Saattoi olla nivunen, saattoi olla polvi tai yhtä lailla nilkka. Joskus olen nähnyt, kun vastaavassa harmittomassa tilanteessa nilkka murtuu kahdesta kohtaa. Äkkinäinen liike, railo ja taivaankappaleet väärässä asennossa - voi tulla isokin harmi.
Enempiä ei kannata arvuutella tai lääkäriä leikkiä. Sen verran vaikeaa ja vaivalloista kuitenkin oli Luken siirtyminen kaukalosta pois, että ihmettelen mikäli vielä tänä keväänä pelaa.
Jos satuit vielä näkemään olisiko ollut ACL/PCL/ MCL/ LCL tai näiden joidenkin kombinaatio ja luksoiko patella/ ruptuuraa patellan jänteessä. Tai jos jokin em. toteutui, niin oliko osittainen vaiko kokonainen. Ja liittyikö tapaukseen mahdollisesti muuta vauriota, esim. murtumaa.
Tuostahan pystyisi laskemaan jo täällä palstalla, jos Luke palaa vielä vaiko ei. ![]()
Joskus olen nähnyt, kun vastaavassa harmittomassa tilanteessa nilkka murtuu kahdesta kohtaa.
Todella huimia olet nähnyt, jos kaveri vielä SEISOO kahden murtuman jälkeen. (Taitaa olla jo lääketieteellinen ihme)
Nyt pikkasen järki käteen. Nivusen, polven tai nilkan vamma 1 - 5 viikkoa.
Toisaalta, murtumatyyppejä on niin useita, ettei kaikki aina tarkoita välttämättä mitään kovinkaan fataalia, vaikka toki raffilta kuulostaa.
Joidenkin muttumien kanssa ammattiuheilija saattaa selviytyä mm. puudutusten, lastoituksien ja teippausten kanssa.
Tavan tallaajalla muttumat saattaa olla siinä mielessä jopa alidiagnosoitu, jos esim. työ-/ suorituskyky merkittävästi alene ja henkilö kivun kanssa pärjää - suomalaisen miehen tyyliin.
Toivotaan nyt vaan, että Witkowski pystyisi vielä pelaamaan playoffeissa
En ala väittelemään, varsinkaan kun en ole lääkäri. Enkä sinällään väittänyt, että näkemässäni tapauksessa pelaaja olisi seisonut tai jatkanut pelaamista.
Mutta esimerkiksi tässä tilanteessa murtui Grönvallin nilkka:
Konkkaa itse pois kentältä. Jotenkuten seisten.
Tähän vahva sama, huikea taistelu moni ois jäänyt varmasti makailemaan ja oottamaan pelikatkoa, vaikka näki et kipeetä teki niin vaihto loppuun
Toivottavasti mies vielä nähdään askissa!
Luke Witkowski poistui itse jäältä. Mikä se takavuosien slogan oli, että ketään ei jätetä yksin? Kaikki muut av-pelaajat säntäsivät vaihtoon ja jättivät Witkowskin kentälle. Normaalisti näissä näkee, että kaveri työnnetään vaihtoaition suuntaan. Ehkä Witkowski huusi muille, että menkää vain. En muuten ymmärrä tätä.
@Juissi27 ei ainakaan livenä
Eikö siellä Witkowskia nimeomaan autettu kohti vaihtoaitioo?
En muista kuka pakki se oli joka jäi viel Witkowskia alemmaksi niin hän yritti työntää Witkowskia vaihtoon mutta kunnolla ylittänyt ja sitten piti mennä jo takas puolustamaan.
Mä olin uusinnasta näkevinäni että Lese(?) kysyi jotain Witkowskilta ennen kuin lähti kiitämään vaihtoon, eli veikkaan että Luke nimenomaan käski vaan muiden vaihtaa mahdollisimman nopeasti.
Ja osa murtumista ei välttämättä vaikuta elämään mitenkään. Itselläkin vasemmasta nilkasta löytyi muutama vuosi sitten murtuma jolle ei oikein järkevää tehdä mitään. Ei vaikuta elämään muuten, kuin pelaan sählyä nilkkatuen kanssa ettei kipeydy. Epäilen, että voi olla jotain vastaavaa toisessakin nilkassa.
Luken tilanne vaikutti akuutisti olevan toista maata, sen verran tuskainen oli ja kuitenkin huippu-urheilijasta kyse.
Witkowski itse liutteli oikeastaan kauimmasta mahdollisesta kulmasta vaihtoon. Näin sen muistan ilman nauhalta katsomista. Ehkä lähempänä vaihtopenkkiä kuroteltin auttavaa kättä.
Ajattelen, että ehkä näin saatiin nopeammin freesimpää äijää kentälle, kuin että yksi sitoutuu auttamaan toista, jolloin on kaksi ulkona.
@taappara jep, Leskinen kävi siinä Witkowskin luona hyvin ohimennen. Ehkä Witska vain huusi, että ”Go!”
Vaihdosta tullut pakki työnsi siniviivan kohdalla mailalla vauhtia Luken puosta.
Ikävän näköisesti jalka vääntyi. Olikohan joku railo jäässä sopivasti. Toivottavasti pelaa vielä tänä keväänä, harmittaa kovasti jossei pysty. Jos vastaan tulee Pelsut, Hifki tai Ilves niin Luken kovuutta tarvitaan. Peli alkoi olla pikkuhiljaa uomissaan, niin olisi ollut kiva nähdä miehen playoff kovuus.
Saatoin kattoo väärin mutta mun mielestä Tuulola ainakin yritti vähän auttaa
Onko tästä Witkowskin loukkaantumisesta mitään videota? Olen näitä ketjuja selannut, mutta ei ole pistänyt silmään vielä.
Tässä ottelutallenteesen vihje.
Jos Witkowskin kausi olisi paketissa niin Tappara tänään todennäköisesti siitä ilmoittaisi
Outo tilanne, äsken sahailin neljä kertaa läpi. Jarruttaa vasen luistin edessä, siitä oikean suuntaan liikkeelle ja lyyhistyy jään pintaan. Heti menee käsi nivusen tienoille, eikä vasemmalla jalalla enää täydelle painolle ota.