Tuskin mitään jos ei ole omistajaksi lähtenyt.
Ainakaan toukokuussa ei ollut omistaja.
Tuskin mitään jos ei ole omistajaksi lähtenyt.
Ainakaan toukokuussa ei ollut omistaja.
Varmaan viksu ratkaisu pitää roolit erillään eli keskittyä vain valmentamiseen. Siellä on sitten eri miehet, jotka keskittyvät rahan keruuseen ja markkinointiin.
Saas nähdä mitä luvut kertoo, kun budjettitietoja joskus saadaan. Ajat taitaa olla edelleen sellaiset, että merkittävä pelaajabudjetin kasvattaminen voi olla vaikeaa. Tappiotkin pitää kuitata pois jossain välissä. Niitähän Jukurit keräsi jo kaudelta 2019-20 aikalailla.
Oman haasteensa seuran toiminnalle on koko viisivuotisen Liigauran aikana tuonut Liigaosakkeen lunastamisvelvollisuus. Liigaosakkeen viimeinen maksuerä on maksettava kuluvan heinäkuun loppuun mennessä. Liigaosakkeen 1,8 miljoonaa euron hinta on ollut ylivoimainen maksettava pelkällä kausittaisella tulorahoituksella. Ratkaisuna tähän on pääomistaja Heikki Viitikko myöntänyt seuralle vaihtovelkakirjalainan, jolla osake pystytään maksamaan. Seura maksaa lainalle korkoa ja lyhentää sitä erikseen sovittavan maksuohjelman mukaan tulevina Liigakausina.
Kiinteistömiljonääri Heikki Viitikko ei ainakaan viime vuoden loppupuolella ollut katumapäällä sijoituksestaan Jukureihin. Oli aiemmin harkinnut jopa Manchester Stormin ostamista. Ehkä se olisikin ollut kannattavampi sijoitus. Mutta onhan tässä varmaan pikkuisen tunnettakin pelissä. Hienoa elää mukana, jos joukkue aidostikin kiinnostaa. Ja talousalueenkin kokee kotikentäksi.
Vaikkei muiden liigaseurojen taseet ja kausittaiset mahdollisuudet rahoittaa toimintaansa tulorahoituksella eivät ole kummoiset niin Jukurit ”seisoo” pelkillä savijaloilla. Entä kun Viitikko laittaa hanat kiinni kuten aiemmin esimerkiksi Salonoja Bluesin kohdalla? Kaput?
Muuten ottamatta kantaa, mutta olen itse ymmärtänyt, että aika harva näihin urheilukuvioihin oikeasti sijoittaa tulostavoitteet mielessä. Voi olla, että olen ymmärtänyt tämän asian väärin. Itse viestistäsihän tämä ei vie arvoa mihinkään ![]()
Nykytilanteessa veikkaan, että vähän jokaisen seuran omistajaosasto on joutunut tiuhaan laittamaan kättä taskuun ihan rakkaudesta tähän hommaan. Ja tavallaanhan se on urheilun hienous. Omistajatkin laittaa tähän hommaan rahaa omistaan.
Mutta tästä huolimatta itse olen yllättynyt, millä Jukurit näitä investointeja kattaa. Oma ymmärrykseni on, että tilanne on ollut Liigassa taloudellisesti ihan täysi katastrofi. Toki JYPin esimerkki toisesta ääripäästä osoittaa, että Liigassa on aika vaikea “perinteisellä taloudenpidolla” nousta kuilusta. Lähes jokainen kriisiseura tarvitsee pelastuspaketin, koska urheilussa eletään niin voimakkaasti yleisön maksuhaluista. Jukurit on nyt kiinnostava ainakin itselleni, joka tarkoittaa sitä, että voi suuntautua vaikka katsomaan peliä Mikkeliin. Luulen, etten ole yksittäistapaus. Panostus joukkueen nimekkyyteen kannattaa aina. Halpa “mestisjengi” ei kiinnosta ketään.
Vrt. Tappara 2012-2013. Taisi täälläkin mennä käsi taskuun tuolloin? Ettei viesti mene off-topic osastolle, niin totean että mielenkiinnolla seuraan, mitä Mikkelissä tapahtuu. Todennäköisyydet kestomenestyjän rakentamiseksi Mikkeliin eivät kuitenkaan taida olla kovin isot, joten case ”Esboon Blues” lienee myös mahdollinen.
Olli itse asiassa sai henkilökohtaisesti minut houkuteltua Mikkeliin. Uskon Jokisen onnistumiseen. Hän teki aktiiviuransa jälkeen valtavasti pohjatyötä ennen päävalmentajaksi siirtymistään. Rehellinen jätkä, joka ajattelee lätkästä samalla tavalla kuin minä.
