Mutta mitä tekee Nortti? Laittaako perinteisen 200k€ kausipyynnin ja katselee maistuuko kenellekään vai suoraan hokkarit jo naulaan? Onko kukaan palstaveljistä tai -sisarista kuulostellut asiaa?
Näyttää eliten mukaan Nortti lyöneen hokkarit naulaan,mutta missään ei lue mitään sen tarkemmin.
https://www.instagram.com/p/BesSYxahNZl/
Mika Noronen löytänyt uransa jälkeen muihin töihin.
Asta-messuilla taitaa siis olla maalivahtitietämystä enemmän kuin arvaammekaan?
Ping @Messi
Noronen avautuu potkuistaan
Aina olin killinä Noronen kun Hervannassa poikien kanssa pelattiin katulätkää tai talvella lätkää. Aika monta seuraa herra ehti kyllä kiertämään. Olikohan palkkapyyntö joku ihan mottipäinen kun kerta taloudellisista syistä sai lähteä? En muista kirveelläkään kuka tuli Norosen tilalle?
Siellä hääräsi myös miehet Tomi Karhunen ja Dominik Hrachovina joten ymmärrettävistä syistä Noronen sai lähteä.
Hämärästi muistan, että huhut palkkapyynnöstä oli luokkaa “Nhl”. Huhut on aina huhuja ja uskoisin, että Nortti olisi ollut kohtuullinen kuitenkin pyynnössään… eiköhän Karhunen ja Domi kuitenkin olleet se ratkaiseva tekijä,
Ikävä juttu Norosen puolesta tuo uran katkeaminen… toki olihan se melkoista syöksyä kun Amerikasta takaisin tuli.
Tiedä näistä noin muuten, mutta kaudella tosiaan oli kiinnitettynä kolme veskaria. Olisin tehnyt saman kuin Mikkikin. Muistaakseni tuota spekuloitiin aikanaan, miksi sopimus ylipäätään tehtiin. Tappara ilmeisesti halusi pelata varman päälle, jos Karhunen floppaa.
Noronen “avautui” jo lokakuussa 2015:
- Harmittaa! He eivät halunneet enää jatkaa ja piste.
Tapparan ykkösvahti alkukaudella on ollut Tomi Karhunen. Kakkosvahdin viittaa kantanut Noronen kieltää kuitenkin, että kyseessä olisi ollut shokki.
- En koe tätä takaiskuna, tämä koko sopimus oli enemmän mahdollisuus. Pääsin pitkän pelaamattoman jakson jälkeen viime keväänä mukaan ja joukkueeseen sisään. Olin täysillä mukana ja yritin haastaa itselleni peliaikaa. Ehkä olin sitten kakkosmaalivahdiksi liian kallis, Noronen pohtii.
- Sopimus oli puolin ja toisin selvä, oli tiedossa että näin voi käydä. Eikähän sitä koskaan tiedä, vaikka soitto tulisi uudelleen, Noronen virnistää.
Tavallaan vanhan toistoa. Tiivistettynä Norosta harmittaa ja olisi halunnut pelata, mutta arveli olevansa liian kallis ja ymmärtää ratkaisun. Jotensakin erikoinen uudelleenlämmittely iltapäivälehdeltä.
Varmaan kyselty mielipidettä oliko oma vai Rinteen masli hienompi. Siihen sivuun sitten tuollainen pikku klikki otsikko.
Hieman noloa puhua ”avautumisesta”, sillä Nortilla on yksi isoimmista Tappara-sydämistä nykyaikana.
Tarkoitatko peliuran jälkeen, kun peliuran aikana seuravalinnoissa se ei näkynyt?
Niinhän monet on sanonu että Jesse Niinimäki oli erittäin kova Tapparan mies, vaikka ei seuravalinnoissa näkyny. Mikko Peltola olis halunnu Ruotsista Tapparaan koska ehdottonasti Tapparan mies jne jne
Nortin maalihan oli muuten oma maali, joka vain merkittiin Noroselle.
Laitetaanpa muistiin tämä Norosen klassikko…
Suomalaismaalivahti Noronen teki maalituomion jälkeen varsin näyttävän protestin. Hän suihkutti pleksiin vettä ja oli putsaavinaan lasia tuomarin edestä.
Videon voit katsoa tästä linkistä (Youtube).
– Se oli silloin nuoruusvuosina. En tiedä mistä sellainen reaktio tuli, Noronen sanoo nyt ja nauraa.
– Se on ihan hauska juttu näin jälkeenpäin. Maalituomarista tuli lopulta minun hyvä ystäväni. Hän aina morjensti, kun menimme sinne pelailemaan. Ei tässä kuitenkaan mitään huumorimiehiä olla, mutta jostain syvältä se tuli.
Ei tässä ole mitenkään Norosen persoonaa arvosteltu. Itse pidän sanaa avautua täysin neutraalina. Jotkut ehkä käyttävät sanaa kuvatakseen jonkinlaista negatiivishenkistä liiallista tilitystä. Mutta se on heidän ongelmansa. Myös positiivisessa hengessä voi avautua. Avautumisiin!
Mika on näköjään päätynyt hirteen
On ollut hirressä jo vuosia. Honkarakenteelta tais siirtyä nyt Kastellille