Matias Lehtonen

Tämän illan ottelussa nähtiin hyvä esimerkki siitä, että miksi Matias Lehtonen kirmaa kentällä, eikä oma juniori. Laittoi meinaan melko huolella itsensä likoon ja pahoihin väleihin, luisteli pää märkänä omiin päin, eikä selkä suoristu. Tuurasi Kuuselaakin siinä yhdessä vaiheessa ihan mallikkaasti. Rohkea pelaaja ennenkaikkea…

28 tykkäystä

Kovasti kyllä tekee töitä ja pääsee roolissaan yllättävän usein paikoille. Viimeistelystä tulee ikävä kyllä mieleen eräs Elmeri Kaksonen…

3 tykkäystä

Meinaatko että nuoremmastakin Lehtosesta tulee Saipan kapteeni?:astonished:

Erinomainen peli tänään Lehtoselta. Hyvää ja tuloksellista taistelua nelosessa.

10 tykkäystä

Kyllä, mennyt eteenpäin saanut voimaa ja pystyy haastamaan erilailla verrattuna alkukauteen.

2 tykkäystä

Nyt on kyllä Lehtonen pelaamalla pelannut itsensä kivikovaan rosteriin hyvällä ilmeellä. Tuottaa energiaa kovalla työnteolla koko joukkueelle jokakerta kun on jäällä. Tämä kaveri on vahvasti seurannassa tänään läpiottelun.

13 tykkäystä

@eetoli Jatkan tänne Lehtosesta…

Minun ajatusmaailmassani on todellakin ansainnut paikkansa kokoonpanossa. On mielestäni ottanut isoja harppauksia liikkeensä kanssa, mutta vielä on tekemistä. Näen hänessä aika kovan potentiaalin, jos/kun jaksaa tehdä töitä. Olen tällä kaudella aikaisemminkin hänen tekemistään nostanut esille. Se on pääsääntöisesti sellaista näkymätöntä näkyvää tekemistä. Kiekkoa on häneltä aika pirun hankala ottaa pois tai siltä se ainakin on näyttänyt.

E. Ja laukaus on hyvä.

9 tykkäystä

Olen itsekin alkanut näkemään positiivista menoa. Enää ei ole liigavauhdissa kuin bambi heikoilla jäillä. Tuo takiaisefekti on tullut hyvin mukaan kamppailemiseen eikä Lehtonen lähde edes ravistamalla pois - mikä varmasti haittaa pakkia pelaamisessa. Ehkä hyökkäysalueen kulmaväännöissä se tärkein palanen nelosketjun pelaamisessa. Vauhkosen kanssa sopivaa santapaperia, jos kiekollisen pakin liike pysähtyy kontaktin kautta hyökkäysalueen päähän. Kummasti kiekot voitetaan ja peliä pystytään edistämään.

Itse uskon, että pelituntuma on se, joka kehittää näitä pelaajia kohti potentiaaliaan. Siksi en aina ole varma, onko huippujoukkue sopivin kehittämään pelaajia, jos rosterissa on kova kilpailu - mutta voitapa pelipaikka huippujoukkueesta kilpailun kautta ja latu on auki…

Edelleen olen oppinut näkemään enemmän, kun ennakkoluulot ja historia jätetään taakse. Siitä iso kiitos tulee Lehtosen suhteen sinulle @Oijennus.

1 tykkäys

Ja on myös hyvä karvaamaan. Jasu ollut hyvänä esimerkkinä.

Kamppailuvoimaa riittää, mutta hyvillä maalipaikoilla miehen veto ollut aikas ponneton. Palola mökille kesäksi reenaamaan.

2 tykkäystä

Olen nyt Ytterelliä hehkuttanut ja kehunut riittävästi, joten haluan nostaa jälleen kerran myös Lehtosen ketjua ylös. Tänään todella vahva peli ja kovaa kaksinkamppailua. Aiheutti omalla tekemisellään ainakin kaksi jäähyä Sportille. Hieno pelaaminen Polasekin “maaliin”. Samoin eilen Ytterellin voittomaalin teki ehkä sen kovimman työn.

Liike on parantunut ja samalla ehtii olemaan kokoajan paremmin iholla, mutta vielä on tekemistä. On kuitenkin ehdottomasti ansainnut paikkansa kokoonpanossa tällä hetkellä.

12 tykkäystä

Ei ihan turha kaveri voi olla, kun on ihan omalla tekemisellään pelannut itselleen paikan Tapparan pelaavaan kokoonpanoon?
Ei ole huono Tapparan rosteri hei.

2 tykkäystä

Pakko itsekin yhtyä kehumaan Lehtosta. En tiedä miten jatkossa saa peliaikaa, mutta lyö kyllä kaiken likoon ja tsemppaa joukkuekavereita. Raastaa ja taistelee.

Ansainnut sillä paikkansa Tapparan kokoonpanosta ja rotaatiosta. Se on jo hyvä saavutus sekin.

4 tykkäystä

Hienoa kulmarallia tänäänkin. Jaksaa vääntää ja voittaa tilanteet. Tänään 1+1 ja ihan ansaitusti.

Meillä on laatua kärkikenttiin, mutta tälläistä ajantappoa kulmissakin tarvitaan ja tää mies osaa sen todella hyvin. Jossain pienemmässä joukkueessa voisi rooli olla isompikin ja lyödä itsensä läpi pisteidenkin valossa.

9 tykkäystä

Lehtosella on tämän myötä viimeisiin kahdeksaan otteluun koossa mukavat tehot 1+4=5 (+3). Koko kauden saldostakin tuo on hyvä siivu, eli yli puolet. Ns. oikeita suuntia.

Nelosketjun työläiset pelasivat vähiten ja olivat tehokkaimpia tänään. Alaketjuilta ja pakeilta on maalitehoja vähän kaipailtu kauden mittaan, ja nyt niitä on myös alkanut ilahduttavasti syntyä.

Lisääkin vastuuta uskaltanee jakaa, myös kovemmissa paikoissa…

4 tykkäystä

Täytyy yhtyä muiden ylistykseen, tänään mielestäni joukkueen parhaita. Erityisen kivan näköisesti löytyy liikettä ja duunia maalia kohti, haastamista :ok_hand:t2: :muscle:t2:

1 tykkäys

Tänään otti sitten kipeää. Ikävä kyllä. Onko mitään tietoa kuis pahasti?

Otti kipeää ja paha takaisku Tapparalle. Jos/kun tulee pidempi tauko, niin ainoa järkevä vaihtoehto tuolle paikalle on laittaa Rauhala.

Lehtonen on ollut minulle yksi kauden positiivisimmista pelaajista ja hänen poissaolo ei ole hyvä asia Tapparan loppukaudelle, mutta nyt pitää taas korjata ruutu sopivalla pelaajalla…

22 tykkäystä

Onkos Lehtosen tilanteeseen tullut mitään päivitystä?

Eilen poistui hallilta käsi kantositeessä.
Muuta tietoa ei ole.