NHL-huhut, pelaajasiirrot ja sopimukset 2022-23

Hurricanes olisi menettänyt kesäkuussa Patrik Puistolan oikeudet. Nyt saivat maksutta Jesse Puljujärven vaikka olkoonkin 13. hyökkääjä tms. Pulju on kuitenkin NHL-pelaaja.

Korpisalo Losii.

1 tykkäys

Alkaa olla aika hyvin käsiä Rangersin hyökkäyksessä: Panarin, Kane, Tarasenko, Zibanejad. Sitten nuoret Kakko, Chytil, Lafreniere.

Se on aina tietty, että miten playoff-lätkään soveltuu, mutta mielenkiintoisia koostumuksia saa aikaan. Täytyykin väijyä vähän Rangersin pelejä, kun osuu sopivaan aikaan.

2 tykkäystä

Tuossa kokonaisuudessaan tuo treidi. Korpisalon markkina-arvo oli hyvän kauden ansiosta nyt kohdillaan, eikä Gavrikovin kanssa kumpikaan kuulunut tulevaisuuden suunnitelmiin, joten ihan kelvollinen paketti tuli takaisin päin.

Quick on varmasti tarkoitus yrittää kaupata vielä jollekin kilpailulliselle joukkueelle kakkosmolariksi niin, että CBJ ottaa puolet palkasta kontolleen. Jos ottaja löytyy, niin diili muuttuu vielä paremmaksi.

Jonkin verran on myös spekuloitu, että Columbus olisi Jacob Chychrunin perässä. Treiditakaraja on perjantai-iltana klo 22 Suomen aikaa, joten vielä ehtii tapahtua paljon.

1 tykkäys

“Kulta-Mikke” vaihtaa myös joukkuetta. Granlund Nashvillestä Penguinssiin.

3 tykkäystä

Jacob Chychrun päätyi Ottawaan ja Gostisbehere Carolinaan. Granlundille hyvä siirto. Tosin 2 ensimmäistä ketjua lukittu, kolmosen laitaan?

Suuri yllätys oli, että Filip Hronek Vancouveriin.

Outoa olisi Penguinssilta hankkia 5 miljoonan äijä kolmosketjuun.

Se jää nähtäväksi nyt sitten. Tuskin rikkovat Rust-Crosby-Guentzel -ketjua. Nyt en muista, ketkä ovat Malkinin kanssa pelanneet viimeaikoina. Rakell ja Zucker?

Näen Granlundin leveyshankintana.

Rightin pakki hakusessa heillä. Siinäpä tarvittavat siirrolle.

Saipa Detroit vielä kunnon korvauksen, 1. ja 2. kierroksen varaukset. Tämän myötä siirrossa on järkeä.

Yzerman teki mielestäni taas uskomattoman treidin. Ykköskierroksen varaus Hronekista, joka on toki kelpo pelaaja, on silti erinomainen suoritus. Detroitilla on pullat hyvin uunissa. Kausi on ollut odotettua parempi ja siirtorajalla vielä kärkivarauksia. Y-man on kyllä velho.

4 tykkäystä

Sanoin pojalle pari vuotta sitten, kun juteltiin Detroitista, että joukkue nousee kärkijoukkueiden joukkoon 2020-luvun lopussa. Sen verran vahva luotto itsellä on Yzermaniin.

2 tykkäystä

Itse en kyllä tuosta mitenkään uskomatonta saa. Hronek on kuitenkin hyvä ja valmis NHL-puolustaja, sekä varauksen lopputulemasta ei vielä moneen vuoteen ole tietoa.

Hronek oli Detroitin ykköspakki ja huonompi kuin ykköskierroksen varaus vastineeksi olisi ollut pettymys. Tosin nyt tuo ykköskierroksen hyvitys on muuttunut ehdolliseksi, mitkä lie ehdot🤔.
Nyt saivat tavallaan vielä kakkoskierroksen varauksen kylkiäisenä kun neloskierroksen varaus lähti Hronekin lisäksi.

Ja Tyler Bertuzzista Detroit sai 2024 1st rounderin ja 2025 4th rounderin. Boston kohteena.
Sanoisin, että aika kohtuullinen, jopa erinomainen vastike Bertuzzista.

2 tykkäystä

Bill Zito ei ole tehnyt mitään. Ei mitään hankintoja. Idässä on sellaiset hulinat päällä ja Panthers seuraa sivusta. No, vielä tässä on tovi aikaa.

Miksi lähteä tolkuttomalla riskillä ampumaan? Olemattomat mahikset jatkoon eikä siellä nyt hirveästi ole lihoiksi lyötävää sakkiakaan. Bobin kun joku idiootti ottaisi kontolleen niin oltaisiin uuden edessä :grin:

1 tykkäys

Ei ne nyt olemattomat ole. Viimeisimpien laskelmien mukaan taisi olla reilut 30% todennäköisyys, mutta joo näillä meneminen on täysin oikea ratkaisu. Ehkä jonkun halvan tutkan alla liitävän hankinnan voi tehdä, jos sopiva pelaaja tulee tarjolle.

Jonathan Quick jatkaa matkaa Vegasiin vaihdossa Michael Hutchinsoniin ja 7. kierroksen varausoikeuteen. Ja Jakub Voracekin sopimus dumpattu Arizonaan vaihdossa Jonathan Gilliesiin. Sekä Nick Bjugstad Arizonasta Oilersiin.