Ny on kova!
Yksi tavoite Palmulle ensi kaudelle on. Hän ei ole koskaan päässyt nostamaan voittokannua.
Hmmmm?
Tulevana talvena pyrin pelaamaan Leijona-paikan veroisesti. Olympialaisiin lienee kuitenkin mahdoton päästä, jos NHL-pelaajat ovat mukana.
Mikkelin Jukureissa tarkesteltu pelaajakohtaisesti mm. millainen maila sopii pelaajalle:
Yksi olennainen osa on mailojen “fittaus”. Jokaiselle pelaajalle etsitään ihanteellinen työkalu, jolla pystyy virittämään laukauksen mahdollisimman tehokkaasti.
Jäykkyyden lisäksi on syytä selvittää mailan “kick point” eli kohta, josta varsi taipuu. Kaikissa mailoissa ei kick pointia ole, vaan ne taipuvat tasaisemmin koko matkaltaan.
Jokisen mukaan 80 prosenttia Jukurien pelaajista vaihtoi mailaa.
Itselle tuli tuosta jutusta mieleen Viima Hockey -mainos, Olli itsekin on firman sivuilla listattu henkilökuntaan.
Jukurit on pannut monta osa-aluetta uusiksi sen jälkeen, kun Olli Jokinen palkattiin seuran päävalmentajaksi. Yksi on Viima Hockeyn palveluiden ottaminen käyttöön.
Jukurit käyttää ulkopuolista apua taito- ja fysiikkavalmennukseen, mikä vapauttaa ydinvalmennustiimiltä aikaa ja energiaa pelillisiin asioihin.
Yksi olennainen osa on mailojen “fittaus”. Jokaiselle pelaajalle etsitään ihanteellinen työkalu, jolla pystyy virittämään laukauksen mahdollisimman tehokkaasti.
Viima Hockeyn sivut:
Samaten minulle pelkästään noista @iceman lainauksista tuli mieleen että tässä käytetään joukkuetta mainostamaan herran omia virityksiä. (Poistin lainauksesta k.o. yrityksen nimen ettei sitä jatkuvasti viljellä). Ihanniinkuin OJ olisi keksimässä pyörää uudelleen.
Noh ompahan Jukurit paljon julkisuudssa näin kauden alla että takuulla saa vastinetta mainostajat mainosrahoilleen ![]()
Vaikka tässä(kin) on taustalla osin yritysyhteistyön esiintuominen niin nostan kyllä hattua millä pieteetillä Jokinen on paneutunut tiiminsä kanssa pieniin yksityiskohtiin. Päämääränä siis tehdä jokaisesta pelaajasta parempi, vapauttaa resursseja jääkiekkovalmennukseen ja aie saada myös joukkue pelaamaan hyvin.
Petrus Palmu toimii Jukurien kapteenina kaudella 2021-2022. 24-vuotiaan hyökkääjän lisäksi Jukuripaitojen kapteenistoon kuuluvat Jesper Piitulainen , Axel Rindell , Jarkko Immonen ja Jani Tuppurainen .
Jokisen haastattelun perusteella olen varovaisen innostunut ja kiinnostunut tästä projektista. Toki Surenkinin mukana oli vähän syö pohjaa kaikelta muulta.
Legendaarinen yhteisymmärrys löytynyt myös Mikkelissä.
Ehkei yhteistä ymmärrystä löytynyt millaisella mailalla pitäisi pelata.
Suattaa olla että yhteinen sävel erontielle on löytynyt, mutta kun se pakkaa olemaan 99% yhteinen ymmärrys. Koska näemme ja koemme kunnon ulostulon, ja kerrotaan ettei homma toiminu ja puolukat oli vinossa
Hyvät nimimerkit, Tommi Niemelä vs. Olli Jokinen. Onko tässä Liigan xG-historian ensimmäinen 100-0? Ja vielä vieraskentällä.
En ole vielä nähnyt tämän mediaseksikkään viikinkilauman pelaavan, mutta voisiko Petteri Sihvonen olla hajulla?
Jukureiden kokoonpano on kyllä surullisen näköinen tämän illan peliin. Paljon poissaoloja ja Immonen jo nyt nelosen keskellä. Kymmenestä poikki tänään?
Patrik Puistola 2 vuoden sopimuksella jukureihin.
https://www.instagram.com/p/CUcpRzJjR9_/?utm_medium=copy_link