Mestis 2018-19

Olihan tuo ihan komea torjunta Peliitat puolustaja Aleksi Ekiltä. :wink:

1 tykkäys

Sitähän mä meinasinkin. :smirk:

Ja tässä myös toinen hauska tilanne illan kierrokselta. :sweat_smile:

4 tykkäystä
1 tykkäys

Tilannepäivitys: Saarelaisella nyt kasassa 35 maalia. Kiekko-Vantaalla kahdeksan ottelua runkosarjaa jäljellä.

Hyvin näyttäisi kulkevan Miro-Pekka Saarelaisella…

Vähän vaisummin meni viimeiset pelit, joten tilille lopulta “vain” 36 osumaa. Mutta onhan sekin ihan ok. :wink:

Ja samalla päättyi runkosarja. Puolivälieräparit ovat:

Hermes-KeuPa
LeKi-RoKi
Ketterä-Jokipojat
SaPKo-TUTO

2 tykkäystä

Ihan ei tainnut tulla mieluisin vastustaja LeKille?
Rovaniemelle on Lempäälästä matkaa aika lailla.:roll_eyes:

Onkohan koskaan mestiksen/divarin kaksi tai useampi kärkiseuraa päätynyt tasapisteisiin, kuten tällä kaudella Hermes ja LeKi 95 pistettä.

Viesti siirrettiin toiseen ketjuun: KooVeen Niki Huovisen poikittaiset mailat Hokki-pelaajan selkään/niskaan 26.03.2019

Yhteensä joukkueessa saa ensi sesongilla pelata syyskaudella 15 eri Liiga- tai KHL-lainaa. Kevätkaudella määrä on 20, mutta heistä 15 tulee olla samoja kuin syyskaudella.

Kolmen lainapelaajan samanaikaiseen maksimiin eivät sisälly vuonna 1999 tai myöhemmin syntyneet. Vuosina 1999–2001 syntyneiden Liiga- tai KHL-sopimuksellisten pelioikeuteen tulee kuitenkin kymmenen ottelun karenssi. Jos emoseura ottaa lainaamansa pelaajan pois Mestiksestä alle kymmenen pelatun ottelun jälkeen, hänet lasketaan kolmen aikuisikäisen lainapelaajan maksimin sisään, jos hänet palautetaan myöhemmin lainalle Mestikseen. Vuonna 2002 tai myöhemmin syntyneet sen sijaan saavat siirtyä vapaasti. Heille ainoa rajoitus on 15 ja 20 seurakohtaisen lainapelaajan yhteismaksimimäärä syys- ja kevätkaudella.

Ihan mielenkiintonen muutos. Tukee suomalaista pelaajakasvatusta.

Esim. Tapparan Iivari Räsänen voisi pelata koko ensi kauden LeKissä lainalla ja hänen lisäksi voisi olla 3 pelaajaa vielä.

1 tykkäys

Tämä tosin vaatii ensin sen että LeKi pystyy osallistumaan seuraavaan Mestiskauteen.
Taloustilanne on ymmärtääkseni hieman heikohko.

Jos siellä ei tietyt asiat mene maaliin saakka niin hyvin epätodennäköistä että Lempäälässä pelataan mestistä ensikaudella.

4 tykkäystä

Mitä sitähän tuli taas katsottua?

2 tykkäystä

Timanttista tavaraa, Jukan velikin esiintyy videolla :wink:

2 tykkäystä

VirtasTatu painaa parastaan.

Tunnelma maistiaisia.

2 tykkäystä

Ketterän penkin takana päävalmentajana muuten Tapparan mies Maso Lehtonen - ikää vasta reilut 30 vuotta ja tehnyt hyvää jälkeä Mestiksessä jo useamman kauden ajan. Siinä olisi intohimoinen ja tavoitteellinen koutsi myös meidän organisaatioon ja takaisin kotiseuraan.

3 tykkäystä

Olen muistaakseni Mason nimeä nostanut täällä aiemmin esiin. Jos Lappeenrannan suunnilta ehdotellaan Lehterää, itse ottaisin ennemmin Mason. Toki olen vähän jäävi sanomaan.

Pelicansiin siirtyvä Kiekko-Vantaan hyökkääjä Miro-Pekka Saarelainen oli Mestiksen paras pelaaja ja sai viisi eri palkintoa: