MotoGP

Tästä esimakua katumopolla.

Mika kerrankin kunnon vehkeellä radalla. :wink:

Aika näyttävää menoa noin kaksi päällä.

Pääsin muutaman kierroksen ajamaan sen jälkeen kun ensimmäinen asfaltti kerros oli vedetty.

1 tykkäys

Ja tottakai mikä vertailupohja on. Kuten itsellä kokemusta on vaan kotimaisista niin eipä niistä paljoa ole pohjaksi. :grin:

Itse en ole ajanut millään radalla. Tuolla työpaikan kellarissa olisi Hondan Superbike rätin alla ja on meillä 390 Kotarikin, tosin en tiedä missä se menee. Jos pääsisi kellottaan ja vertailemaan aikoja MotoGP luokkaan! :rofl:

2 tykkäystä

Ensi tiistaina tulee myyntiin liput Kymiringin MotoGP -kisaan:

MotoGP-osakilpailu järjestetään 10.–12. heinäkuussa Iitissä Kymiringin radalla. Liput tapahtumaan tulevat myyntiin tiistaina 3. joulukuuta.

2 tykkäystä

Toivottavasti ihmiset löytää tänne. Itse olen töiden puolesta paikalla.

1 tykkäys

Kyllä Suomesta sen verran moottoriurheilusta kiinnostunutta väkeä löytyy ja uutuuden viehätys vielä päälle. Eiköhän siitä hyvä tule.

Ps.
Sopivasti liput myyntiin vielä Joulun aikaan ja pukin konttiin…

1 tykkäys

Itse lasken enemmän pohjoismaisen ja itänaapurin varaan. Esim. Pietari on iso mahdollisuus tuossa lähellä ja sieltä voi tulla väkee hyvinkin.

1 tykkäys

Jos jo Jyväskylän suurajojen yhdellä erikoiskokeella voi olla enimmillään 35000 katsojaa, niin kyllä ennakoidut 100000 katsojan raja menee rikki Kymiringillä. Saa ottaa talteen.

Edit. Tässä vielä uutinen katsojatavoitteesta:

Olen töissä sellaisessa paikassa, että tätä ehdottomasti toivotaan. :smiley:

1 tykkäys

Samaan aikaan kun Huuhkajat on EM finaalissa niin pärrät pärrää. :grin:

Viikonloppuna pärähti kaksipyöräisten kausikin käyntiin. Aki Ajon tallilla kulkee. Miehellä on kyllä silmää löytää lahjakkuudet talliinsa.

Britannian Sam Lowes voitti Moto2-luokan avauskilpailun ennen Akin Ajon tallissa kilpailevaa Australian Remy Gardneria. Espanjalaiset Jaume Masia ja Pedro Acosta ottivat Ajolle kaksoisvoiton Moto3-luokassa.

4 tykkäystä

Kisaaminen jatkuu Dohassa.

Moto3-luokassa suomalaistiimin 16-vuotias rookie-kuljettaja Pedro Acosta voitti kisan vaikka lähti matkaan varikolta, ekan kierroksen lopussa oli kymmenen sekuntia kärkeä jäljessä. Tallin toinen kuski Jaume Masia tuli maaliin sijalla yhdeksän, vikalla kierroksella tuli vähän osumaa kanssakilpailijaan niin sijoitus tippui.

4 tykkäystä

Aki on kyllä melkonen kettu löytämään noita nopeita nuoria kuskeja.

2 tykkäystä

On, tuon katsomani lähetyksen selostaja sanoi, että Akille pitäisi antaa jonkinlainen elämäntyöpalkinto nuorien kuljettajien löytämisestä.

2 tykkäystä

Oon Akin tuntenut reilu parikymmentä vuotta. Jotenkin se intohimo tohon hommaan on ollut aina niin läsnä, etten ihmettele että noita löytyy.

4 tykkäystä

Kyllä Ajo on jo muutaman vuoden ollut sillä statuksella että hän saa valita kenet hän ottaa, kun tulijoita on jonoksi.

2 tykkäystä

Kyllä näin on. Mutta edelleen, niistäkin pitää osata silti poimia ne oikeat.

1 tykkäys

Pitää poimia mutta enää ei tarvitse etsiä. Harva on päässyt sille tasolle.:grin:

2 tykkäystä