Ottelu on seurattu, joten siirryn tälle puolen. Näin se menee yleisurheilussakin: 100 metrin maailmanmestari on “maailman nopein mies”. Näin, vaikka joku kova menijä olisi ottanut varaslähdön USA:n kansallisissa karsinnoissa ja jätetty rannalle. On tosin myönnettävä, ettei analogia täysin toimi, sillä tähän skabaan päästäkseen mukaan tarvitsee osata paljon muutakin kuin lämätä.
Laine oli siis vain kahdeksasta osanottajasta toiseksi paras. Sadan mailin lämäreitä ei kuitenkaan joka ulkojäillä lämitä todellakaan, vaan tuo vaatii täysin poikkeukselliset lahjat. Lämäisikö joku KHL-pelaaja, jos tuonne vietäisiin kokeilemaan, mene ja tiedä. On jopa täysin mahdollista, että tuo tulos oikeasti jäisi kakkosnoteeraukseksi, vaikka kaikille maailman seitsemästä miljardista ihmisestä annettaisiin kaksi yritystä pistää paremmaksi! Vaatisi tosin Charan epäonnistumisen. Merkittävintä on, että Laine on 18-vuotias poikanen ja oli tuolla ensi kertaa, joten nähtäväksi jää paljonko parantaa tulevina vuosina!
Luistelukisan - johon Laine tuli mukaan takaovesta - tulos oli lämärikisaakin mielenkiintoisempaa antia. Kahdeksasta osallistujasta Laine peittosi paitsi Horvatin maalikameratarkastuksen jälkeen niin aikoja tarkastellen myös Nathan MacKinnonin.´ja Wayne Simmondsin ja vieläpä selvästi.
McDavid 13,02
Kucherov 13.16
Trocheck 13,32
Atkinson 13,33
Laine 13,42
Horvat 13,43
MacKinnon 13,62
Simmonds 13,65
Tässä video tuosta suorituksesta.
Tarkkuusammunta meni penkin alle, muttei Lainetta voi silti syyttää joukkueensa pettämisestä. Laine löi lämärikisassa Burnsin ja luistelussa Horvatin, mikä toi kisan jumboksi jääneelle Centralille kaksi pistettä. Kolmas Centralin keräämä piste tuli joukkueviestistä ja sekin vain siksi, että Pacificin viesti meni ihan plörinäksi. Central oli siinäkin lajissa toiseksi viimeinen heikolla ajalla.
Laitetaan vielä nuo Laineen muut suoritukset nähtäville: