko jollain parempaa tietoo näistä, mikä o hyvä?

https://www.power.fi/koti-ja-vapaa-aika/imurointi-ja-siivous/varsi-ja-rikkaimurit/dyson-v8-fluffy-plus-varsi-imuri/p-965817/

1 tykkäys

Tuli tilattua tuo uusin V10 absolute ja toimii pienen n.55m2 kaksion imuriksi. Akku kestää täydellä imuteholla sen 15min mikä minulla menee imurointiin. Ja on muuten aika hyvä motivaattori imurointiin kun näet työsituloksen samantien säiliössä, ihmismieli on outo.
Lisäksi hyomasin että kaksi ensimmäistä imurointia keräsi selvästi enemmän pölyä kuin nykyiset imuroinnit → eli keräisikö paremmin talteen.
Tuo V10 on ainakin helppo käyttää, tyhjentää ja huoltaa itse.
Hassu lisäpointti imureista, EU on standardisoinnu johdollisten imureiden max. tehon, mutta ladattavilla ei ole (vielä) rajoituksia. => ladattavissa on paremmat tehot.

4 tykkäystä

Onko Chromecastia (v3) näkynyt halpuutettuna?

https://hinta.fi/1559081/google-chromecast-3/hintaseuranta?l=1

Viimeksi joulukuun alussa irronnut hintaan 29,90€, mutta nyt on hiljaisempaa.

1 tykkäys

Päädyin sitten tuohon Benq:n XL2411P -näyttöön ja olen ollut kyllä tyytyväinen. Hintakin oli vielä sopiva kun sai 219e.

Mutta hankalaksihan tuo on tehty kun näyttöjä on tarjolla vaikka kuinka. Mutta uuden näytön omistajana on helppo hymyillä.

4 tykkäystä

Varmasti hyvä päätös. On varmaan vieläkin tuon hintaluokan paras 144hz näyttö. Nyt sitten vaan CS:GOssa ampumaan, on meinaan paljon smoothimpi.

2 tykkäystä

Ite tuli heräteostoksena ostettua myös toi Benq:n XL2411P :sweat_smile: Oli viimeinen hyllyssä ja aattelin et otetaan se parempaan talteen :slight_smile:

4 tykkäystä

@Danny @PetriV Onko näyttö täyttänyt odotukset?

Oikeastaan kyllä. Hyppy vanhasta oli valtava, joten varmaan mikä tahansa olisi ollut hyvä. Mutta kunhan sai värit aseteltua kohdilleen, niin voin suositella myös muille.

1 tykkäys

Kyllä on! BENQ ei petä :ok_hand:t3:

1 tykkäys

Samaa sanon lähes 2 vuoden kokemuksella. Eikä tuo reilu 200e ole paha, kun miettii että pelaa ainaki sen 3-4 vuotta.

1 tykkäys