Oman näkemykseni mukaan tämä johtuu siitä, että Lukella selvästi joukkueen huonoin laukaus, ja hän tiedostaa tämän itsekin. Ei taida vain riittää potku rannelaukauksessa ampua viivalta maalille saakka. Voin olla väärässäkin, mutta jokainen häneltä näkemäni laukaus on ollut todella löysä. Voimasta tuskin on kiinni, eli tekniikkaongelma.
Vai mahtaisko joutua siittä olkapään leikkauksesta, mistä täällä oli maininta…
Itse asiassa eilen veti ihan napakan ranteen viivalta, ensimmäisen kerran näin herralta moisen ja yllätyin. Toivottavasti näemme näitä jatkossa lisää!
Saisi vaan heittää sitten vaikka niitä putoavia lehtiä ja ropeleita maalille. Nekin on pirullisia molarille, kun kiekko ei lennä lineaarisesti. Tuollaiset pohjustaa usein jonkun paskapomppumaalin, kun vaikeasta torjunnasta sopivasti tipahtaa omien lapaan.
Tiivistit mielestäni hyvin kaksi samanlaista havaintoa, kuin itse olen tehnyt. Jatkan ajatustasi hieman omalla mausteellani:
- Luke on itseasissa mielestäni hyvä kiekon kanssa silloin, kun pelin virtaus on nopea ja pystysuuntaan menevä. Syötöt ovat napakoita ja menee pääosin liikkeeseen juuri oikeaan kohtaan. Sisäänrakennettu laatua Atlantin takaa nääs.
Sellaisissa tilanteissa Luke näyttää olevan ihmeissään missä pelin rytmi ei ole selkeä ja alkaa pelaajien (kiekollisen ja kiekottomien) impro-vaihe. Jostakin syystä tämä vaihe on Lukelle vaikea. Saattaa kertoa siitä, että kyse on enemmän eurooppalaisen kiekon ilmiöstä, siitä että kiekollinen rakentelu ei vain koskaan ole ollut Lukelle Pohjois-Amerikassa se koutsin ohje tai siitä, että juuri tähän se pelisilmä ei ole osuvin. Tai vaikka kaikkien yhdistelmästä
- Laukaisustakin olen tehnyt saman havainnon. Olen kuitenkin osittain taipuvainen ajattelemaan @CliffyByro :sta poikkeavasti sikäli, että tähän veikkaan juuri mahdollisen vamman vaikuttavan. Paha toki ottaa kantaa, mutta jos alkuun oli riskiä siihen, että jopa 2 kautta jäisi pelaamatta, vamma on ollut paha. Joten on jopa todennäköistä, että laukaisutapahtuna saattaa olla se viimeisin hankaluus/vaiva/ muisto vammasta.
Varsinkin yläkäden olkapää on ranarissa yllättävän isossa roolissa. Liike on terävä, joten se saattaa olla kivulias erinäisistä syistä vielä pitkään. Luke on Atlantin takana joutunut toimittamaan kiekkoa maalille usein, joten tuhnu tuo veto tuskin on. Voinatasot tosiaan on kunnossa, joten olen taipuvainen suoran teku-virheen sijaan näkemistäni liikemalleista ajattelemaan vamman vaikutusta.
Hassua kyllä, 2 pelaajaa uudesta joulkueesta on eniten ollut ”uhrina” fyysisen kuurin aikana. Luke ja Camper. Jälkimmäisestä ei enempää, mutta nostin hänet esiin siksi, ettei koko suoraan korreloi aina treenien vaikutuksille. Myös kevytrakenteiset pelaajat saattavat muuttua vähän vaisuiksi.
Lukesta kuitenkin 2 viime peliä on huomannut, että
a) suoranopeus on parantumassa
b) se varmaan omiin silmiin Luken epävarmin tilanne (kiekon suojaus omissa, maalin takaa kiertäen kylki kentälle päin) on parantunut myös. Tämä saattaa liittyä toisessa ketjussa mainitsemaani väsyneen miehen hienomotoriikkaan, jossa tietyt tilnteet ovat todellan hankalia.
Vaikka moni ei osaa päättää mielipidettä, itsellä se on selkeämpi kuin vaikkapa Ben Thomasista oli koskaan. Luke on nimenomaan tietyllä tavalla kova/ isäntä ja fyysinen. Ja ei missään nimessä ole hölmöillyt, joten näköjään oikeasti joukkue edellä mennään.
Mielenkiintoinen tuttavuus. Jotenkin arvostan hänen grindaamistaan ja epämukavuusalueelle heittäytymistä (kiekollinen Tappara) paljon. Jotain siellä on piilossa, koska täyden pakistonkaan aikaan Luke ei liene ollut villassa kertaakaan.
Väärässä minä voin olla, mutta oma tunne on positiivinen.
Hyvä analyysi mutta lisään pari erittäin tärkeää pointtia.
- Jauhaa purkkaa pelatessaan
- Sukunimi loistokas vahvalla ameriikalla äännettynä
Hyvin pysy kasetti kasassa Lukella. Hyvä peli ja otti rotat takataskuun.
Hyvin vastas huutoon, kun piti paikata puuttuvia pakkeja. Hyvin kesti kasetti, mutta kävi myös kyselemässä tarvittaessa.
On kyllä tärkeä ukko keväällä.
Samaa mieltä. Oli tilanteen herra. Itsehän annoin kotisohvalla Lukelle jo ”luvan”. Ehkä parempi tässä kohtaa näin.
Mää sanoin naiselle jo, että tuu sohvalle kattoo kohta alkaa tappelu toivottavasti. Ei alkanut ja jälkikäteen hyvä näin ettei mennyt edes härkkimään, olis Rantala keksinyt taas viheltää vaan meille eikä tuollainen mestisSeppälä lähtis mukaankaan.
Just tämä. Ei varmasti olis lähteny tiputtamaan.
Jos otteet jatkuu tälläisinä tai jopa paranee, niin toivottavasti huhuiltu jatkosopimus pitää paikkaansa.
Näitä jätkiä ei tässä Liigassa liikaa ole, tunnetta ja turvaa tuo koko porukalle.
Ikuisesti jäänyt mieleeni kun rauhoitti täydellisesti hyvällä tappelulla Tapparan ja Tepsin välisen ottelun. Savinainen loukkaantu, mutta se meno jos olis jatkunut niin olis mennyt loukkiin puolin ja toisin moni muukin.
Pakko tulla kehuun kun rapaakin oon antanut. Tuntuu, että nyt alkanut kulkeen
Toisaalta oli kentällä kun Levtchiä ajettiin päähän, ois vaan menny samantien muistuttaa ja peli oltaisiin katkaistu ja ottanut vaikka kakkosen, mut nyt annettiin vastustajan tehdä maali.
Jälkiviisaus on helppo laji. Leskinen oli tippunut pois, eikä Kemiläistä eikä Tuulolaa kokoonpanossa. Veikkaan että paremmassa puolustajatilanteessa Luke olis pelannut itsensä suihkuun asti.
Ludwig Koski niinkuin joku sano seurannassa. On kyllä äijä.
Eipä rotta komarov paljoa heilutellut hanskojaan, vaikka paikka olisi ollut
Rotta on kyllä aika paljon sanottu Leksasta.
Witkowksi piti onneksi mielen tänään kurissa, tuskin oli kaukana lähteä lapasesta.