Lukko - Tappara 20.12.2018 (To)

Lukko-pelit on jostain syystä aina ihan sekoilua. Yleensä näissä on pelaajat, tuomarit ja yleisö kaikki ihan pähkinöinä. Lopputuloksen veikkaaminenkin on kuin Ässä-arvan raaputtamista.

2 tykkäystä

7 viestiä siirrettiin toiseen ketjuun: Otteluseuranta: Lukko - Tappara 20.12.2018

Jos nyt oikein eilen illalla silmät ristissä katsoin niin kolmeen viime peliin EJ, JMJ ja Krisse yhteensä -8. Tuo lukema pitäisi olla plusmerkkinen.

Paskanmarjat sanon minä, tasainen ja nihkeä peli. Toinen voittaa jatkoilla 2-3

Näkisin että selvä vierasvoitto 1-4. Ei se Pelicans peli niin huonoo ollu, kun alun kymmenen minuuttia jättää pois niin vahvoilla oltiin. Tänään valmistauduttu peliin huomattavasti paremmin ja ollaan valmiina alotuksesta asti eka erä 0-2 meille.

1 tykkäys

Laukauskartta kertoi aika osuvasti pelin kuvan. Lukolla 3 täppää parhaasta sektorista maalin edestä ja kolme maalia (joo yksi näistä tyhjiin).

Tapparalla ainakin 10 samasta sektorista, mutta vain yksi maali. Lukolla oli aina häirintä päällä ja Tapparan viimeistely heikkoa.

Kyllähän nämä masentaa. Posin kautta kuitenkin paikkoja oli tänäänkin selvästi enemmän kuin vastustajalla. Ihan kaikkea ei tarvitse pelissä muuttaa, jotta voittoja alkaisi taas tulla.

2 tykkäystä

Kaikella kunnioituksella Bloodia kohtaan, mutta kuinka tämä on Tapparan PARAS pakki? Rantakarin koomailut ja ihan vit…un älytön jäähy 5min. ennen loppua. Mäntylän juna on mennyt, pirun epävarmaa pelaamista omassa päädyssä ja hyökkäyspäässä ei mitään apua. Kemiläinen Kuka???
Jätkät ei osaa laukoa muuta kuin logoon, pleksiin tai ekaan vastustajaan.

1 tykkäys

Noniin…

(@TapparaMies)

Voi jestus. Ihan hirveä viikate takaa - mutta enpäs nopeasti osaa sanoa, Ohtamaan teko oli törkeämpi?

Viime kaudella annettiin rankkareita hyvinkin herkästi. Jos vähänkin näytti siltä, että hyökkääjä on karkaamassa pakilta ja pakki rikkoo niin kädet ristiin pään päälle. Tällä kaudella ei tästä linjasta ole ollut tietoakaan, mikä on minusta huono suunta. Kyllä dumarin pitää uskaltaa rankkari viheltää ja tuo tilanne oli päivänselvä rankkari.

1 tykkäys

Ihan kaikkea ei tosiaan pelissä tarvitse muuttaa, mutta kuka takaa että edes joku passeli juttu muuttuu. Kovin pitkään näitä asioita on jo harjoiteltu ja se tässä on mielenkiintoista, ettei nämä periaatteelliset seikat edes ole mistään fysiikasta kiinni. Joten treenijumia ei ehkä voi syyttää. Joku siellä korvien välissä kanittaa. Tai sitten vaan ei oikein taidot riitä. Maalinteko onnistuu parhaiten maalintekijöiltä. :wink: :wink:

On tuo JR välillä aika outo tapaus. Pelin aikana ei tapahdu mitään reagointia, no mihinkään, ja sitten pelien jälkeen kyllä jaksetaan jotain yksittäisiä tuomioita jauhaa. Toimi ja auta joukkuetta silloin kun sinulla on mahdollisuus vaikuttaa pelin kulkuun. Pelin aikana.

Dumareilta aika perus joulukuun esitys. Kahvaa siellä ja kahvaa täällä. No sitten lopussa poimitaan pari rikettä joita 60 minuuttia mennyt putkeen ohi.

1 tykkäys

Eikös tuo ole valmentajille se yleisempi kanava, että pyrkivät vaikuttamaan tuleviin tuomioihin suotuisasti itkemällä pelin jälkeen? Rautakorpi on ollut noissa hyvä, mutta Rautakorpihan sai jotain sanktioita tai uhkausukaaseja silloin 2012-2013, kun kommentoi usein tuomareita julkisesti. Sen jälkeen Rautakorpi ei oo oikeastaan sanonut pelin aikana tuomareista mitään ja presseissäkin on aika hiljaa tuomareista.

