Kiitos. Mä luulin, että nyt ihmetellään sitä miksei Santtu ole kokoonpanossa.
Eikös se tullut tuosta pelinumerosta selväksi “#72”
. Kyseessä vielä niinkin näkyvä paikka ku maalivahti. Toki jos on huono numeromuisti niin ymmärrän ![]()
Täällä tuskin kaikki seuraa niin isolla otannalla änäriä, että osaa kaikkien pelaajien numerot ulkoa, en minä ainakaan. Kuten en olisi tuotakaan osannut sanoa.
Ymmärrän, että jos kyseessä olis ollu joku 4 kentän jyrä joka ei näy koosteissa tai otsikoissa ikinä, mutta kyseessä on McDavidin ja Barkovin jälkee sarjan puhutuin hahmo ja yksi koko kevään (pl viimeset 3 peliä) isoimmista Conn Smythe ehdokkaista. Koko pelin ajan kentällä oleva maalivahti. Mut joo selkeyden vuoksi olis voinu kyl nimen laittaa. Tainnu tulla Antti Mäkiseltä tuo tapa puhua numeroilla ![]()
Edit. Jotta pysymme ketjun aiheessa niin uskon, että siellä on ollu Bobille joku erikoiskohtelu millä mies kasataan tonne finaaliin tasolleen. Vaikka on toki muutenkin henkisesti kova luu
Avausmaalin tärkeyttä ei näköjään voi seiskafinaalissa korostaa:
2019: Avausmaali: Blues Mestari: Blues
2011: Avausmaali: Bruins Mestari: Bruins
2009: Avausmaali: Penguins Mestari: Penguins
2006: Avausmaali: Hurricanes Mestari: Hurricanes
2004: Avausmaali: Lightning Mestari: Lightning
2001: Avausmaali: Avalanche Mestari: Avalanche
1994: Avausmaali: Rangers Mestari: Rangers
1987: Avausmaali: Flyers Mestari: Oilers
8/9 avausmaalin tekijä voittanut. Ainoa poikkeus vuonna 1987 muuan Oilers…
Olen varma että, ainoastaan ”kiekko katsomoon” vihelletään
…muuten ei mitään…
Voi olla että, koko pelissä ei tule jäähyn jäähyä.
Kuinka usein tulee katseltua maalivahdin pelinumeroa?…hyvä jos Heljangon numero on jäänyt päähän.
Voi hyvin olla että vain päivänselvät otetaan pois. Se nostaisi hieman Floridan osakkeita.
Noh. Itellä se jää ekalla kurkkasulla mieleen. Mutta meitä on ilmeisen moneen koriin.
Kolme peliä näin mutta ihmejääklä ja 7 peli ratkeaa ekassa vartissa floridalle
Nobody ever dreamt about a game 4 overtime winner. It’s always game 7.
Paul Maurice
Mitä veikkaatte, että mihin aikaan kolmas erä suurinpiirtein alkaa Suomen aikaa?
Varmaan vähän ennen kuutta. Edellinen peli tais loppua puoli seiskan aikaan.
@bastardo tän näki jo aikoja sitten, kun veti betsinsä pois. Floridalla on todellakin sitten menossa vuosisadan sulaminen. Vielä on mahikset päästä maaliin ykkösenä, mutta nyt se on jo kolikonheittoa.
Mä en nähny tätä tulevaks. Mä oon noviisi ![]()
Kello 5.15-5.30
Kuten yllä esitettiin, ensimmäinen maali painaa paljon. Erittäin paljon, jos sen tekee Oilers. Stolarz olisi maalilla siis pakko- tai paniikkitilanteessa, muuta logiikkaa siinä ei ole olemassa. Ehkä kyse on psykologisesta sodankäynnistä mutta lähinnä sen voi nähdä FLA:n epävarmuutena ellei Bobi sitten todella ole telakalla?
3-0 → 3-3:een edennyt sarja tilastollisesti päättyy todennäköisemmin 4-3 kuin 3-4. Ja seiskapelissä kotijoukkue on vahvoilla, etenkin jatkoerissä. Siis tilastollisesti. 3-0 johdettu 3-4 päättyvä sarja olisi rehellisyyden nimissä täysin eeppinen, ikuinen, unohtumaton ja sieluun pysyvän jäljen jättävä isku, johon edes Tappara ei hopeaputken koettelumuksissaan kertaakaan vajonnut. Isku, josta ei alitajuisesti rakenneta mitään voittavaa jatkossakaan toisin kuin monista muista tappioasetelmista. Se olisi vajoaminen kertaheitolla jääkiekkoilun mustaan aukkoon.
Onneksi sisäinen pessimisti käski lyömään ketutusvakuutuksen kertoimella 15, kun tilanne oli 3-0.
Kesäkeittiöpsykologina mutuilen, että hidas pelirytmi kääntyi Panthersia vastaan, kun oli aikaa miettiä jo vaikka ja mitä ja flow pääsi katkeamaan. Nyt se taas saattaa kääntyä takaisin Floridan puolelle, kun media on ehtinyt hypettää jo Edmontonin mestariksi ja Panthersin sulaneeksi.
Kuten edellä on ennakoitu, ensimmäinen maali määrittää suunnan. Joko Panthers saa “uuden mahdollisuuden” ja itseluottamuksensa takaisin tai sitten viimeinenkin uskon hiven murenee.
Hankin siihen rahaan vielä vähän lisää päälle betsailemassa viime pelissä Edmontonia.
Fort Lauderdale on kuulemma täynnä Oilers paitoja.
Stanley Cup finaalihistoriassa on 17 seiskapeliä. Kotijoukkueelle 12-5. Vähämaalisia ovat olleet eli ottelun luonne eroaa muista otteluista: kertaakaan ei voittaja näytä tehneen enempää kuin neljä maalia.