Michael Garteig

Kai sen nyt jo Garteigin näkee, että Tapparan tylsään trap-pelaamiseen ja kahvaamiseen tuotava jotain viihdettä. Hoitaa omalta osaltaan sitten asian noin.

Onhan Tapparassakin omaan silmään nähty enemmän sähköttäviä maalivahteja ja sitten niitä rauhallisempia. Jos kiekko tarttuu Garteigilla ja voittoja tulee, sama kai se, mitä muun ajan tekee.

3 tykkäystä

Nyt et kyllä vastannut ollenkaan minun kysymykseeni tai sitten minä oon vähän hitaalla.

Miten tämä liittyy mitenkään Garteigiin tai hänen tarpeeseensa ottaa gamesavereita? Tapparan maalivahtien ei oo tarvinnut esittää vielä sellaisia - ei kummankaan. Eilen jäi Garteigilta kolmannessa maalissa gamesaver ottamatta, mutta muuten hän on ollut ihan mies paikallaan. Showman-olemus ei liity mitenkään tähän, mun mielestä?

Niin siis räpsän käyttäminen on kiellettyä? Heitetään se koko räpsä huitsin nevadaan, kun käyttäessäsi sitä oot toiminut väärin :smiley:

1 tykkäys

Juurikin näin. Jään mielenkiinnolla odottamaan, mitä kausi tuo. Ei se silti estä kertomasta mielipiteitä nyt, tai tulevaisuudessa.

Mielipiteen kertominen on ihan ok, mutta et edelleenkään suostu vastaamaan kysymykseen. Kysymys oli, mitä muuta tuossa Garteigin pelaamisessa oli sellaista ylimääräistä kuin tuo hanskan nosto?

Ei räpsän käyttö ole kiellettyä, mutta räpsän ohitse on hyökkääjän helpompi ampua kuin ison miehen.

Minusta on ihan yhden tekevää, mitä maalivahti tekee hanskallaan sen jälkeen kun kiekko on siellä. Tarkoitin sitä, että hän “tekemällä tekee tilanteita, joissa pääsee näyttämään räpsän toimivuutta”, sen sijaan että pyrkisi peittämään vedon.

Olkoon minun viimeinen vastaus tähän ja annetaan muiden jatkaa tätä laadukasta keskustelua. Olet tässä täysin yksiselitteisen väärässä, joten minusta ei ole mitään mieltä edes argumentoida asiasta. Garteig ei hae tällaisia tilanteita - ei ole hakenut eilen eikä hakenut myöskään SaiPaa vastaan.

1 tykkäys

Jostain kaukaa lapsuudesta kuulen huudon: “Joo, tyyppi spennaa!”

Ja spennaaminenhan oli parasta, varsinkin kun se yhdistyi näyttävään räpsätorjuntaan, kuten yleensä oli asian laita.

Eiköhän se oli oleellisinta, että tarttuuko se koppi vai ei. Jos tarttuu, niin mikäs siinä mehustellessa. :grinning:

12 tykkäystä

Oikeastaan kaikesta eri mieltä, mutta minulla ei nyt oikein ole perspektiiviä tuohon kaveriin ennen kuin joudan katsomaan koko pelin ja siihen saattaa hiukan vierähtää aikaa.

3 tykkäystä

Sitä täytyy odottaa, koska ilman sinun näkökulmaasi on hyvin vaikea tietää, missähän tässä veskareiden suhteen mennään :stuck_out_tongue: Toki Kilpeläistä ei voiteta tällä kaudella :wink:

1 tykkäys

Varmasti jokainen Molari välillä haluaa korostaa hyvää koppia esim. hanskan heilautuksella, tein sitä aikanaan itsekkin, eikä se liity mitenkään väärään sijoittumiseen tai peittämiseen… vedetään vaan ns. peruskoppi vähän näyttävämmin :+1: Yleensä tätä tapahtui, kun oli itseluottamus tapissa. Eli en itse pidä ainakaan pahana noita showtorjuntoja, mutta toki tässäkin asiassa liika on liikaa. Mutta ihan hyvältä veskarilta tämä MiGa vaikuttaa näin lyhyellä otannalla.

Mikään ei ainakaan anna sellasta viitettä itselle, että Garteig ei oikeasti pääsisi haastamaan Heljankoa. Ykkösmaalivahdin paikka tulee olemaan oikeasti kilpailun alla. Harjoitusottelut on pelattu tasan ja tällä hetkellä Garteig on mielestäni kiinni siinä enemmän kuin Heljanko. Ei paljoa, mutta ainakin nykytilanteessa CHL:ssä pitäs mennä vaihtovuoroin.

8 tykkäystä

Onhan noita spennauksia nähty lähimenneisyydessä muiltakin. Esimerkiksi Emil Larmi oli suht kova spennaaja. Hyvin sille koppi tarttui. Ei sitä enempää kuin kerran illassa kannata spennata. Ei Kait niitä Garteigiltakaan tähän asti ole enempi nähty. Sitten jos spennailuista ruvetaan jakamaan jäähyjä, niin tuoimintaa kannattaa muuttaa. Viihteen elementti. Voi joskus vastustajaa ärsyttää, mutta mitä sitten. Vastus voi toki yrittää muuttaa pelaamistaan niin, että siirretään kiekkoa aina takakulmalla ja tehdään vain varmoja tyhjiin. Jos spennauksia inhoaa, niin ei pidä mahdollistaa sitä :blush:

1 tykkäys

Garteig treenaa suomea. :+1:t3: Uus ”maskotti” Domin paikalle muutaman vuoden päästä.

26 tykkäystä

A post was merged into an existing topic: Tapparan maalivahtipeluutus 2019-20

Ensimmäinen live-näkeminen Garteigista. Mulle tuli mieleen Rasmus Tirronen, joka piti viime syksynä nollat Tampereella liimaamatta suunnilleen yhtään kiekkoa. Ongelmia hetkittäin sijoittumisessa. Kirittäjällään on nähdäkseni siistimpi torjuntatyyli, mutta tämä Garteig saa ehkäpä varmemmin heitettyä jotain toppausta ekan kiekon eteen.

Niin ja sijoittuminen ei auta siinä, että on jotain “epämääräistä” toppausta kiekon tiellä?

En siitä tiedä, mutta aika leveältä hakee ajoittain. No, en ole mikään maalivahtipelin asiantuntija. Lähinnä koitin kepillä jäätä, että olisiko se mennyt noin.

Rohkeesti ainakin kiekkoa lähtee hakeen vähän kauempaakin. :blush: Mailapeli suhteellisen hyvä. Kyllä tästä hyvä tulee kun saa pelejä alle.

5 tykkäystä

En ole asiantuntija, mutta vaikuttaako kaukalon koko ajoittain ?
Siis näihin seikkailuihin maalin takana/kulmissa ja osin sijoittumiseen.

Kanukkiveska, joten tottunut pelaamaan mailalla. Toivottavasti Tapparan puolustus saa/ottaa tästä edun. Liigassa maalivahdit eivät juurikaan mailalla pelaa.

Täysi arvoitus tämä pelaaja. Kaksi helppoa maalia sisään. Yksin näyttävä räpsä torjunta.
Toisessa ja kolmannessa erässä kenttäpelaajat alkoivat pelaamaan, joten Garteig pääsi lopun pelistä selvästi helpommalla.
Vaatii valmennusta ja ohjausta. Raakile.