Minä en taas pidä yhtään siitä, että valmentajat hakee omaa peliaikaa siellä kentän reunalla huutamalla. Pelaajat voi tuon puolen hoitaa, Kuusela käy kuitenkin kyseleen koko ajan. Se on riittävästi.

No en ihan tarkoittanut, että pelin aikana pitäisi laittaa Japan kanssa mitään parisuhdetuokiota pystyyn. Vaan tekemistä sen oman joukkueen kanssa. Sen kanssa ei näytä tekevän mitään muuta kun odottavan erätaukoa. Reagointia, penkkikoutsausta, pelaajien auttamista, muutoksia. Jotenkin vain odotellaan aina sitä vääjäämätöntä, että kohta soi ja valot sammuu. Esim. tuo ykkös- tai kakkoskenttä, miten kauan jaksaa katsella kun mitään ei tapahdu. Ainoa reagointi joka peliin on kolmannen erän lopun täytemiehen/-miesten penkitys. Siellä ottelun aikana voi vaikuttaa vielä lopputulokseen.

@gatecrasher menee vähän offtopicciin, mutta tuo on ehdottomasti ollut yksi Rautakorven suurimmista heikkouksista vuosien varrella. Toki ulkokehältä on hyvin vaikea sanoa, mikä olisi oikea toimintamalli. Kuitenkin se reagointi lähtee persoonasta ja omasta tavasta toimia. Tykkään tarinoida offtopiccia, mutta minulle sattui omalla työuralla kerran sellainen esimies, joka vaati minulta enemmän reagointi ja aloitteellisuutta. En kuulemma lähtenyt ihan kaikkeen toivotusti mukaan heti ja innolla, vaikka minulla olisi annettavaa.

Luonnollista reagointia erilaisiin ärsykkeisiin ympärillään on hyvin vaikea kontrolloida. Jos joku sitä pyytää niin se on aika paljon pyydetty, kun kuitenkin ne ovat kohtalaisen paljon temperamenttiin liittyviä asioita ja luonnekysymyksiä. Jokaisen tavalla reagoida voi olla ihan selityksiä taustalla. Esimerkiksi itse olen sillä tavalla tulisieluinen, että reagoimattomuus itse asiassa on lähinnä sitä, että haluan pitää asian sisälläni ja miettiä, miten sen parhaiten ilmaisen, mieluummin kuin se, että lähden heti huutamaan.

Tällaisia juttuja on paha arvioida, kun ei tunne oikeasti ihmistä. Minä en esim. tiedä Jukasta tuon roolin ulkopuolella valmentajana yhtään mitään, mutta sille, miksei hän aitiossa näkyvästi huiski on varmasti jokin syy.

1 tykkäys

En täysin ymmärrä. On totta, että on eri tyylejä valmentaa pelin aikana. Oma kokemus on se, ettei siellä penkillä pelin aikana oikeasti hirveästi ole tehtävissä valmentajalla.

1 tykkäys

Joo, siis itsestä tämän pelin jälkeen tuntuu vain helvetin absurdilta, että on kyselemässä tuomareilta ja tarkkailijoilta jostain yksittäisestä tilanteesta. Pitäisikö saamari piirtää vaikka siihen fläppitauluun ne pelaajat ensin uuteen järjestykseen? Ja laittaa koomailijat sivuun? Peliaikaa peliesityksen mukaan. Ja jos kaikki on tehty, mitä itse pystyy pelin aikana tekemään, niin sitten meetinki Japan kanssa uusista hiusmuotivirtauksista.

3 tykkäystä

Joukkueelle ei tule antaa yhtään tilaa etsiä tekosyytä esityksiinsä ja tuloksiinsa itsensä ulkopuolelta esim. tuomareista. Se on vahingollista. Mediapeli kuuluu kevääseen ja se pelataan enemän median kautta.

1 tykkäys

Tälle tuli naurahdettua, koska on täysin realistinen kuvaus siitä mitä tapahtuu kun Tapparalla alkaa ote kirpoamaan. :smile: Jos johdetaan vaikka kolmella maalilla ja vastustaja tulee yhden päähän, niin ainoa mitä näyttää tapahtuvan on se, että Rautakorvella alkaa pää pyöriä kuin pöllöllä vaikkei mitään sanokaan. Ikään kuin rutistetaan sitä paskaa housuun ja toivotaan että jälki ei ole pahinta mahdollista.

Zaborskyn maali. Kiekko menee: Ojamäki-Blood-Ojamäki-Zaborsky → maali. Maalin syöttäjät Blood ja Malinen.

Hyvin näitä katotaan siellä, edelleenkin myös kaihertaa se Puistolalta viety syöttö Sporttia vastaan.

3 tykkäystä