Otso Rantakari

Otso pisti tänään IG päivityksen että sen auton sivupeili oli potkittu yön aikana. Aika touhua :thinking: Koville se ottaa ja kateellisuus on perus luonteenpiirre suomalaisessa :face_with_raised_eyebrow:

Rantakari voisi ottaa mallia Ruotsin U20 joukkueen Bemmströmistä. Kun katse on maalia kohden, niin voi ranteella heittää lötän viivalta pussiin.

Tappara roster 2018-19

Niin, kuten itse sanoin, minullekin Rantakari on pelaaja, jonka pelissä aina mukana miinukset vastapainona. Ei Rantakarista ikinä tule VMV:n kaltaista pakkia. Kiekollinen rohkeus ja yllättävät ratkaisut on se, mikä Otsosta tekee Otson. Ja totta kai on olemassa mahdollisuus, että Rantakarin peli paranisi. Itse muodostin mielipiteen negatiivisesta vaikutuksesta peliin vaan aiempien kokemusten (aika ennen Tapparaa) varaan.

Katsotaan mikä on palstan mielipide asiaan. Eli Otsolle jatkosoppari?

• Ilman muuta
  • Ei kiitos, Otson on aika jatkaa matkaansa.

0 äänestäjää

Mielestäni ei sopparia. Kyseisellä rahalla (200k€) voisi saada myöskin enemmän.

Mitähän enemmän sillä rahalla saadaan? Valitettavasti kiekollisia rightin pakkeja kovalla pyssyllä ei niin vain hankinta halvalla, ainakaan tasonsa näyttäneitä kuten Rantakari.

Tasaisuutta vaatis melko runsaasti mikäli saman tason lappua voisi ajatella tarjoavansa.

(「LIVE IS LIFE」) #590

Se on ihan selvää, että jos Rantakari jatkaa, niin hän jatkaa ykkösylivoimassa ja on muutenkin tietyissä tilanteissa se peluutuksellinen ykköspyssy. Otso on nyt tuossa kolme kautta ollut ja lähinnä mennyt eteenpäin tuossa puolustuspelaamisessa. Minusta tässä olisi sopiva vaihtuvuuden paikka. Niin Rantakarille kuin Tapparalle.

Minä en näe ongelmana Rantakarin jatkoa ykkösylivoimassa. Tällä kaudella se on sakannut koko ykkösyv:llä, joten olisi typerää syyllistää vain Rantakaria siitä, esimerkiksi Kuuselakaan ei ole tehnyt vielä yhtään ylivoimamaalia. Rantakarin potentiaalin tuohon roolin tietää kuitenkin kaikki ja en olettaisi tason olevan tämä nyt nähty, vaan siellä on potentiaalia parempaan.

Ihan nopeasti en keksi liigasta paljoakaan parempaa pyssyä tuohon rooliin.

Rantakarin ongelma ylivoimassa on että ei saa vetoja maalia kohti ku 1/10

Minun mielestä Rantakarille saadaan ylipäätään pelattua hyvin vähän edes vetopaikkoja ylivoimalla. Se on totta sihdin pitäisi olla parempi. Pitäisikö Kuuselakin poistaa ainakin ykkösylivoimasta kun ei ole tehnyt maaliakaan? Tonttia ainakin on ollut myös hänellä, Rantakarilla on niitä kasassa 3kpl.

Empä usko tuohon. Toki aina voi laittaa rahansa jenkkilottoon tai venäjältä palaavaan veteraaniarpaan, mutta minä en sellaisesta innostu. Rantakari oli tänne tullessaan jo riittävän hyvä mestaruusjoukkueen ykköspakiksi. Jos ja kun taso on tänään vähintäänkin sama kuin tullessa niin ehdottomasti kannattaa pitää, jos vain suostuu jäämään. Pakki parhaassa iässä.

(「LIVE IS LIFE」) #595

En siis sano, että Rantakari olisi huono. Vaikka itse pidänkin Kemiläisen viivapelistä enemmän. Neljäkin kautta samaa roolia samassa paikassa tuon tason kaverille on kuitenkin minusta vähän liikaa niin seuralle kuin pelaajalle. Olisi paikkaa uusille ärsykkeille, voisiko jopa pelata vähän eri lailla sitä ylivoimaa, kuin mihin on useampi kausi isossa kuvassa totuttu? Se on kuitenkin tiedossa, että tietyt ruudut tuohon on varmuudella jo täytetty.

Otsoa voisi kokeilla ihan hyvin siellä Krissen paikalla. Ja jos variaatiota hakee, niin voisi tehdä Jormakka tyyliin, tulisi sieltä laidalta keskelle - siihen syöttö tai päästää läpi laidalle

Rantakarin uran pistekeskiarvo on yli 0,5 pistettä per peli. Suurin osa pakeista ei pääse edes lähelle tuollaista lukemaa uransa parhaana kautena. Tuokin jo yksistään kertoo kuinka kovatasoisesti pakista on kyse. 30 pistettä kaudessa vuodesta toiseen.

3 maalia ylivoimalla voi tuntua vähältä, mutta liigan paras lukema on 4. Ei ole helppoa kellään tehdä maaleja nykyään viivasta, vaikka laukaus olisi eliittiä. Tähän kun vielä lisää Tapparan pelinrakentajien fetissin hakea aina vaikeaa poikittaissyöttöä neliön läpi helpomman viivasyötön sijaan, Rantakari on onnistunut erittäin hyvin tälläkin kaudella ylivoimalla.

Jos minä saisin päättää, jatkosopimus oli täysin selvä asia ilman pienintäkään epäröintiä.

No melko hulppean parin viikon reissun Pattayalle poikain kanssa, esimerkiksi.

Tai vähän rajummat bileet puolustusvoimien Lemmenjoen möksällä.

Do I need to continue?

Äänestin muuten ”ei jatkoa”-vaihtoehdon puolesta. Mietin, että joku muu sarja voisi kehittää ja virkistää. Jos pääsis vaikka johonkin kovempaan sarjaan, niin voisi oppia tiristämään vähän enemmän keskittymistä tasaisemmin pitkin kautta, toisin sanoen vielä kehittämään ammattimaisuutta.

Kyllähän Rantakari ja Pumpanen duo olis hyvä pitää meillä vielä parin vuoden soppareilla.

Otsoa ei saa vielä päästää mihinkään, kun en ole saanut hänen pelipaitaansa! Välitin pyynnön yhteisen tutun kautta, kuulemma GW paidat on vähä tiukassa, mutta yrittää järkätä!

Itse vastasin sopparin puolesta. Tykkään rohkeasta tyylistä pelata, vaikka välillä virheitä tuleekin.

Kyllä minäkin Otson pitäisin, koska:

A. Laadukkaita rightin pakkeja ei kasva puussa.
B. Mikäli Kemiläinen (jonkun huhun mukaan) olisi vaihtamassa maisemaa, niin ei olisi todellakaan ihanteellinen seuralle, jos kaikki rightin pakit lähtee kerralla.

Päissäni olen pohtinut, että voihan tuo Pumpasen likka myös vaikuttaa siihen, että Otso hamuaa pääkaupunkiin. Siellähän Pumpasen duunit taitaa olla.

Kyllä me tarvitaan yks taiteilija. Otso ei oo aina hyvä, mutta usein paras. Joo joo. Joskus lipsuu ja joskus töhöillään, mutta mitä sitten. Kanuuna lähtee 160 km/h.
Eikä se kai ny sen Pumpasen kanssa sentään kahta vuotta rupee oleen. Eiköhän noi kottaraiset aina lehahda uusiin puihin, kun parempi oksa sattuu silmiin.